• MCT79

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Lovande SoMa! Jag håller tummarna!

Själv borde jag ha bim på ingång... inte för att jag fått utslag på ältesterna så jag har ju ingen aning om hur landet ligger... orkar inte riktigt bry mig heller... nån som har en susning om på vilken sida vår bim-lista finns? =)

livet går vidare, nu kommer våren med allt nytt som gror, då ska det gro här med!
  • MCT79

Tror min mens är på väg...

livet går vidare, nu kommer våren med allt nytt som gror, då ska det gro här med!
  • MCT79

Phu... på sidan 731 var den....

BIM APRIL

9 april - Soffy83 (3:e försöket efter mf juli -10, mf okt -10, MA dec -10)

BIM MAJ
    1 maj - JowiAn (inte försökt. MF nov 10 och MF april 11.)
    13 maj - Mimmi80 (13:e försöket efter 3MF)
    14 maj - LisaVäntar (2:a försöket, förlorade Viggo i v 22)
    23 maj - meh84 (4:e försöket efter MA dec-10)
    23 maj - SoMa72 (2:a försöket efter mf nr 3)
    26 maj - MCT79 (1:a försöket efter MA, 2 mf och ett X)
    30 maj - Havsklippan (ett mf juni -10, förlorade Wilma dec -10)

VÄNTAR PÅ NY MENS ELLER ÄL
    Rosen 1
    SoMa72

{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower} GRAVIDA {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
    leaeva efter 4mf och x
    MissT efter MA dec-10

Å jag verkar ju ha bim 26:e maj... vi får väl se vad det blir av det här... tidig mens?

• MCT79
    LisaVäntar skrev 2011-05-24 09:20:32 följande:
    Nidis? :)

Ursäkta mig, jag läser nästan bara på mobilen o då blir det så krångligt o jag hinner glömma hälften av vad jag läst! :)
    Hoppas kan man ju.. ;)  Har ingen migrän som brukar komma före mens.. ;)  Men det fick jag å andra sidan inte förra månaden heller så..
  • MCT79

Ohh it´s the bitch.... ingen tvekan.... fan också.

Nu räknar min "app" på en kortare cykel såg jag... får väl räkna om sen när jag vet mer exakt..

BIM APRIL
    9 april - Soffy83 (3:e försöket efter mf juli -10, mf okt -10, MA dec -10)

BIM MAJ
    1 maj - JowiAn (inte försökt. MF nov 10 och MF april 11.)
    13 maj - Mimmi80 (13:e försöket efter 3MF)
    14 maj - LisaVäntar (2:a försöket, förlorade Viggo i v 22)
    23 maj - SoMa72 (2:a försöket efter mf nr 3)
    30 maj - Havsklippan (ett mf juni -10, förlorade Wilma dec -10)

BIM JUNI
    19 juni - MCT79 (2:a försöket efter MA, 2 mf och ett X)

VÄNTAR PÅ NY MENS ELLER ÄL
    Rosen 1
    SoMa72

{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower} GRAVIDA {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
    leaeva efter 4mf och x
    meh84

• MCT79
    SoMa72 skrev 2011-05-24 13:52:20 följande:
    Men kärringf-n var ju portad i den här tråden?! Skrikandes  Vi får hålla tummarna att vi får plus i juni istället..
    Hon måste fatta ovanligt trögt... en tanke slog mig idag.... kan "hon" vara en "han"  ?!  Förvånad
  • MCT79

Jag har precis kommit hem... idag hade vi vår utredningstid på danderyd... en äldre man... jag känner mig så lugn och tillfreds inombords, på ett sätt jag inte gjort på länge länge länge... Vilken underbar människa... mjuk, varm, lugn...

Planen är... massa blodprover (som jag redan gjort men vafan...) ultraljud m. kontrast för att kolla livmoder samt passage i äggstockarna (!)..(aldrig gjort efter mitt utomkveds). Vid plus ska jag behandlas med trombyl + progesteron (crinon gel) till v. 12.
    Han vill följa mig med VUL/UL till mödravården tar över (v 18) OM det inte hjälper med medicinering denna gången heller så föreslår han IVF då par med upprepade missfall av någon anledning lyckas väldigt väldigt bra med just IVF.

Jag känner mig lugn, hoppfull... jag kommer få vänta till nästa cykel med kontrastundersökningen, kanske tom en cykel extra (om jag inte blir gravid såklart), jag kommer behandlas med BÅDE progesteron OCH trombyl utan tjat och HAN föreslår tom IVF om detta inte lyckas. Jag KOMMER få min bebis nångång..jag känner det nu!

Nu överväger jag att avboka min kontrastundersökning som jag har nästa vecka på det andra stället.. Hon tror inte på progesteron eller ivf och jag kommer inte kunna springa ifrån jobbet och springa på två ställen hur länge som helst heller.. vad hade ni gjort???

Rosen tråkigt med mensen! Jag har blivit sån efter mina mf att jag känner av både äl och mens mycket mer än tidigare...  :(

• MCT79
    needtobreathe skrev 2011-05-25 13:41:44 följande:
    Åååh va underbart M! {#emotions_dlg.flower}

Jag hade avbokat tiden nästa vecka och kört på den här läkaren, han verkar ju ta de väldigt seriöst och där behövs nog varken tjat eller tårar för att få den hjälp du vill/måste ha! :)

Nu jävlar! :D

Tråkigt att vi inte kunde ses förresten :( Så jäkla segt här.. vill heeem! Men efter ronden kl 4 trorja vi rullar hemåt.. gutt! Ska på återbes på tis, du har inte möjlighet o ses då, lunch?
    Ja det var galet idag, vi hade två omgångar med tre samtidigt.. det där låter helknäppt när jag läser det... men en kollega sprang lite emellan patienterna för att vi skulle få ihop det... lite feltänk vid bokningen dr tror jag...

Lunch på tisdag låter skitbra! Jag tycker vi spikar det så säger jag att jag går ifrån bara! :D

Ja jag avbokar nog faktiskt... hon i jakobsberg har varit bra men...  ganska kall...eller...opersonlig... det här kändes braaaaaa... å A sa samma sak... :)
  • MCT79

Oj här händer det saker!! UNderbart MIssT!!! jag visste ju att jag skickade guld-pergo!!!

Havsklippan jag håller tummarna stenhårt för dig! Nu jäklar!!

Här drar mensen mot sitt slut och i morgon kör vi igång med... Pergotime... jag hade tydligen flera uttag från förra läkaren och den vi träffade i onsdags tyckte vi kunde köra med det om vi ville!

Ägglossningstester och gravtester anlände idag! Nu jäklar!

• MCT79

Härligt Havsklippan! Nu jäklar!

Jag har en fråga till alla Pergotime veteraner här inne...  jag har tagit två dagar bara.... har rejält ont över äggstockerna emellanåt... hade  ni det också?

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3