• SoMa72

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Och där kom mensen, på bim-3... Skrikandes Gråter

♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    FruW skrev 2011-06-10 10:33:02 följande:
    Nej SoMa, va fasen!! Dumma kroppar vi har som inte vill vad vi vill!! Skickar en stor stor kram till dig från mig!!

Sofy o leaeva, Gud va fina ni är som erbjuder mig hjälp!! Jag tycker det känns lite läskigt att labba med levaxinet själv, så jag avvaktar till hösten, ska undersöka det lite mer o ta upp det med min dr på mitt besök efter sommaren. Har ni ngn bra infokälla, muntlig eller skriftlig som ni kan hänvisa mig till, hade varit bra att kunna visa dr ngt "akademiskt" om ni förstår vad jag menar, de är ju tyvärr så skeptiska till forum som detta... Men jag är övertygad om att ni har koll, missförstå mig inte!
    Tack snälla du! Undrar om det är progesteronkrämen som gör att mensen kommer tidigare? Fast annars har jag bara hört att det kan förlänga cykeln... Nåja, kortare kvar tills nästa BIM istället. Men man blir ju deppad!!! Nu j-lar får det bli rosévin ikväll.

Skickar megakramen tillbaka till dig, gullfia!
    ♥ ♥ ♥
  • SoMa72

Japp, jag får lägga in mig på BIM 08 juli istället...

God morgon alla fina!!!

• SoMa72
    Bellas7 skrev 2011-06-13 06:53:07 följande:

Hej alla goa
    En liten uppdatering från oss fyra :). Jag går in i v 12 idag alltså 11 fulla veckor helt sjukt, Jag ska på koll den 16 (sista på kliniken) och sedan efter det har jag inskrivning. Jag har fortfarande svårt att ta mig till att detta kanske funkar och när sambon sa att efter ul den 22 då vi är 12+2 ska berätta det för våra familjer ocj vänner. Ja då fick jag panik totalt. Ville skjuta på det till v 18 eller nåt men som min mage ser ut nu lär jag ha det svårt att försöka dölja det haha.

Jag hoppas verkligen att ni alla får era plus nu och hostar tydligt i tråden (hmm ni kanske inte vill bli smittade med tre) kram på er alla

Åhhhh, härligt gumman!!!! Hjärta Grattis till v 12!

Kram
    ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    Mimmi, jag lade dig under "ny mens eller ny äl", vet inte när du har BIM...

BIM JUNI
    18 juni - Pandoras box78 (1 x, 1 mf, 2 ma, försökt sen nov 2009)
    20 juni - MCT79 (2:a försöket efter MA, 2 mf och ett X)
    25 juni -JowiAn (1 försöket efter: MF nov 10 och MF april 11.)
    25 juni- Rosen1 (5e försöket. 2 mf sep 10 och mars 11)
    30 juni- LisaVäntar (3:e försöket efter att förlorat Viggo mars 2011)

BIM JULI
    1 juli - Havsklippan (ett mf juni -10, förlorade Wilma dec -10)
    8 juli - Decembra (10:e försöket efter MA v.17 -10, MF jan & juni -11)
    8 juli - SoMa72 (3:e försöket efter mf nr 4)

VÄNTAR PÅ NY MENS ELLER ÄL
    Javisst (Totalt tre MA, senaste april 11)
    Mimmi80 (13:e försöket efter 3MF)

{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower} GRAVIDA {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
    leaeva efter 4mf och x
    meh84
    MissT (2MA, det senaste dec-10)
    Det är bara att kämpa på!
    ♥ ♥ ♥
  • SoMa72

Tjohooooooooooooo, nu har jag fått OK på Pergo! Solig Ska dessutom börja ta dem redan imorgon, hurra!!!!! Hoppas att detta hjälper nu... Drömmer

Kram på er finisar! Hjärta

♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2011-06-13 13:34:09 följande:
    jag hade också ont första dagarna... sen försvann det, kände av äl rejält, och nu molar det igen... :)
    Vilken dag fick du äl nu efter pergon?
    FruW skrev 2011-06-13 12:56:36 följande:
    Härligt SoMa!! Helt ok att du flyttade ner mig, jag har varit slarvig,, ska uppdatera med nytt bim när jag har tillgång till dator..

Jag har ont i magen o är svullen! Kan väl inte va effekterna av pergon redan? Har bara tagit 2 tabletter! Är säkert bara mensen som är dum!
    Har du fått tid för vul efter avslutad pergokur?

Hörrni, vad spännande det här ska bli! Pergobebbar - here we come!
    ♥ ♥ ♥ 2012 ska bli bebisår! ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    FruW skrev 2011-06-13 13:52:00 följande:
    Nej, får klara mig själv under sommaren då de stänger några veckor.. Spännande värre! Du då? MCT har du gjort ngn koll?

Hallå eller, nu får ni fylla på listan med lite goa komma-i-stämning-tips tycker jag! ;)
    Uj, vad spännande! Jag fick tid för vul 20:e juni och om det är för tidigt att se nåt då, så får jag ny tid, så än så länge får man ligga lite lågt på sexfronten... Oskyldig 

Hmm, komma-i-stämning-tips Obestämd Jag brukar "pilla loss" på maken när vi kollar på tv, det funkar alltid Cool
    ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2011-06-13 13:59:34 följande:
    På dag 15 kom min...snyggt och prydligt...=) hade utslag på ältesterna på dag 14..=)

Nope jag har inte heller fått göra nått vul... men det kanske är vanligare om man normalt sett inte har någon egen ägglossning alls? typ inför insemination och så? Jag vet inte...

Lite spännande.... typiskt att alla pergosymtom = gravsymtom så man hinner ju börja hoppas...

Kikade på www.fass.se igår kväll.. ska plocka ut crinongel som jag ska iställetför progesteron om jag plussar igen nu.... 500 kr för 15 doser...(!)  Det räcker ju bara två veckor ju!
    Åhh, bra att den inte krånglade till sig..... Hoppas det är gravsymptom du känner redan nu!!

Aha, jag ska göra vul eftersom jag ju redan har egen äl och de säger (min gyn alltså) att det är större risk/chans för fler ägg som släpper och blir befruktade om man har egen äl och kör med pergo.

Ja, dyrt, men väl värt pengarna om det resulterar i en bebbe. Fast sen blir det väl snart gratis ändå med tanke på högkostnadsskyddet? Eller?
    ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2011-06-13 14:12:45 följande:
    Precis blir ju gratis snart....

Oj då... ja jag har ju också egen ägglossning... jisses... tänk om vi "gör en leaeva" allihop! Hahaha!
    FruW skrev 2011-06-13 14:17:00 följande:
    Hihi, trillingvagnarna kommer sälja som smör kring jul!!
    Ja, det vore ju nåt!
    ♥ ♥ ♥
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3