Inlägg från: Längtan efter liten |Visa alla inlägg
  • Längtan efter liten

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

FruW skrev 2010-06-08 17:22:57 följande:
    Vilken bra info du fick från BM Happiness!! Tack för att du delade med dig!

Odd - inget mer blod ser jag, härligt!!

Tog ett gravtest nu när jag kom från jobbet, för att se så alla gravhormoner har gått ur kroppen, men fick svagt positivt, så jag antar att det finns rester kvar som spökar.. =( Har börjat med rosenrot igen, och hade jag trott att jag fortfarande var gravid så hade jag bedömt känslan i magen som molvärk, men nu vet jag inte vad det är, är nog RR som sätter fart i källarvåningen hoppas jag!

Men lite jobbigt att se det där gravtestet visa positivt, dumma tankar börjar härja i huvudet om att det kanske inte ändå var mensen som kom..

Ska iväg på akupunktur i kväll, som ska främja fertiliteten. Har aldrig testat tidigare, ska bli spännande! Är lite nervös för att det ska göra ont. Någon som har testat?
    tråkigt att testet visade pos nu när du vill ha det neg..
    det där med akupunktur är jag lite intresserad av, du får jätte gärna dela med dig av dina erfarenheter sedan. jag har precis fått numret till en som hållerp å med akupuntur, hoppas bara hon gör det för fertilitet också..
    Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten
    FruW skrev 2010-06-08 17:37:48 följande:
    Jag ska tydligen få nålar i öronen  - långtidsverkande som ska sitta i ett par dagar.. ajaj tycker jag att det låter!!

Lovar att rapportera resultatet!

Ja, konstigt att bli irriterad över ett positivt test, det är ju det jag vill ha, men bara om de indikerar bebis, annars kan det va!

Happiness- tack för tråden, jag ska kolla där om mina värden!
    ha ha ha ska du gå runt med nålar i öronen i flera dagar? hur blir det då när du sover? aj aj aj
  • Längtan efter liten
    Happiness skrev 2010-06-10 18:47:52 följande:
    LYCKAN var kort......

Tog ett test idag och strecket var nästan borta. Åkte in till kliniken och dom tog hCG. Det hade sjunkit snabbt till 3. BM sa att blödningen kommer snart kanske om några dagar.

Ett MF till.................VARFÖR? Ser INGET i dimman. Är helt borta. Gråter inte ens. Jag är tom och chockad.

Kan någon ta bort mig från BF-listan *får tårar i ögonen* Var så nära......Kommer ALDRIG komma dit igen.
    nej men käre vän :( vad är det jag ser nu när jag kommer in! När ska allt elände ta slut?! det är så otoligt ledsamt att behöva se detta.
    hur fick du reda på det här? var vul:et planerat eller hade något hänt innan? (har inte varit inne på några dagar)
    stor kram. jag tänker på dig
  • Längtan efter liten

var på ul idag ocj kollade äl, och som jag trodde kom min äl mycket tidigare denna månadrunt 4 dagar tidigare... vilket är riktigt tidigt för att vara mig, men jag antar att det är pravidelen som gör det... men om det nu är så, så måste vi nog ha prickat rätt... hoppas jag iaf... så nu är det bara att vänta 2 veckor... hoppas man inte väntar förjäves. antar att jag har bim runt den 20

• Längtan efter liten
    Happiness skrev 2010-06-10 22:55:28 följande:
    Tack till er alla goa tjejer på tråden! Suck ja detta helvete alltså...sicken skit..

Hur jag fick reda på det....jag tog ett CB igår och tyckte att det var svagt. Tog då ett imorse och jag kunde knappt se det. Total chock!!!!!!
    Ringde som sagt till fertilitetskliniken och fick komma direkt in. Dom gjorde inget VUL men don mätte hCG nivån i blodet. Den var skrämmande låg så det kommer snart starta ett MF. Blödningen har inte kommit igång än...men jag hoppas den kommer snart. Har alvedon som jag kommer att ta. Det får räcka. Embroyt fäste helt enkelt inte tillräckligt eller så var inte embryot livsdugligt. En tröst att det inte han gå så långt.

Nu vill jag att det ska börja blöda bara....
    usch vännen... fy fan för detta!!
    sa inte bm att det inte spelade någon roll om det är svagt eller starkt :/ skit snack!!!
    fan vad arg jag blir..
    Fick du inte ens några tabletter för att fortskrida det?! ska de bara låta dig gå och vänta? det kan ju för i helvete ta lång tid... Be om tabletter!!! och varför kollade de inte vul?
    vill bara krama om dig hårt!
  • Längtan efter liten
    Happiness skrev 2010-06-10 23:12:22 följande:
    Suck! Ja jag är också jävligt förbannad. Ja det är nog mycket snack på folk särskilt dom som inte vet något....Nä inga tabletter..Ja nu ska jag bara gå och vänta, men du vet jag är "bara" i vecka 5. Tror inte det är så mycket av något egentligen....urk bävar för blodklumpar som ska ut. Du vet tanken på foster får mig att rysa...men det går nog inte att se med blotta ögat.

Man kan inte se något på VUL. Jo något litet,litet...men man kan ju inte se om det lever. Blödningen kommer snart att komma...det kommer gå bra. Dom sa inget hur det skulle bli men jag tänker att eftersom dom inte gjorde det så kommer det bara bli som en massiv mens. Men det är som du säger....kommer inte blödningen igång inom två dagar då ringer jag baske mig igen. KRAM
    jo visst, du är "bara" i v.5, men iaf.. för att lindra den inre smärtan lite hade det inte varit fel med tabletter... och nej de hade inte sett mycket på ett vul, men ändå :(
    men hur känner du dig? har du några symptom kvar eller blåste allt bort vid kontrollen?
    du anar inte hur ledsen jag är för din skull. sitter här och gråter öfr din skull...
    det känns som det precis hände mig..
    du ska veta att jag och alla andra finns här om du behöver oss... du kan gorma, skrika, gråta, eller bara muttra på oss om du behöver det... min axel finns alltid till för dig.. stor kram..
  • Längtan efter liten
    Polarbjörnen skrev 2010-06-11 07:36:17 följande:
    tack så hjärtligt för alla lyckönslningar!!! nu vill jag bara att strecket ska bli starkt och tydligt!
    vet inte om jag grattat, men grattis till plusset :D
  • Längtan efter liten
    Tejj skrev 2010-06-12 08:57:10 följande:
    Ok... här kommer ett litet ego inlägg från mig...

Fick ju gulkroppshormon av läkaren som jag skulle äta i 10 dgr för att stabilisera ÄL/mens.... Har ätit första kuren nu när vi var på Kreta... tyckte att ÄL stickorna gjorde utslag som typ i sön o vi sexade på.... (dock var de mkt starkare utslag sist jag hade ÄL, men är strecket minst lika starkt ELLER starkare än teststrecket, så innebär det väl ÄL?!)
    Tog sista pillret igår, vilket innebär att det ska komma mens (om nu detta piller hjälper min ÄL/mens) om 2-3dgr..... grejjen är den att sen 2-3dgr tillbaka så har jag haft lite ömmande bröstvårtor... tog ett grav.test från billigatester.se nu imorse, men det var ju självklart neg. Antar att det är alldeles för tidigt att testa.... vet ni om det finns några grav.test som kan ge utslag tidigare än dom jag nu testat? Tänkte åka o köpa ClearBlue digital grav.test, men vill nog inte köpa så dyrt test om det ändå är för tidigt för att testa o inte ger utslag..... =/
    Vad tycker ni? Har ni några råd?

Kreta var annars heeeeeeeelt ok... mkt god mat, bästa sällskapet, mkt sol o bad... flagar dock redan på ryggen =/ men det bästa med mig är att jag nästan alltid är brun UNDER flagorna =) (har väldigt bra pigment o blir lätt brun) Men nu är man tillbaka till vardagen igen o längtar nu efter ett stort + istället... borde vara min tur snart tycker jag =)
    okej, men när ska du ha din mens? eller rättare sagt hur många dagar är det sen du hade äl?
    cb digital ska du inte ta innan beräknad mens... de ska tydligen inte vara speciellt känsliga.. jag hoppas självklart att du kommer plussa.
    kreta gjorde nog susen för fertiliteten i så fall ;) mycket mys och gos...
    håller tummarna stenhårt
  • Längtan efter liten
    FruW skrev 2010-06-12 09:48:35 följande:
    Go morgon sötaste!

Polaris - grattis till plusset! Jag har också haft lite strul med plussen, men mina blev ju inte speciellt starka alls, o slutade i mf.. Jag tror att du får ge det ngn dag, så ska du se att det blir starkare - men jättejobbigt jag vet!! Man vill ju veta nu nu! Men du blöder inget? Läste i en annan tråd om ngn som alltid fick starkare tester vid lunchtid, för urinet var mer koncenterart då, kanske värt att testa....?`

Happiness, vännen, hur mår du? Tänker på dig!!!

Började med mina ÄL-tester i går, hade egentligen tänkt att börja testa idag, räknar med äl runt onsdag i nästa vecka.. Men fick i stort sett fullt utslag på testerna igår!! Fattar ingenting!! Tänkte att det kanske var rester från mf, fick ju svagt positivt i måndags med gravtestet, så gjorde ett nytt gravtest i morse som visade helt blankt (förutom kontrollstrecket då!) Så gravhormonerna borde ju vara ute ur kroppen nu, men väldigt konfunderad över om det är äl på g eller inte... Har haft lite äl-känningar i magen, men tänkte att det kan ju bero på akupunkturen, rosenroten mm... inga äl-flytningar dock...

Tejj, vilken härlig semester!! Spännande med symptomen, du kanske får en liten grek Jag har hört att cb digital kan vara mindre känsliga än de vanliga, men jag vet inte.. jag hade nog satsat på de lite billigare så länge.. LYCKA TILL!!!

Skönt att se det helt blanka gravtestet med, då VET jag ju att det var ngt annat som gjorde att jag fick strecken, även om de bara var svaga...
    verkar som att det är många som fått äl tidigare denna månad, jag är en av dom.. jag fick min 4 dagar för tidigt.. jag tror att kanske din akupunktur kan vara en faktor i att den är tidigare även rr kanske...
    för min del är det nog pravidelen som gjorde det.
    man får räkna med att när man tar något äl stimulerande så kan cykeln bli lite rubbad. men det var ju tur att du testade lite tidigare ;D då hinner ni få till det ju. Kram
  • Längtan efter liten
    maria204 skrev 2010-06-12 12:17:31 följande:

Jag fick tyvärr göra ännu en skrapning igår, då det visade sig att inte heller det här fostret orkade leva. Jag hittar inte listan i tråden, orkar inte leta. Nu tar vi paus över sommaren och försöker kanske igen till hösten. Det känns inget kul att försöka nu, efer två MA så tätt inpå varandra.Gråter

Om någon orkar/vill, så får ni gärna ta bort mig som gravid och sätta upp mig på paus.

Lycka till ni anda! Jag hoppas att jag kommer tillbaka till en tom tråd efter sommaren, så att alla har fått sitt plus!

jag beklagar verkligen, så oerhört tråkigt att höra... men jag förstår er... jag hoppas ni kommer plussa snart igen..
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3