Inlägg från: Väntan på en liten |Visa alla inlägg
  • Väntan på en liten

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

FruW skrev 2010-07-26 22:59:14 följande:
    Jag tar Diklofynaken mot mensvärk, den kommer när mensen har kommit igång, skulle aldrig ta den annars, varken runt äl eller vid en graviditet, så om jag tar den när jag har mensvärk kan den ju inte orsaka missfall Flört Men Färnevik har rätt, det står ngt om att den ej ska tas av gravida i "bruksanvisningen". Undviker även ipren runt äl o efter,  då det kan hämma äl har jag förstått det som.. Brukar avstå alla typer av värktabletter, men när mensvärken sätter in har jag inget val.. Som tur är har jag inte sån här mensvärk varje månad, varannan var tredje ungefär, oftast funkar det med ipren, men skönt att ha "tyngre grejer" att ta till vid behov.. Emellanåt är jag hemma någon dag från jobbet, det är riktigt jobbigt tycker jag, pinsamt att va borta 1-2 dagar var fjärde vecka..

Färnevik, hur  mår du? Inget blod?? Håller tummarna stenhårt för att altl ska gå bra för dig! Kram!! Hjärta

Väntan på en liten - har du varit på gyn o kollat dig? (Har ingen koll på din "historia") Kör du med äl-tester eller liknande så du har koll på din äl? Funderat på någon annan donator, (jag vet inte hur sånt här funkar!) som kan ställa upp när det passar, tänkte på donerad sperma, så du kan inseminera dig själv vid äl, då blir du ju inte så beroende av när din donator kan träffas... Håll ut - vi kommer att få våra barn!!
    Vad jag förstått så ska man inte ta Ipren alls eftersom det tar tid innan den går ur kroppen.

jag har gjort utredning så jag har varit hos gyn glera gånger och gjort VUL både i januari, mars, april, maj, juni och juli. tatt prover flera gånger, gjort spolning. Kör med ÄL tester och tempar varje dag. Jag har provat med 3 donatorer under dessa månader  färsk sperma är det och den håller max 1 time ju kortare tid den är ute desto bättre så jag kan inte ha ett lager ståendes utan det är direkt som gäller från han in i mig genom spruta. Han bor ju 45 mil härifrån och tar ingen vidare hänsyn, lite konstig inställning har han är inte högprioriterad som han själv kallar det medans andra är det, fråga mig inte varför. hitta någon annan är inte lätt många är oseriösa och bara ute efter sex och förstår inte alls vad det hela handlar om.

Att jag kommer få barn känns inte alls självklart längre, det borde ha blivit det vid detta laget, försök 15 nu och jag kommer nog hamna i klimakteriet utan att lyckas få nåt barn eller ens ett plus så kan ju lika gärna ge upp.
    Längtar...11 månaders kamp, lätt som en fjäder att bära, tung som bly att mista. MA 7+1 22/5-10
  • Väntan på en liten
    sugarrush skrev 2010-07-27 01:13:15 följande:
    Jag tar som sagt starkare saker än så (på min bipacksedel står det också att de inte rekommenderas till gravida eller de som planerar att bli gravida) men jag har liksom inget val. Tyvärr. Hade önskat att jag hade kunnat ta alvedon eller ta promenader, men alltså, det går inte att beskriva hur ont jag har när jag har mens. Jag gråter och skriker av smärta varje månad, smärtan går knappt att föreställa sig. Första gången jag fick den åkte jag in till akuten och trodde att jag höll på att dö (det började göra såhär ont för ca ett år sedan).

Ni kanske tror att jag överdriver, men min mamma hade samma smärta när hon var i min ålder. Hon berättade för ett tag sedan att när hon senare födde barn gjorde det superont (såklart) men att hon faktiskt tyckte att de här j-a mensvärken gjorde mycket mer ont!

Så - tur att det finns bra mediciner! De receptfria, som ipren, hjälper inte ett skit för mig. (Jag lyckades ju iofs bli gravid ändå och jag hoppas innerligt att jag lyckas snart igen!)
    Fy att ha det så jobbigt. Det enda jag vet eller snarare läst här är om endomterios då kan man ha sådär ont.

Jag brukar aldrig ha så vidare ont när jag har mens, men efter MA:t så blöder jag mer och har väldigt ont CD 1-2  och det har jag aldrig haft förr.Vet inte vad det beror på.
    Längtar...11 månaders kamp, lätt som en fjäder att bära, tung som bly att mista. MA 7+1 22/5-10
  • Väntan på en liten
    Längtan efter liten skrev 2010-07-27 06:02:01 följande:

Godmorgon tjejer.
    Hur är det med er idag?
    Jag har såna sömnproblem ska ni veta... eller problem och problem.
    Är trött som ett as, men kan inte riktigt somna. När jag väl somnar så sover jag inte tungt. utan vaknar på 3 röda om dottern ger ifrån sig ett minsta knyst. Sen är det kört, då kan jag lika gärna gå upp kan INTE somna om.. så i förrgår var jag vaken sen 5, igår hlav 8 (ok, helt okej:) men inatt halv 4 :/ kommer gå som em zombie idag..
    Kan inte vila under dagen heller då mamsen är på besök. ZzZzZ...
    Men antar att det har sina anledningar?

Idag blir det en tripp till Gekås, sen ska jag till frisören :)

Jo samma här, skittrött idag. Släpade mig upp för att ta fertilitetsprover på vårdcentralen och så ta de inte de proverna alls. Du får åka till sjukhuset, jo tjena att jag gör klockan 07 på morgonen.

Jag sover lite bättre, men varenda jävla månad sover jag skitdåligt nätterna före mens, fråga mig inte varför. Däremot den månad jag blev gravid så sov jag som en stock så nu vet jag sover jag skit så behöver jag inte testa.
  • Väntan på en liten

Jag håller på att bryta ihop, jag bara gråter hela tiden när jag är själv för all längtan jag känner efter att bli mamma. Känns som alla blir gravida så fort och jag blir utsatt för hårda ord när jag berättar om min siituation. Nu har det gått så långt att jag inte ens kan gratta nån som plussat  inom 1 år.

• Väntan på en liten

Ok, har man ingen gallblåsa då så hur lång tid tar det då?

Jag mår deppigt tjejer så jag loggar ur och lägger mig och sover bort dagarna till ÄL. Eller så skiter jag i allt om donatorn drar sig ur allt.

• Väntan på en liten

Halloj, varit frånvarande i några dagar, känner mig astrött, kan det vara vädret?

Igår kände jag en en sån skum grej, måste höra om ni nångång känt av detta. Jag gick av tåget och så började gå mot utgången och när jag gick så var det precis som att nån tryckte mig framåt i svanken. Jag vände mig om för att kolla vilken idiot det var som gjorde så, men det var ingen där. Gick vidare och känner det igen, vänder mig om helt övertygad om att det är någon som trycker där med handen, men nää går vidare ch känner det igen hela vägen en bra stund.  Skitskumt verkligen.

Senare på dagen så stramar det som fasen i ljumsken och känns allmänt  obehagligt, svider till då och då, men senare så försvinner det igen. Vad fasen händer med kroppen nu då? varför ge mig såna sjuka symtom när jag vet att jag är så ogravid jag bara kan vara. Testat stort fett - och så mega mens på det så.

• Väntan på en liten
    Längtan efter liten skrev 2010-07-29 12:52:22 följande:
    härligt att ha dig tillbaka.
    Du kanske är övernaturlig=) kanske var någon där som vill skjutsa på dig lite=)
    Vet inte vad det var och det var absolut inget inbillat heller utan det var verkligen nåt som tryckte mig bak i svanken men det var ingen, trodde först att det var en ficktjuv hack i häl men nää.
    Muffe80 skrev 2010-07-29 13:00:46 följande:
    Jag tror också att du är övernaturlig, eller som att någon skjuter fram dig snabbare till ett plus
    kan ju hoppas, men det var skitobehagligt.

I hösta, där här är riktihy läskigt och jag var rädd på riktigt så. Jag stod och borstade tänderna och när jag böjer mig framåt för att spotta och skölja munnen så går det inte, nån håller i min luva på morgonrocken, jag är helt panikslagen, ser ingen i spegeln vänder mig om ingen där, försöker igen samma känsla och sedan bara släpper det. Igårkväll hände det igen. Håller jag på att bli knäpp eller?
    vad kan det vara för något som trycker mig i svanken, allvarligt alltså?

Mitt TSH är på 1,5 så perfekt det bara kan bli enligt min gyn och jag mår inte alls så uselt som förra året och regelbunden ordentli mens oh inget jädra hattande hit och dit, skulle gärna slippa mens då och plussa istället, men i väntan på det så vill jag ha ordentlig mens för då har jag ÄL för det hade jag inte förr TROTS positiva ÄL-test.
    Längtar...11 månaders kamp,MA 7+1 22/5-10. Nu försök 15 totalt, när blir det min tur?
  • Väntan på en liten
    Muffe80 skrev 2010-07-29 13:24:55 följande:
    Vad står TSH för?
    Sködkörteln, hypothyreos för lite hyper för mycket
    Längtar...11 månaders kamp,MA 7+1 22/5-10. Nu försök 15 totalt, när blir det min tur?
  • Väntan på en liten
    Längtan efter liten skrev 2010-07-29 13:24:59 följande:
    får vem som helst göra ett sånt test?
    Japp, ingår i utredningar om inte annat.
  • Väntan på en liten
    Längtan efter liten skrev 2010-07-29 13:40:31 följande:
    så jag som är gravid kan be min gyn om att göra ett sånt för att kolla om man har förhöjd risk för missfall?
    Förhöjd risk för MF?
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3