Inlägg från: Längtan efter liten |Visa alla inlägg
  • Längtan efter liten

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

rontgensyrran skrev 2010-06-17 09:54:54 följande:
    Återigen  hänvisar jag till mina gravtest i mitt galleri, där har jag ett spökstreck sen gravtest som växer sig starkare från BIM -5 :) Kan du placera in ditt i något av dem?
    alltså eg inget av dom, men kanske pytte svagare än bim-5.. jag får nog helt enkelt bara vänta
    Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten
    rontgensyrran skrev 2010-06-17 10:10:09 följande:
    Jag håller tummarna :)
    det kan jag behöva... sitter nästan och gråter...
  • Längtan efter liten
    Tejj skrev 2010-06-17 12:28:33 följande:
    Tack för all stöttning sista veckan, då jag har gått mellan hopp o förtvivlan... Men nu är det faktiskt så att jag ÄNTLIGEN har fått min MENS!!!!!!!!!!!!!!! =) Hur sjutton kan man vara så glad över att få mensen, när det annars är det sista man vill ha!!!?? Men att inte ha haft mens på 14v, sen MF så är det nu ganska så skönt att den kom!!! =) Nu är det bara att invänta ÄL (ska nog köra med ÄL tester så fort ja slutat blöda då man aldrig vet när den kan få för sig att komma) o sen på´t igen.... mysa xtra me sambon.... o hoppas på det bästa i början av Juli =)

Tack igen för allt stöd, o lycka till nu som har BIm i dagarna...

Kramar i massor
    helst av allt skulle jag vilja beklaga mens helvetet, men eftersom du hat det så jobbigt med den får jag bara gratulera till mensen :D hoppas innerligt att ni får till det när äl kommer.. jag håller tummarna för dig.. jag vet att ni kommer klara det :D
  • Längtan efter liten
    Tejj skrev 2010-06-17 17:03:42 följande:
    Jo jag vet, önskar sig väl allt annat i livet än mensen när man befinner sig i bebbevärlden... men liiiiiiiite annorlunda för mig just nu, nu längtar jag bara till ÄL kommer, blir väl om dryga veckan hoppas jag på... så lagom till semestern kanske man får det efterlängtade plusset ändå.... =) Bra inledning på semestern isf =)

Hur går det för dig då? Svagt plus? Hoppas innerligt att det är starkare imorrn....!!! =)
    ja det var ett svagt ELLER spökstreck, det kan bara framtiden utvisa... får se om jag testar imorgon eller på lördag...
  • Längtan efter liten
    acure skrev 2010-06-17 17:13:26 följande:
    Hej alla! Jag är ny här. Fick missfall i v. 6 den 1:a juni, min första graviditet. Är fortfarande skör och ledsen och vill inget hellre än att få ett nytt pluss på stickan, NU!!!
    Fick i början av veckan ÄL igen efter missfallet så det var bara att köra på igen, orkar inte vänta en mens med att försöka igen när så många andra blivit gravida på en gång ändå. Hoppas verkligen så är fallet för oss.
    så tråkigt att höra avd du genomgått :( men du är varmt välkommen in till oss.. vad skönt att du fått tillbaka äl så snabbt iaf, för det kan ta ett tag annars...
    Nu håller vi tummarna att du snart får ett pluss igen och att du får behålla det.
  • Längtan efter liten
    FruW skrev 2010-06-17 17:50:55 följande:
    Tejj - GRATTIS!! Jag vet - jätteskumt att bli glad över mensen, o att gratulera ngn till det, när man vet att personen vill ha ett plus, men jag vet hur det känns! Blev jättetacksam när mensen kom igång efter mf, o jag behövde ju inte vänta alls så länge som du! Skönt att höra, nu är nog kroppen redo igen! Skrattande Kör med äl-test tycker jag, så du inte missar det.. tyckte min var lite annorlunda efter mf..

Längtan - har du ngt mer test hemma så kan du ju testa med det, spökstreck ska man ju inte kunna få på 2 olika tester... Jag har billiga tester från testlagret hemma, de är toppen när jag får testmani! Jag har sett nu att när de är svaaaaaga streck så är det ngt där, nu efter mf när hormonerna är ute ur kroppen finns absolut inte tillstymmelse till streck! Så jag tror nog att du har fått en liten hyresgäst där allt, men testa igen, ett streck på ett test till så borde du nog kunna va säker, jag håller tummarna!! Solig

Pinklove - välkommen hit! Beklagar ditt mf, usch det är jättejobbigt! Jag har haft mf tidigt med, i april, fick tydligen äl direkt efter, o blev gravid direkt.. Tyvärr slutade detta i ännu ett, ännu tidigare mf, men det behöver det ju inte göra! Jag håller tummarna för dig!

Många kramar till er kämpare i tråden! Min äl är över för den här gången, fick jättestarkt strek på ältest i går, idag knappt synligt... så sista verkstadsjobbet blir i kväll, sen är det bara den lååånga längtan kvar till BIM... Har räknat ut att BIM borde va den 1 juli, hur tidigt tror ni att man kan testa? Skulle va kul att testa på midsommarafton, bara för att, o så att man vet med alkohol o så... tror ni det finns en chans att det kan synas ngt på testet så tidigt??

Nu ska jag skutta i ridkläderna för en kvällstur i solen!
    Ha det fint!
    tack för ditt inlägg det kändes väldigt skönt att höra...
    jag köpte ett cb idag men är rädd att det faktiskt är för tidigt att testa... för visar det inget blir jag så knäckt så knäckt...
    men imorgon kommer iaf sådanna billiga tester, såna stickor... tror jag skulle få 5 st eller något + äl test... kan ju även testa med äl testen, de sk aväl tydligen ge utslag på hcg nivån?
    så kan jag hålla mig tills på lördag så är det bra... men det kan jag inte garantera,..

rider du? vad mysigt...
  • Längtan efter liten
    MCT79 skrev 2010-06-17 20:09:32 följande:
    Gud vad härligt det låter med en ridtur Mimmi... jag saknar verkligen hästarna och ridningen... =(

Jag har mensvärk.. drygt och jobbigt och jag fattar ingenting.. resten från äl kanske... för mkt sex kanske...   :D

Kram på er!
    bebis kanske? :D
  • Längtan efter liten
    LittleJunia skrev 2010-06-17 20:25:35 följande:
    ÄL+ 10 idag, men inget plus på sticka inte... *suck* Ge upp redan...? Brösten ömmar, så vi får hoppas på bättre tur imorrn!
    varför ge upp?
    man ska ju egentligen inte testa en endaste dag innan bim, så det sista du ska göra är att ge upp... Kram
  • Längtan efter liten
    MCT79 skrev 2010-06-17 20:40:15 följande:
    Näää.. hade ju äl för knappt 48 timmar sen... eller 24... ;)
    ja då kan du vara gravid :)
  • Längtan efter liten
    FruW skrev 2010-06-17 20:59:34 följande:
    Längtan - testa du med äl-stickor, jag har också hört att de kan vara känsligare - MEN de kan också ge utslag även för att mensen är på g.. Jag läste det här på FL, letar du under planera barn graviditetstest brukar det finnas lite diskussioner om detta. Bland annat denna tråd www.familjeliv.se/Forum-1-289/m52424205.html

Vid mitt förra mf fick jag suupersvaga pluss på gravtest (testlagrets stickor) men starka utslag på testlagrets äl-stickor.. Men bäst är väl att använda ett riktigt gravtest! Jag tror du kommer få ett fint plus inom ett par dagar!!

Har nu kommit hem från ridturen - här är strålande sol, blå himmel o nästan 20 grader, sååå härligt att rida =) Är skönt att ha hästarna att syssla med, det tar tankarna från annat (läs bebis!!) ett tag, o är avslappnande att pyssla med.

Nepp, nu blir det lite fotboll... Ingen som har koll på hur tidigt jag kan testa mig?

Kram allesammans!
    nej jag litar inte på äl testen när det gäller grav.. det bästa är ju att ta vanliga grav test... kan ju lika gärna göra det på lördag eftersom jag får hem såna imorgon...
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3