Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

FruW skrev 2010-06-08 17:22:57 följande:
    Vilken bra info du fick från BM Happiness!! Tack för att du delade med dig!

Odd - inget mer blod ser jag, härligt!!

Tog ett gravtest nu när jag kom från jobbet, för att se så alla gravhormoner har gått ur kroppen, men fick svagt positivt, så jag antar att det finns rester kvar som spökar.. =( Har börjat med rosenrot igen, och hade jag trott att jag fortfarande var gravid så hade jag bedömt känslan i magen som molvärk, men nu vet jag inte vad det är, är nog RR som sätter fart i källarvåningen hoppas jag!

Men lite jobbigt att se det där gravtestet visa positivt, dumma tankar börjar härja i huvudet om att det kanske inte ändå var mensen som kom..

Ska iväg på akupunktur i kväll, som ska främja fertiliteten. Har aldrig testat tidigare, ska bli spännande! Är lite nervös för att det ska göra ont. Någon som har testat?
    Hur gick det på akupunkturen? Visst är det en konstig känsla? Vart fick du nålar? Vid fertilitet sätter man ju vid fotlederna öronen, tummen ( det gör dom alltid) och ibland magen. Ligger man på rygg sätter dom i ryggen typ 4 st. Alltså jag höll på att smälla av första gången. Trodde baske mig hon körde in ett järnspett i ryggen. Gången efter skämdes hon lite för jag hade ju blåmärken på hela ryggen. HAHA!

Hur gick det för dig? Kändes det bra? I vilken stad går du? Hur ofta ska du gå?
    Jag tror stenhårt på akupunktur. Jag gick under hela IVF perioden. KRAM
    **************VARJE PLUSS RÄKNAS!!!!!*******************
  • Happiness
    LYCKAN var kort......

Tog ett test idag och strecket var nästan borta. Åkte in till kliniken och dom tog hCG. Det hade sjunkit snabbt till 3. BM sa att blödningen kommer snart kanske om några dagar.

Ett MF till.................VARFÖR? Ser INGET i dimman. Är helt borta. Gråter inte ens. Jag är tom och chockad.

Kan någon ta bort mig från BF-listan *får tårar i ögonen* Var så nära......Kommer ALDRIG komma dit igen.
  • Happiness
    Inväntar att MF:et ska starta. Hoppas det blöder ut snabbt och att hCG försvinner snabbt. Blöd på nu då för 17......*så jävla förbannad och besviken*

{#lang_emotions_flower}MAJ{#lang_emotions_flower}
    20 maj - Kolbodatjej (4:e försöket efter MF nyårsafton-09)

{#lang_emotions_flower}JUNI{#lang_emotions_flower}
    28 juni - Längtan efter liten (Mf,Mf,MA 2008,2009,2010 nu jäklar)
    30 juni MCT79 (3:e försöket efter X jan-10)

{#lang_emotions_flower}JULI{#lang_emotions_flower}
    1 juli Pancakes (andra försöket, MA början på april-2010)
    1 juli Mimmi80 (2 försöket efter MF i april, även MF augusti-09)

{#lang_emotions_heart}Vi som väntar på mens eller ny ägglossning:{#lang_emotions_heart}

LillaMy3. Äl på g 6-12 juni!?! (1a försöket efter mf i vecka 6 i maj-10. Fjärde försöket tot med dubbelkur pergotime)
    Tejj
    Pixan (efter 2 mf på 2 mån, suck! )
    LittleJunia (3:e försöket efter MA mars-10 och MF nov-09)
    Smålands jänta i storstaden (MF dec-09, MA maj-10)
    Polarbjörnen  (7:e försöket efter MF nov-09) förväntad ÄL ca 30-31 maj
    Väntan på en liten
    Puttekulan (6:e försöket efter MF dec-09) förväntad mens 25 maj
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni.

Hur går det för er tjejer som vi inte hört något ifrån???
    Frikadellen
    Bechi
    Linda840406 
    Tess JH

{#lang_emotions_gravid}Gravida {#lang_emotions_gravid}
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    maria204 BF 31/12-2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 6/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 17/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 7/2-2011
  • Happiness
    Längtan efter liten skrev 2010-06-10 22:00:35 följande:
    nej men käre vän :( vad är det jag ser nu när jag kommer in! När ska allt elände ta slut?! det är så otoligt ledsamt att behöva se detta.
    hur fick du reda på det här? var vul:et planerat eller hade något hänt innan? (har inte varit inne på några dagar)
    stor kram. jag tänker på dig
    Tack till er alla goa tjejer på tråden! Suck ja detta helvete alltså...sicken skit..

Hur jag fick reda på det....jag tog ett CB igår och tyckte att det var svagt. Tog då ett imorse och jag kunde knappt se det. Total chock!!!!!!
    Ringde som sagt till fertilitetskliniken och fick komma direkt in. Dom gjorde inget VUL men don mätte hCG nivån i blodet. Den var skrämmande låg så det kommer snart starta ett MF. Blödningen har inte kommit igång än...men jag hoppas den kommer snart. Har alvedon som jag kommer att ta. Det får räcka. Embroyt fäste helt enkelt inte tillräckligt eller så var inte embryot livsdugligt. En tröst att det inte han gå så långt.

Nu vill jag att det ska börja blöda bara....
  • Happiness
    Längtan efter liten skrev 2010-06-10 22:58:46 följande:
    usch vännen... fy fan för detta!!
    sa inte bm att det inte spelade någon roll om det är svagt eller starkt :/ skit snack!!!
    fan vad arg jag blir..
    Fick du inte ens några tabletter för att fortskrida det?! ska de bara låta dig gå och vänta? det kan ju för i helvete ta lång tid... Be om tabletter!!! och varför kollade de inte vul?
    vill bara krama om dig hårt!
    Suck! Ja jag är också jävligt förbannad. Ja det är nog mycket snack på folk särskilt dom som inte vet något....Nä inga tabletter..Ja nu ska jag bara gå och vänta, men du vet jag är "bara" i vecka 5. Tror inte det är så mycket av något egentligen....urk bävar för blodklumpar som ska ut. Du vet tanken på foster får mig att rysa...men det går nog inte att se med blotta ögat.

Man kan inte se något på VUL. Jo något litet,litet...men man kan ju inte se om det lever. Blödningen kommer snart att komma...det kommer gå bra. Dom sa inget hur det skulle bli men jag tänker att eftersom dom inte gjorde det så kommer det bara bli som en massiv mens. Men det är som du säger....kommer inte blödningen igång inom två dagar då ringer jag baske mig igen. KRAM
  • Happiness
    Polarbjörnen skrev 2010-06-11 07:36:17 följande:
    tack så hjärtligt för alla lyckönslningar!!! nu vill jag bara att strecket ska bli starkt och tydligt!
    Ett stort GRATTIS till plusset!!! Snyggt jobbat....KRAM!!!!!
  • Happiness

Hej goa tjejer!

Är så lessen för din och mn skull maria trodde verkligen det hade gått vägen för oss bägge denna gången. Skit! Jag ska också försöka vila upp mig nu i sommar och få lite distans till allt. Det måste man annars blir man ju skvatt galen av detta. LYCKA-SORG.....

Här är det för jävligt...blödningen har inte kommit än. Helt otroligt....Nu vill jag ha ut detta....Så fruktansvärt jobbigt alltså. Känner mig bitter över IVF försöket....dom kollade ju inte mitt TSH värde innan. För höjt TSH kan leda till MF. Kände mig svullen och hade ont i alla leder. kunde inte öppna en burk. Frågade läkaren om dom inte kunde ta ett blodprov, jag kunde betala för det...men läkaren sa att det inte behövdes.

Jag och mannen har pratat om detta han ska ringa till stället och prata med dom. Vi har blivit felbehandlade och betalat massor....BLÄ!!!!! Förlåt mitt gnäll på tråden. Men livet är orättvist......

Vi ska gifta oss i sommar så idag har jag fixat med ringen,beställt slingor och håruppsättning, kollat på klänning (sent ute i vanlig ordning)pratat med floristen om blommor. Har verkligen försökt skingra mina tankar, men det har varot omöjligt. Har mått så konstigt dåligt idag, illamående och svettats som en gnu. Tog tempen,ingen feber! Är väl dom där förbaskade hormonerna som ställer o sig i kroppen. Börja blöda nu då!!!!!Demon

• Happiness

Hej underbara flickor!!!!

Välkomna alla nya. Här kommer ni att trivas ....Finns här i bakgrunden läser era inlägg men orkar inte deltaga. Usch, känner mig rikigt deprimerad och besviken. Det kommer ta lång tid att hämta mig denna gången.

Önskar att någon plussar snart. Känns faktiskt mindre tungt då...Kan ni inte göra mig lite glad och plussa? Någon? Alla?

Ska räkna detta som en mens blödning. Är på andra dagen nu. Klumpar av blod! Ingen rolig syn. Förhoppningsvis får jag väl ÄL meddetsamma, men man kan ju aldrig veta.

Jag (med hjälp av ODD-gumman) har lagt upp en taktik.

* Glandin 25
    * Trombyl el. Albyl Minor från ÄL
    * Höja Levaxindosen

Sen lite andra grejer som jag återkommer med....Odd, det var allt va?
    Skulle inte fixa detta utan dig...bara så du vet

*************************************KRAM************************************************

• Happiness

känner mig fortfarande så himla risig så jag kan inte skriva. Det har hänt så mycket här.
    Har läst mycket om MF och förhögt TSH nu så det sprutar genom öronen. Tyvärr ger inte kliniken med sig en tum och vi kan självklart anmäla till HSAN men det ger inte oss något dessvärre.

Har lämnat nya blodprov till VC för att se vad TSH ligger på nu. Ligger det för högt ja då gäller det att öka Levaxindosen fort som ögat. Ska till läkaren den 6 juli för att diskutera och analysera blodprov. Ska be om en remiss til endokrinologen.

Min hypetyreos är besvärlig inte nog med att jag blir infertil av den jag har också  svårt att fungera i vardagen. Det finns ett preparat som skrivs ut endast på licens det heter amour Thyroid och är naturligt svinsköldkörtelhormon. Det kommer bli en kamp att få tag på detta men jag har kollat upp lite olika läkare i Norden. Jag har faktiskt höjt min egen Levaxindos utan att snacka med läkaren. Något måste hända nu liksom. Jag vägrar ha ett MF till.

Eftersom jag troligtvis hade ett MF i april också kan även förklaringen ligga i slemhinnan. Embryot har helt enkelt svårt för att fästa. Jag testar Albyl Minor för det. Har även lämnat in en fertilitetsutredning till landstinget sjukhus. Får se hur om dom tänker ta emot oss. Det känns iallafall helt meningslöst att göra ett IVF försök till så länge Levaxindosen inte är rätt inställd. IVF-läkaren sa att vi hade LIKA stora chanser att köra på naturlig väg...so way not liksom????Dumt att ödsla mer tid,kraft,hälsa och pengar på detta.

Med handen på hjärtat är jag helt övertygad om att IVF försöket var dömt att misslyckas eftersom dom inte kollade mtt TSH en extra gång vid FSH stimuleringen. Har läst bl a en artikel av Professor Ernst Nyström. Han hävdar att vid ET ska man gå in och höja Levaxin dosen med 25-50%. Självklart hävdar klinken att det inte behövs. Hade dom tagit det blodprov som jag nekades hade dom sett att mitt värde var skyhögt och att dom med detsamma skulle satt in Levaxin. Som sagt för högt TSH leder ju till MF och att man inte kan bli gravid överhuvudtaget.

Förlåt alla mina vänner för att jag tjatar om detta...tror nu efter att ha sörjt ett tag att jag kan lägga allt åt sidan och bara njuta av min man i lugn och ro. Ska försöka att inte bli mer bitter på sjukvården än vad jag var innan

Välkomna alla nya. Beklagar verkligen över att ni hamnat här, men det som är toppen att INGET är FÖR dumt eller knäppt att ta upp i denna tråd Vi har bestämt oss för att kämpa vidare mot vårat mål....en bebis i famnen.

************************************KRAM*****************************************************

• Happiness

Jahapp. Nu är det ÄL tider igen. bara att köra på som vanligt. Ett litet MF ska inte få stoppa mig. Haha! Vilken cirkus!

Köpte RFSU:S och dom är helt Ok! hade utslag igår och det har avtagit lite idag så nu gäller det att sexa på för allt vad tygen håller.

Vi sexa i förrgår och igår. Får tvinga mannen idag och imorgon också.
    Ska lägga in mig på listan också... Skönt att vara tillbaka igen, men jag är fortfarande väldigt trött. Hoppas ni har det bra tjejer och att det pippas på för glatta livet runt om i vårt land

Daniel sparar nog inte heller på krutet nu när det är fritt fram. HAHA!!!

*****************************************KRAM************************************************

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3