Happiness skrev 2010-06-07 13:52:14 följande:
Odd: Nästa vecka på torsdag!?! Är dom från vettet???
Har du verkligen ingen gynakut där du bor? Vi har en på Sahlgrenska i GBG. Man kan åka in dygnet runt. Ja visst får man kanske dra en liten vals men det är ju det absolut värt istället för att sitta och oroa sig. Allt som kan göra en lugn är bra.....
Jag tycker fortfarande du ska upp söka akutvården och säga precis som det är du har haft 5 MF och du vill veta hur detta embryo mår pga att du haft en blödning. Dom kan inte neka dig ett VUL på dom kriterierna. Jag har själv åkt in några gånger när jag fått en liten blödning för att bara stilla min oro.
*******************************************KRAM*** *********************************************
tog fel på dagen när jag tittade i kalendern nu...det är nästa vecka fredag
Men gynakuten är typ på kvinnokliniken och dem pratade jag ju med i fredags (efter efter-sex-blödningen) och då ville dem inte ha in mig. Tror inte att jag egentligen blir så mycket lugnare av att få komma in just nu heller, det är för tidigt att se om det är bu eller bä och då blir jag ju inte klokare ändå.
jag hoppas att denna lille stannar för jag orkar inte mer nu. Stannar den blir det definitivt vårt sista barn, i alla fall biologiska...jag orkar inte med den här stressen längre som en graviditet innebär för mig. man ska njuta av att vara gravid och se framåt och jag vågar bara ta en minut i taget och bävar för att bli kissnödig för jag är så rädd för att det återigen ska komma blod och gå åt helvete.
klart att om den inte stannar att vi inte ger upp...än finns det medicin vi inte har provat och vi har ju äntligen blivit tagna på allvar och fått påbörja våran mf-utredning och med tanke på att vi ändå lyckats få 1 barn så verkar det ju konstigt om vi inte skulle lyckas igen...men ja, vi har önskan efter barn...men absolut hatar graviditeten och all stress om ovisshet den medför.
Och nästa vecka ska vi på begravning och då måste vi träffa min mans bror med fru som vi har sagt upp kontakten med pga hennes graviditet....känns bara så jobbigt! Fatta att människan kom knappt 2 veckor efter att vi förlorade vår minibulle i v15+1 och berättade, utan att en endaste gång har beklagat det tråkiga som hände oss, att dem oplanerat hoppsan hejsan väntar barn igen...som det visar sig kommer komma i augusti, en månad efter att minibullen var beräknad! Dem har enorma relationsproblem och jag tycker hon är en dålig mamma och nej, jag tycker inte hon förtjänar fler barn...inget barn förtjänar henne som mamma och vem som hellst hade jag blivit glad för, men inte dem. dem kunde inte ens be om ursäkt när vi ändå tog och pratade med dem om hur det fick oss att känna och att vanligt folkvett ändå är att säga någon beklagan när någon förlorar en efterlängtad graviditet så pass långt in och att det knappt 2 veckor efter en sådan händelse verkligen inte är läge att berätta om en egen dessutom oplanerad graviditet med bf inte långt efter när den förlorade bebisen var planerad till. Ja, och dem ska vi träffa på torsdag...jippy.
inte meningen att spy galla men jag känner mig fruktansvärt jävla arg just nu faktiskt. Inget mera blod pepparpeppar, men ändå. Jag vet ju att det inte är någon garanti och instinktivt ställer jag mig in på att det gått åt helvete igen och väntar bara på att det ska sätta igång...blir ledsen nog som det är....behöver inte vara hoppfull och bli ännu mera ledsen sen. Då blir jag hellre positivt chockad om det mot förmodan skulle gå vägen den här gången...
***kram på er som står ut med alla mina inlägg***