• Odetta

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Happiness skrev 2010-06-26 22:48:20 följande:
    rontgen: jag står med armarna öppna för alla baciller som finns Haha jag är så himla envis så det finns inte ord för det. Ger mig aldrig!!!

*******************************SkrattandeSoligSkålGravid{#emotions_dlg.flower}Nalle och Coolsjälvklart**************************
    Här kommer fler gravbaciller
    ****KRAM MIN BÄSTASTE HAPPINESS***
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta

Usch...känner mig ledsen idag. Min lillebror och hans tjej går precis igenom sitt andra mf på raken....hon var beräknad 3 veckor efter mig. Fan för dessa eländiga missfallen

Ska skicka länk till denna tråd till henne...

• Odetta
    Atti skrev 2010-06-28 14:49:11 följande:
    Hejsan

Slinker in här.... sitter och deppar för jag hade mitt första mf i går och skrapades i natt. Har två pojkar innan men det här är första gången jag fått ett mf. Var i v.13-14 och hade på vul i v. 6+3 sett hjärtat slå så jag var väl lite inställd på att det kunde gå vägen trots allt. Men naturen har sin egen väg, och tur är väl det.

Har lite funderingar som det kanske finns nån här inne som sitter med den kunskapen.
    Hur länge kan man blöda (vet att det är individuellt)?
    När kan man försöka igen (har dock inte bestämt att vi ska det)?
    Hur lång tid har det tagit för er innan ni fick er första äl?

Härligt att se att det är så många som väntar smått här i tråden och jag lyckönskar er alla.

Kram Atti
    Stolt mamma till Lucas och Alexander
    Skit för ma och jag beklagar verkligen, men du är hjärtligt välkommen hit, det här är det bästaste tråden som finns!

Angåedne dina frågor:

1. Efter min skrapning i januari så blödde jag mycket i kanske 5 dagar och så lite i 1½ vecka...altså knappt 2 veckor allt som allt. Men dem säger att man blöder mindre vid skrapning och att många ara blöder någon dag...att jag blödde så mycket som jag gjorde sa dem var ovanligt.

2. Vi försökte igen med det samma, blev gravida med det samma och fick tidigt mf. Men för att inte ta hoppet ifrån dig så beror våra mf på annat, så att det blev mf direkt efter har inget med skrapningen att göra.

3. Jag fick tillbaks min ÄL en knapp vecka efter att jag sluta blöda, hade ÄL på dag 22 (vilket inte är så ovanligt för mig)

*kram*
  • Odetta

Uppdaterar listan bara med nytt bf-datum för mig

{#emotions_dlg.flower} JUNI {#emotions_dlg.flower}
    20 juni - Längtan efter liten (Mf,Mf,MA 2008,2009,2010 nu jäklar)
    28 juni - Puttekulan (7:e försöket efter MF dec-09)
    30 juni - MCT79 (3:e försöket efter X jan-10)

{#emotions_dlg.flower} JULI {#emotions_dlg.flower}
    1 juli - Pancakes (andra försöket, MA början på april-2010)
    1 juli - Mimmi80 (2 försöket efter MF i april, även MF augusti-09)
    1 juli - Pixan ( andra försöket efter mf i april, även mf feb)

HjärtaVI SOM VÄNTAT PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNINGHjärta
    Lillamy3
    Tejj
    Polarbjörnen (7:e försöket efter MF nov-09) förväntad ÄL ca 30-31 maj
    Väntan på en liten
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni.
    Havsklippan
    Mallanis
    LittleJunia (3:e försöket efter MA mars-10 och MF nov-09)

Hjärta  VI SOM TAR EN PAUS Hjärta
    Maria204

Drömmer HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN?
    Drömmer
    Frikadellen
    Bechi
    Linda840406 
    Tess JH
    Kolbodatjej (4:e försöket efter MF nyårsafton-09)

Gravid GRAVIDA
    Gravid
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 6/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 17/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
  • Odetta
    mallanis skrev 2010-06-29 19:30:07 följande:
    Någon som vet?

Har hört att det inte är bra om man har sparsamma blödningar vid mens? Att det kan vara så att slemhinnan inte är tillräcklig för embryot och att det kan sluta i missfall?

Att man ska äl dag 10-14 (om man har ca 28 dagarscykel) och om man är för sen eller tidigt så är det inte bra. Har själv ÄL på ca dag 16.
    Nja....det spelar egentligen ingen roll på vilken dag i cykeln du har din ÄL utan det som spelar roll är hur många dagar din lutealfas (dagarna mellan ÄL och mens) är. Mindre än 10 dagar mellan ÄL och mens är inte så bra och 12 dagar är ok, men gärna mer än så (normalt är ju 14-16 dagar)

Om det går för få dagar hinner inte slemhinnan bygga upp sig ordentligt, ägget får svårare att fastna och hinner inte utsöndra dem mens-stoppande hormonerna innan kroppen börjar med mensen.

Huruvida en sparsam mens betyder mindre slemhinna vet jag däremot inte. Jag har 12 dagar mellan min ÄL och min mens och min mens har alltid varit sparsam.....och så blir jag ju gravid hela tiden (och mina mf beror inte på min slemhinna) så utgår jag från min erfarenhet så skulle jag säga att en sparsam mens INTE har någon betydelse för huruvida man kan bli gravid eller ej.

*kram*
  • Odetta
    Pancakes skrev 2010-06-30 11:31:17 följande:
    Hej på dig Odd! Hur är det med dig? Vilken vecka är du i nu?
    vecka 8+4 idag och igår på vul så vinkade en 20mm stor "mini" till oss

Mår annars bra....hade inget illamående alls (eller några som helst andra symptom) igår och därav vul:et men idag är jag allt lite illamående igen. Jag längtar till v14-15....däromkring har jag börjat känna fladder tidigare....längtar så efter det! Och så längtar jag efter v12 för då har vi nästa vul/ul

Hur mår du själv?
    *kraaaaam*
  • Odetta
    mallanis skrev 2010-06-30 09:44:33 följande:
    Odd jag tänkte på dig angående ett snack jag hade med min läkare, försökte sända dig ett medelande men kom inte in på din profil =(
    Jag lägger till dig i min adressbok så ska du kunna komma in på min sida

*kram*

PS: Om någon mer vill va med på min adressbok så är det bara att säga till....
  • Odetta
    Pancakes skrev 2010-06-30 11:48:01 följande:
    Åh, grattis till ditt VUL! Vad roligt att allt är som det ska! Förstår att du längtar tills det är mer "på riktigt". Men har man sett hjärtat slå i vecka 8-9 nånting så minskar ju risken för missfall avsevärt eller hur?

Jag mår bara bra! Har BIM imorn fast har väldigt små förhoppningar. Liiiite hoppas man ju alltid ändå men är väl förberedd på att mensen nog kommer den här månaden. Får hoppas på bättre lycka nästa gång, då infaller ÄL mitt i semestern!
    Semester-äl är alltid bra

Eller så gör man som jag.....jag trodde verkligen inte att vi hade hunnit med äl så jag bunkrade upp med storpack tamponger och köpte gravtet till förbannelse (det går ju åt en hel del här hemma kring bim)
  • Odetta
    Atti skrev 2010-06-30 12:04:04 följande:
    Tack Hjärta . Det värmer och tröstar att läsa hur ni som har varit i samma sits har haft det och upplevt det. Jag hade räknat med att blöda minst 1 vecka men jag blödde bara i måndags, dagen efter, och sen har det inte kommit mer, men jag vet inte om det kommer tillbaka. Jag har inte ont fysiskt. Har varit hemma sen i måndags, och funderar på att kanske gå tillbaka till jobbet imorgon. Trivs dock inte så jättebra på jobbet, men jobba måste man ju göra. Jag är en som väldigt lätt får dåligt samvete, så att vara hemma och må fysiskt okej så känner jag skuld.

Jag och mannen pratade lite igår om vi ska försöka igen, eller om vi ska vara nöjda med de två underbara söner vi har idag. Jag känner att om vi försöker och kanske lyckas ganska snart igen så kommer det nog kännas lättare för min del, då jag varit inställd på att vara gravid redan i flera månader, med allt vad det innebär med mat, dryck och annant som man tänker på när man är gravid. Det går nog lättare att komma över detta.

Har två nära vänner som har  haft mf, ma och utomkveds, och den ena som först hade utomkveds, barn emellan, och sen mf, hon blev gravid direkt efter mf:et och hennes läkare hade sagt att det är bara att försöka så fort hon slutat blöda... och det lyckades, trots hon bara har en äggledare kvar och sjukdommen endometrioser.
    Min andra väninna, som hade ett ma i v 12 har tyvärr inte lyckats bli gravid igen, och dom har försökt i tre år, och även hon har fått diagnosen endometrioser. Så det är lite olika.

Det är skönt att läsa era berättelser, och hur ni lyckas se positivt på allt igen.

Kram Atti
    Stolt mamma till Lucas och Alexander
    Ja, sådär kände jag också. Jag blev ju skrapad i v15+1 och hela jag var inställd på bebis...så för oss fanns det inget annat alternativ än att försöka igen, och det med det samma.

Men går det åt fanders den här gången så kommer vi ta en paus, för jag orkar inte vara gravid längre utan att få en bebis. Jag är ju gravid för 5. gången i år och nej....trots den enorma bebislängtan så, går det åt fanders så blir det p-ring och paus i 6-12 månader. Vi har pratat om det och kommit fram till att vi kommer behöva det.

Men så länge kroppen och huvudet skriker efter en bebis och man psykisk orkar, så är det bara att kämpa på.

Angående ditt jobb.....jag tycker förresten att du ska ta hela veckan ledigt. Även om du kroppsligt mår bra så är det något stort och sorgligt ni har gått igenom och då är det bra att ge sig själv lite tid att bara sitta ner. Ge dig själv den tiden. Dem på jobbet...dem klarar sig veckan ut utan dig...jag lovar! Så sitt ner i soffan med en filt, titta på film och ät glass och ta bara hand om dig själv....det rekomenderar jag starkt!

*kram*
  • Odetta
    Dag och natt skrev 2010-06-30 20:56:53 följande:
    Hej allesammans {#emotions_dlg.flower}

Haft några dagars uppehåll från FL, kände att jag behövde tänka på annat en stund och slicka mina sår. Kan berätta att jag äntligen slutade blöda i fredags! Idag var jag på läkarbesök för att titta så att allt såg bra ut efter mf och läkaren sa att allt såg jättefint ut, och att hon trodde att min nästa ÄL skulle komma från höger sida, så det borde innebära att det snart är dags! Och vi tänker inte vänta till efter mensen med att försöka igen. Så idag känns allt rätt bra igen.
    Jag har börjat med ÄL-stickor för att se när den är på gång så jag hoppas att det snart ger utslag, tidigast på fredag tror jag men hoppas att det i vart fall kommer igång i helgen.

Har inte bläddrat tillbaka några sidor i tråden nu men har förstått att det gått bra för både röntgensyrran och odd och det känns så kul att det sprids lite positiva vibbar i tråden! Jag hoppas att det snart går lika bra för oss andra!! Skrattande

Vad bra! Vet du hur stora Äggblåsor du hade? Dem växer med ca 2 mm om dagen och släpper när dem är 18-22mm stora. Då kan du räkna ut erat fönster 

*kram*
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3