Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
Åk in Smålandsjänta. Det är inget kul om du får ett tråkigt besked, men det är minst lika hemskt att gå omkring och inte veta. Håller tummarna för dig tjejen. \o/
Åk in Smålandsjänta. Det är inget kul om du får ett tråkigt besked, men det är minst lika hemskt att gå omkring och inte veta. Håller tummarna för dig tjejen. \o/
Färnevik och LittleJunia, stooort grattis. Härliga sommarnyheter. När ni känner er redo får ni gärna hoppa över till tråden med oss andra som har plussat. Länken finns i trådstarten. Kram
Jag hänger också här, trots att jag plussat. Skriver inte så ofta, precis som någon skrev så är man lite rädd att trampa någon på tårna. Däremot läser jag dagligen vad ni skriver. Hang in there tjejer. Det kommer att hända. Jag vet att det känns hopplöst ibland, men det är inte omöjligt!! Jag är ett levande exempel. MA i januari, men v 19 nu och har fått dra på mig mammabyxorna för första gången den här helgen. :) Stor kram till er alla!!!
Mimmi; båda gångerna när jag blivit gravid har vi kört på varje dag under ÄL, ibland två gånger om dagen, å det har ju uppenbarligen funkat... ;) Om mannen ev har dålig kvalité på sperman är det tydligen bättre att köra varannan, men hur vet man det om han inte har tagit några prover??
Visslar bara förbi och smittar ner er med lite gravidbaciller. Lycka till tjejer, det är snart er tur!! :)
Mariatösen; Måste först bara beklaga det du går igenom. Skönt att du har en härlig familj som stöttar dig. När det gäller cytotec... Jag tog första tabletten vid fyra på eftermiddagen och andra tabletten tre timmar senare. Hade sammandragningar från åtta till halv elva ungefär, å då drog blödningen igång med dunder och brak och höll i sig intensivt till tre på natten ca....
Sicken pajas du råkat på Sofy. Man upphör aldrig att förvånas...
Var inne och spanade i ditt galleri MCT. Ser ju riktigt spännande ut. Tycker minsann att du ser rätt gravid ut. ;)
Skönt att höra ifrån dig MCT och att företagshälsovården verkar bry sig. Ta hand om dig och din man/sambo och kramas och prata mycket. Det hjälper... Stor kram!!
Härligt att se dig så positiv MCT. Innan du vet ordet av så är du tillbaka i den andra tråden. Kram på dig!!
PLUS IDAG!!!!!!!!!!!!
Femte gången gilt verkar vara våran grej! Jag kan knappt tro att det är sant, var helt beredd på ett nytt minus och lite depp i helgen. Tjejer, ni som kan allt...är detta ett starkt eller svagt plus?? Bild finns i galleriet. Jag använde CB digital sist jag plussade så jag vet inte hur det ska se ut.
2a trådbebisen född!! Titta in på fortsättningstråden för lite härliga nyheter...
Tittar in och gästspelar lite. Blåser lite gravbaciller och uppmanar er att inte ge upp. Det kommer att hända, hang in there!! Det känns som precis nyligen jag befann mig här i tråden och räknade timmarna till bim, å nu är det bara 7-8 veckor kvar till bebisen kommer. Snart är ni där också. Stora kramar till er alla, och stort grattis MCT till fina provsvar!!
Håller lite koll på er, men hänger av naturliga skäl inte så mycket i den här tråden nu för tiden...
Tråkigt att höra Soffy! OM dom konstaterar imorgon att det inte finns något där så behöver du inte vänta alls på att kroppen ska sätta igång missfallet av sig självt. Du får säkert tabletter samma dag eller skrapning inbokad så snart det finns en ledig tid. Vet precis vad du går igenom, jag upplevde samma sak, fast i v 11 för nästan ett år sedan. Nu är bebis på g om bara några veckor, så även om livet suger just nu så finns det hopp.
Kram på dig!
MCT; Heja, heja, heja. Kom snart över till oss i andra tråden!!!
Hur går det för dig Sugarrush? Har förstått att du har plussat?! Grattis! Hoppas du vågar dig över till andra tråden snart. Vi är ett gäng tjejer där nu som är levande bevis på att det faktiskt kan funka så småningom, trots mycket strul.
Sitter här med en sovandes 2-veckors bebis i famnen, och plötsligt är det värt all ångest, väntan och stress man gick igenom för ett år sedan...
Kram på dig!
Sugarrush; har försökt inboxa dig flera gånger, men det funkar inte av någon anledning. Får försöka senare igen.
Kram
Svårt att tolka det du skriver MCT, men jag hoppas verkligen att det är en fin graviditet på gång.
Stor kram!