• sofy

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Alicia 72 skrev 2010-08-24 12:37:57 följande:
    Alltså.... Trots att både du och jag vet att en blödning i ensamt majestät (utan ont) absolut inte är lika med missfall så förstår jag PRECIS den oro, panik, rädsla du känner! Det känns som att man fått en smäll i magen och luften försvunnit när man ser det där f:bannade blodet i trosan!
    FAN!
    Jag blödde en del rött blod under min grav, den som gick bra. Det var som sagt aldrig någon fara utan berodde troligen på sköra slemhinnor.
    Nu är det så här att tills motsatsen är bevisad så väntar du barn och inte missfall!

Annars så kan jag meddela att embryot nu under lunchen kommit ut. En 2,5 cm stor hård "kärna" med slemhinnor runt omkring sig. Kan inte tolka det på något annat sätt. Är så glad och hoppas att detta nu var det sista! tänk om jag gått till gyn i morgon och hon satt in cytotex och prylar! UHÄHH!!

Hoppas det slutar blöda nu, sambon och jag ska ju på myshelg och bo på herrgård i helgen! Vore ju sjysst att kunna mysa lite då...

ALicia
    Jaaa, jag vill ju inte se blod ALLS! Varesig de är me smärta eller utan, pga proggisen eller inte. Suck! Blir bara så less. Först idiot till läkare o sen blod me proggisen. Nu är de dock slut igen, de kom ut me resterna från proggisen nyss när ja kissade o va "tvungen" o känna bara o näe.. nada! Fattar inte. Hoppas jag slipper mer blod nu så kanske jag kan se sammanhanget med den, annars vet jag inte.

Åh, vad jobbigt.. men skönt ändå antar jag?! Vilken vecka va du i vid MF?
  • sofy
    färnik skrev 2010-08-24 13:47:56 följande:
    Softy: Jag förstår att duär orolig, och vilken IDIOT till läkare du träffat på! Jag måste säga, att sluta ta progestronet i slidan, ta det i ändtarmen istället. Då frå du snabbt reda på om vagitorerna är orsaken till blödningen, samtidigt som du ändå får i dig hormonet. Jag vet att en del tycker det är otäckt att göra det, men det är ett bra sätt att medecinera i många fall, och ngt som nog är bra att lära sig/vänja sig vid...
    Mmm, ingen höjdare! Ja jobbar inom vården själv och är medveten om alla dessa jävla rötägg, jag har stött på dom innan också men i just det HÄR fallet så önskar jag att jag inte gjort det. Jo, jag ska nog börja göra det. De e inge mer blod nu, ingenstans. Så just nu tror jag faktist på progesteronet och att de irriterar lite, någon skrev nånstans att när de går ut i slemhinnorna kan man blöda lite. Och eftersom jag är så lättblödande (pga min trombocytfunktionsdefekt) så kan de stämma..
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-08-24 18:29:29 följande:
    Det finns flera filmer, håller på att kolla just nu och de är jättecoola tycker jag :)

Min mensvärk har avtagit lite nu och ingen mens i sikte än :)
    Yiha! Heja heja! Så hade jag också hela tiden! Kom 2 dgr innan jag testade förra måndagen :) Och massa flytningar hade jag då me, vita tjocka. Precis som innan mens :) Så don't give up! {#emotions_dlg.flower}
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-08-24 18:39:41 följande:
    Ja mina flytningar är nog lite tjocka och vita... är lika rädd varje gång det "rinner till" haha!

nu kom dock  värken tillbaka, trycker lite ner neråt, kanske mensen som är på väg ut? :(
    Kändes samma för mig. Centrerat över livmodern och neråt :)
  • sofy
    MCT79 skrev 2010-08-24 20:11:35 följande:
    usch vad jag letar symtom nu.. men det "ilar, hugger" mer över venusberget... nästan i höger ljumske?!

Hmm.. undrar om man ska kissa på ett ältest bara för att se om jag får nått utslag på det. ;)
    TA ETT TEST! ;)

min man ville också va me denna gång, haha. men efter alla andra svaga test o misslyckanden tidigare testade ja själv först o blev tokpaff när de kom fram skitstarkt streck direkt. sen tog ja ett digitalt senare (han visste inte att ja testat..) o så stod de ju GRAVID o han nästan skrek de, o ja blev lika förvånad då ändå hahaha! de va på BIM - 2 på kvällsurin, eller natturin.. tog de 00.30 typ, trodde ju inte de skulle visa något så tidigt o så sent på kvällsurin men jorååå :D
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-08-24 20:23:50 följande:

Testa NU :)

gör du det!? :D
  • sofy
    MCT79 skrev 2010-08-24 20:33:09 följande:
    Okej jag har testat.... absolut inget maxutslag på äl-testet... alls. Kanske 70%?  Tog ett gravtest från billiga tester också... nejdå jag har inte alls för lite att göra eller en massa tester liggandes... inte alls...

Alltså.. ett annat märke på gravtest än från i morse... och även denna gång... en svag svag skugga på rätt ställe, rätt bredd... definitivt inte grå men så satans svag att den inte går att få på bild....

GAAAAAH!!!
    jag skulle nog tippa på att du också är preggo ;)
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-08-24 20:43:08 följande:
    Nej jag testade inte, men ville att MC skulle göra det :)
    men duuu då? :D
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-08-24 20:49:17 följande:
    Söndag Det du :)
    Hahaha herregud.. skulle aldrig palla vänta sååå länge!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3