• MCT79

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

sugarrush skrev 2011-03-03 12:37:09 följande:
    Tittar in och BOMBARDERAR med extremt kraftfulla hcg-baciller! INGET hjälper mot dessa, varken p-piller eller kondom!
    nu jeklar...
  • MCT79
    pixerpie skrev 2011-03-03 12:46:09 följande:
    *andas in ordentigt*

*flera gånger*

Denna smitta vill jag inte missa.... Någon som har en handduk jag kan låna eller ett otvättat örngott- där borde det finnas massa smitta?? ( Eller var det mannens kalsonger jag borde sitta på???)

Kramis!!
    Sitt på mannens kalsonger och andas i den här! *kastar över en halsduk!*  Sen är saken biff! Nja.. du kanske ska ligga ett par ggr också! Men sen så!
    nu jeklar...
  • MCT79
    pixerpie skrev 2011-03-03 15:26:31 följande:
    Tack!! Nu j-lar måste det ju ta sig!!!
    Å mannen kommer tro du är galen! hahah!  Cool
    nu jeklar...
  • MCT79
    SoMa72 skrev 2011-03-03 15:00:37 följande:
    Nu j-klar måste det bli Plus för oss i mars!!! Åtminstone för dig, jag är ju, som sagt, väldigt osäker på om jag ens haft äl den här gången heller.
    Ja passa dig.. jag hade ingen äl alls i januari enligt stickor och symtom... plusset blev en chock. Jag som skulle köpa häst!!
    nu jeklar...
  • MCT79
    Natur skrev 2011-03-06 09:34:07 följande:
    jag mår illa kräks tyvärr inte av graviditet utan av magjsuka.... stackars mig!
    Usch och fy.... krya på dig!
    nu jeklar...
  • MCT79

Tänker på dig mimmi, hoppas det går bra!

leaeva, håller tummarna för att dina ägg tar sig och släpper snyggt och prydligt!

Beställa bebis hade varit smidigt... då hade vi alla suttit här med våra små nu...

nu jeklar...
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-03-09 14:07:26 följande:
    Oj 1% bara, hur många blir det totalt? Ärver ens barn ens föräldrars blodgrupp?
    Du får väl räkna 0,01* antalet invånare i sverige!

Nej barnet ärver inte nödvändigtvis förälderns blodgrupp. Ingen av mina föräldrar är  AB... mamma är B och pappa är A... Min ena syrra är A och en AB...
    nu jeklar...
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-03-09 14:26:07 följande:
    Jag vet att är man Rh- så får man spruta efter förlossningen och det följas upp på MVC under graviditeten.

Känner en tjej som påstår sig att hon fick MF av att hon var Rh- om det är rätt vet jag inte.
    Det behöver inte alls följas upp under graviditeten. Däremot får man en spruta i samband med förlossningen. OM man inte skulle få den så kan man bilda antikroppar mot nästa barns blod (om barnet är positivt) och man kan då behöva genomföra ett blodbyte på barnet. Vilket inte är trevligt såklart.

Om mamman är negativ och pappan likaså föreligger det dock ingen risk att barnet blir rh+.
    nu jeklar...
  • MCT79
    MCT79 skrev 2011-03-09 14:30:53 följande:
    Det behöver inte alls följas upp under graviditeten. Däremot får man en spruta i samband med förlossningen. OM man inte skulle få den så kan man bilda antikroppar mot nästa barns blod (om barnet är positivt) och man kan då behöva genomföra ett blodbyte på barnet. Vilket inte är trevligt såklart.

Om mamman är negativ och pappan likaså föreligger det dock ingen risk att barnet blir rh+.
    Man har alltså dubbla anlag av RH faktorn... där + är den dominanta. Men man bär också -. Så två positiva föräldrar kan få ett - barn...

Men om båda föräldrarna är -  ser alltså deras anlag ut såhär  rh-/rh-...
    nu jeklar...
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3