Inlägg från: Väntan på en liten |Visa alla inlägg
  • Väntan på en liten

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

hej på er förresten, tänkte hoppa in här igen om det är ok.

Längtar...10 månaders kamp, lätt som en fjäder att bära, tung som bly att mista. MA 7+1 22/5-10
  • Väntan på en liten
    FruW skrev 2010-07-21 19:44:25 följande:
    Väntan på en liten - välkommen hit! Beklagar att du söker upp en mf-tråd =( Men den här tråden är underbar!

Sugarrush - usch, tråkigt med negativt test! När har du BIM? Jag har iofs blött brunt alla mina graviditeter (men då har alla lett till mf) MEN det finns ju många som har blött mkt och där allt gått bra med! Nej, jag tror inte jag har så mkt symptom, har haft ont i nederdelen av ryggen sen äl, men det är nästan borta nu, tycker jag har liiite spänningar i magen, men kan lika gärna vara mensvärk på g, enda "tydliga" är nog lite yrsel (dock inte känt idag) men anfåddhet - blir anfådd då jag går upp för trappan hemma, o det brukar jag inte bli annars, vet att jag var det när jag var gravid förra gången... Så det får upp hoppet lite, men annars försöker jag göra mitt bästa för att inte hoppas för mkt, utan försöker fokusera på annat. Har städat huset i 3 dagar, varit en hel dag på ikea mm för att få annat att tänka på... Men jag skulle bli otroligt glad om det ville sig för oss den här gången!!

ODD - så skönt att ni plussare kikar in här emellanåt, tack!! Hjärta Ni inger nog mer hopp än ni kan ana här i tråden, hopp om att vi som är kvar i denna tråd snart ska kunna hänga i er plusstråd i stället!!

Måste bara säga att jag gillar den här tråden som attan - sparar alltid den till sist när jag kollar mina favoriter, liksom för att suga på karamellen lite Drömmer Bra stämning, underbar förståelse, kompetent hjälp o tips, & alla är så snälla o stöttande - kan inte bli bättre!! Tack tjejer!
    Tack, fick MA i maj efter nästan 1 års kämpande. Nu är jag på gång igen och jag sitter här 4 dagar innan BIM med ett positivt ÄL-test och fattar noll.
    Längtar...10 månaders kamp, lätt som en fjäder att bära, tung som bly att mista. MA 7+1 22/5-10
  • Väntan på en liten
    FruW skrev 2010-07-21 20:27:35 följande:
    längtan - har du testat med gravtest? Har hört att äl-test kan ge utslag på graviditet och kommande mens.. håller tummarna för dig!
    Jo jag har tagit gravtest men vill ha starkare för att verkligen tro på det, men jag som senast då jag fick MA så det känns som jag har det att vänta igen.
  • Väntan på en liten
    färnik skrev 2010-07-21 20:37:57 följande:
    Ja äl-test kan ge utslag vid graviditet, så det låter ju lovande "Väntan på en liten"!

Jag tänker också ta det lugnt och vila så mycket jag kan, försöka låta bli sex, och tunga lyft. Runt 10kg är jag tvungen att lyfta flera gånger dagligen, men jag kan ju iaf låta bli att lyfta 4-åriga dottern, hästens tunga loksele (20kg) och förrfymda tackor...(vilket jag gjorde sist. de väger ca 40kg, och efteråt fick jag jätteont. En vecka senare var det kört. =/)
    Jag hoppas det.

Nu ska jag se Livet på BB
  • Väntan på en liten
    färnik skrev 2010-07-21 21:06:31 följande:
    Klarar du sånt?! Jag kan inte titta på förlossningsklinikerna, BB-liv eller ngt sådant, kommer det upp när maken sappar får han vara jäkligt snabb att byta, annars bryter jag ihop. typ... Gråter
    Ja jag klarar av att titta varför skulle jag inte? Jag har ju jobbat med det så...
  • Väntan på en liten
    färnik skrev 2010-07-21 21:25:38 följande:
    Hapiness: spydde från v 5-6  riktigt illa från v 8 ca, slutade först 6 timmar efter dotterns födelse. (gick 15 dagar över tiden dessutom) Blev inlagd med dropp första gången v 12, sedan var det fram och tillbaka trots medecinering med primperan...

Väntan på en liten: innan alla mina missfal tittade jag också, men numera blir jag så ledsen över att jag kanske aldrig får uppleva det där igen, när jag ser... och känner bara att livet är så orättvist. Och hamnar ganska djupt i min bebis-brist-sorg.  Alltså samma grej som att jag har svårt att ugås med gravida, och bebisar...
    Förstår men jag blir ju varken mer eller mindre gravid av att titta.
  • Väntan på en liten
    FruW skrev 2010-07-21 21:49:23 följande:
    Väntan på liten - ursäkta om jag är glöms, men vad visade gravtestet då? När har du bim? blöder du?

Färnevik - jäklar, håller med happiness, superwoman!! Blir trött bara av tanken på allt du gör Så himla starkt!! Du har ingen chans att få hjälp med hästen? Prova longering någon dag emellanåt, så får de ju iaf sträcka på benen, o markarbete är ju alltid bra..

Jag rider, en kompis har 2 hästar o jag rider den ena (lyx!! Inget jobb med hästen, inga kostnader, bara rida o pyssla när jag är där.. Skäms) han är mestadels lugn, har aldrig flugit av, men varit nära ibland.. tror nog jag rider så länge det känns ok, sen får det va för ett tag...

Här har vi drabbats av värsta skyfallet, regnar hur mkt som helst, men varmt! Känns inte så "svenskt"! Måste nog gå ner o kolla i källaren.. !
    Svagt positivt knappt så man ser, BIM på söndag, blöder inte men haft MA förr och mådde precis som nu.
  • Väntan på en liten

Ger upp detta och försöker hitta nån annan mening med livet för min kropp verkar inte vilja ha barn som hjärtat vill. Hatar dumma jädra CB helvete.

• Väntan på en liten
    färnik skrev 2010-07-22 09:41:55 följande:
    "Väntan på en liten": men du, det är ganska många dagar kvar tills du har BIM... Inte konstigt att det inte syns bra ännu. Tror det kommer!
    3 dar kvar och jag har fått plus förr innan BIM, förra gången 11 DPO. När jag fått negativ förr 4 dagar innan BIM eller färre så är det kört, så har det alltid vart så menshelvetet kommer senast på måndag helt övertygad så jag har gett upp att hoppas och mensvärken har nu infunnit sig annars noll symtom, ev grav symtom tar jag som tecken på att mensen närmar sig med stormsteg som att jag kände mig spyfärdig och yr i duschen och var tvungen att duscha kallt för att fixa att stå upprätt.
  • Väntan på en liten
    sugarrush skrev 2010-07-22 09:44:18 följande:

Kul att det är så många som väntar på BIM/Plus!
    Ska bli såååå spännande att se hur det går.

Väntan på en liten: jag vet, känns så otroligt bittert och man börjar tvivla på meningen med allt när man inte får bli gravid, när det är det enda man vill! Men försök hålla hoppet uppe.

Färnevik: Det låter tungt (jag blir så impad av dig) men ändå så himla FANTASTISKTatt bo så, åh vad jag avundas dig! Själv bor jag i stan men längtar ut till landet, speciellt såhär års! Vi letar efter ett sommartorp just nu där man skulle kunna fördriva de ljusa månaderna varje år, hade varit så härligt!

Här har de bruna flytningarna avtagit. Har knappt fått något alls igår eftermiddag eller idag. Skumt!
    Har haft mensvärk sedan i söndags, börjar bli lite trött på det.
    Dock inga symptom alls och testet fortfarande tok-negativt. (Borde vara på BIM-2 idag.)
    Suck..............!

Kram på er alla!

Ingen idé att hoppas längr, hade kroppen velat så hade det blivit ett barn vid detta laget så det är lika bra att inse kroppen vill inte och då är det ingen idé att tvinga kroppen till nåt den uppenbarligen inte vill.

Jag ska flytta snart och sedan funderar jag på att kanske köpa en valp istället som får bli mitt allt.
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3