• sofy

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

åh! här vill jag va me! :D

har haft 4 st MF, dom är bekräftade. senaste i februari och april detta år.

den här månaden vet jag inte riktigt.. testade pos på bim -5 förra fredagen, började självklart blöda några timmar senare, dock klump och smärtfritt, de höll på fram o tillbaka o ibland vare bara bruna flytningar o avtog i tisdags. testade imorse igen o testet är oförändrat sen förra veckan, de e ett tydligt streck o behöver inte vinkla testet för att se det, dock är det INTE lika starkt som kontrollstrecket.

om jag hade MF IGEN (!!) så va de isåfall i v 3+4.. liiiite tidigt? hade nidis den 21 juni och testade pos den 25e.. jag tycker inte hcg borde stigit SÅ i höjden så testet fortfarande visar pos en vecka efter blödningarna? pratade me min läkare om det som jag nyss påbörjat utredning hos och hon tyckte de lät konstigt, inte som ett mf alltså. vid mina andra mf i v 4-6 har ja testat svagare under blödningen o sen neg några dagar efter den började.

vad tror ni?

• sofy
    MCT79 skrev 2010-07-02 18:24:02 följande:
    Hej!

Det låter som det kanske kom en mindre blödning ungefär när mensen skulle komma, håller mina tummar för att det tagit sig denna gången för dig!!
    jag hoppas verkligen på det! isåfall 5 dagar för tidigt men iallafall. ska köpa digitalt o testa imorn för o se vad de står där, men är extremt trött, halsbränna/diffust illamående ibland och kissnödig ofta.
  • sofy

testade me digital imorse o de stod ju INTE GRAVID - såklart. vad trodde jag? verkar som jag samlar på MF, suck! men ingen idé o hänga läpp, jag ser ljuset i tunneln då jag har läkarbesök ang utredningen imorn, sen vid nästa mens börjar alla prover tas, följs sedan upp till ÄL o därefter för att få medicin och förhoppningsvis få en lyckad graviditet!

• sofy

sådär då, hemkommen från läkarbesöket. hon skrev massa remisser, för min sköldkörtel, på min blödarsjuka, på några proteiner, på fsh, lh, hmm.. o så kromosomproven då. och HCG?!?! jag fattar inte.. kan nån vettig härinne förklara? hon gjorde VUL och sa att ja hade tjock o fin slemhinna (har man de efter MF?) men ja iallafall, så sa hon "ja gravid e du inte" (ingen hinnsäck o va hon babbla om. ja skulle haft mens 30 juni men fick MF 25 istället) o sen vill hon ändå ta hcg när ja sa att ja testat neg redan? hon gav mig även gravförbud i 2 (!!!!!) månader.. BUUUUU ;( men hon ville även mäta hcg om några veckor..

jaja lite skum va hon. annars e ja ganska nöjd. prover ska ju tas iallafall, ja ska få prova progesteron nästa gång.. men hon sa också "på många hittar vi inga fel och då e frågan om man orkar gå igenom flera missfall igen om man kanske aldrig kan behålla en graviditet" då kändes de ju bara hopplöst!! nånting borde man ju kunna göra..

sorry för hur vimsig ja låter men mina ögon går i kors, streeess på jobbet o gick upp kl 5 imorse.

• sofy
    Tejj skrev 2010-07-06 18:32:59 följande:
    Varför läkarbesök? Nåe som e fel? Har du kanske skrivit o berättat tidigare, men har inte orkat läsa ifatt än....
    Men skönt ändå o få komma o bli undersökt, själv ska jag ringa min läkare imorrn o kolla om jag kan få komma in snart o kolla mig då jag inte har fått en enda ÄL sen mitt MF i mitten av mars... äter provera som hjälper mig att få mens, men har fortfarande ingen ÄL för det =/
    upprepade missfall, 5 st de senaste året, 3 av dom i år.. :/
  • sofy
    sofy skrev 2010-07-06 17:29:24 följande:
    sådär då, hemkommen från läkarbesöket. hon skrev massa remisser, för min sköldkörtel, på min blödarsjuka, på några proteiner, på fsh, lh, hmm.. o så kromosomproven då. och HCG?!?! jag fattar inte.. kan nån vettig härinne förklara? hon gjorde VUL och sa att ja hade tjock o fin slemhinna (har man de efter MF?) men ja iallafall, så sa hon "ja gravid e du inte" (ingen hinnsäck o va hon babbla om. ja skulle haft mens 30 juni men fick MF 25 istället) o sen vill hon ändå ta hcg när ja sa att ja testat neg redan? hon gav mig även gravförbud i 2 (!!!!!) månader.. BUUUUU ;( men hon ville även mäta hcg om några veckor..

jaja lite skum va hon. annars e ja ganska nöjd. prover ska ju tas iallafall, ja ska få prova progesteron nästa gång.. men hon sa också "på många hittar vi inga fel och då e frågan om man orkar gå igenom flera missfall igen om man kanske aldrig kan behålla en graviditet" då kändes de ju bara hopplöst!! nånting borde man ju kunna göra..

sorry för hur vimsig ja låter men mina ögon går i kors, streeess på jobbet o gick upp kl 5 imorse.
    ingen härinne som har nån idé om hcg provet som ska tas? jag sa att jag testat neg, då sa hon att vi inte behövde ta någe test på de i blodet, sen gjorde hon vul o sen skulle vi ta hcg ändå?!
  • sofy

hej tjejer! länge sen jag va här nu men vi har lite mini semester ute på landet hos mina föräldrar o agerar husvakt! :) mysigt värre me poolbad o grillning varje dag.

i tisdags va vi inne på KS o tog alla prover som ingår i utredningen, så nu väntar vi bara på den 25 augusti då vi ska till läkaren och få alla svar + progesteron utskrivet. yiha! skönt me lite avkoppling från ÄL o missfall hela tiden och bara njuta av sommaren o allt den har att erbjuda. nästa sommar SKA jag gå me en fin gravidmage, så ere bara!

tänker på er o hoppas allt e bra!

• sofy
    Väntan på en liten skrev 2010-08-02 22:23:15 följande:
    I morgon blir det storröj här hemma, syrran kommer och hjälper mig att flyttpacka imorgon, fy vad skönt för jag hade haft världens rå-ångest hur jag skall hinna och orka packa ner 85,5 kvm på 30, snart 29 dagar och hinna flyttstäda så imorgon kommer jag ha packat ner det mesta förhoppningsvis som jag inte har nytta av de närmaste 30 dagarna.
    nej men! ska du flytta? och har du träffat ngn? guuuud vad härligt!! :D so happy 4 u!!
  • sofy

usch, nu har de gått ngn vecka sen jag sist va här igen, dåliga jag! men vi har som sagt fullt upp med livet för tillfället, så härligt! har umgåtts med vänner varje dag, haft grillkvällar, druckit öl i solen, badat i pool, gått promenader o bara kopplat av. SÅ obeskrivligt härligt! en paus från allt de här som sagt, kanske är behövligt inför hösten då de jävlar ska bli ett plus som stannar!! 25 augusti har vi läkarbesöket där vi får svar på allt, sen kör vi igång igen! :D ska bli så kul! är verkligen positiv och hoppas mer än allt att hjälpen vi får kommer fungera!

mensen kom igång som vanligt efter missfallet i juni också förresten, dock blev cykeln en aning kortare, 26 dgr istället för 28, men de återgår nog till de normala sen. nu har ja ägglossning igen o vi har inte skyddat oss som läkaren sa, buuu! dumt av oss! men jaja, snart FÅR ja bli gravid igen..

hoppas de går bra för er, tänker fortfarande på er. dyker in här igen snart!

kram sålänge!

• sofy

skrev lite dumt, ja har haft ägglossning denna månad.. formulerade mig fel, gick lite fort trorja.. ;D

har mått skumt sen igår, ungefär som när ja varit preggo innan. vore dumt om ja va de igen nu när vi inte får hjälp förrän om en månad :( men vi får skylla oss själva som inte skyddat oss isåfall. får se de visar sig om mensen kommer eller inte.

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3