Inlägg från: pingstlilja |Visa alla inlägg
  • pingstlilja

Försäkring

Du kan ta genom ditt eller din mans fack. Där behöver du inte lämna in någon hälsodekl. MEN den ger inte lika bra skydd som en vanlig barnförsäkring. Jag jämnförde föräskringarna som tecknas via facket o om man tecknar en vanlig barnförsäkring o det skiljer sig kanska reält. Men bättre att ha en försäkring än inge  alls- så resonerade jag.

Igentligen borde vi göra media uppmärksamma på att våra prematura barn inte är lika mycket värde i försäkringssyfte som andra barn. Tycker det är horibelt.

• pingstlilja
    Jessika82 skrev 2010-05-23 09:19:04 följande:
    Jag hade ingen gravid försäkring och sonen kom i v34+0 med lite komplikationer och vi har inte kunnat försäkra vårat barn på de "vanliga" försäkringsbolagen utan har fått gått via facket.
    Visst är det illa. Jag blir så arg. Jag har länsförsäkringar på 2 nya bilar ett hus, en annan barnförsäkring o på oss föräldrar en båtförsäkring och fick ett nej...
    Jag bytte bolag direkt. Känns inte ok att de gör så.
    Dotter 8 år fick jag också tidigt i v 32 men då köpslog jag med dom. Antingen tackade ja till dottern eller så skulle vi flytta alla våra försäkringar, (då hade vi yttligare husförsäkringar) Då tackade ja efter mycket om o men. Men med sonen sa de blankt nej. Han vägde under kg när han föddes men inga komplikationer, inte ens en förkylning men Nej fick vi.
Svar på tråden Försäkring