• MCT79

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

pixerpie skrev 2010-12-14 20:57:25 följande:
    Jo visst är det så! Sitter och fantiserar om att JAG faktiskt kan få skicka julkort med två barn nästa år! 

Ja, just ju... Alla de tillställningarna där folk berättar att de är gravida eller vill visa upp små nyfödda... Nä, skitkul är det inte... Men jag blir bättre och bättre på att hantera det! Då du? Hur mår du?
    Jorå det knallar... inväntar äl nu... men vi börjar bli sjuka här... ont i halsen och galet trötta.... inte nuuuuuuu...
  • MCT79

Det är lätt att trampa i klaveret, gjort på ett ögonblick.. men vissa saker kan man ju hålla käft om. Jag gjorde bort mig igår.
    Har en kollega med dotter på ca 7 år och en 5 år yngre son.. vi satt några igår och pratade barn med en av de gravida kollegorna (jobbigt men jag kan ju inte alltid dra mig undan....)
    Hon med två barn satt och upprepade en massa gånger hur den gravida kollegan måste komma med bebis sen så hon och sniffa och klämma lite. Flera ggr, så säger jag (korkat...)  "varför skaffar du inte en till då?"  å får till svar att hon inte kan få fler.... smidigt...  kände mig så himla dum...   :(
    Bad henne om ursäkt när vi var ensamma sen. Hon hade inte tagit illa upp alls som tur var... men det visar bara hur lätt det kan bli fel fast man är i träsket själv.

Sen finns det saker jag aldrig skulle säga, de här goda råden bland annat... "har ni provat ha sex vid ägglossningen?"  osv...

• MCT79

Mmm... det är så lätt... å svårt att ta tillbaka... jag försöker tänka på dels vad jag säger men också hur jag tar emot saker som sägs... för jag tror inte att alla som säger klantiga saker 1. är elaka 2. ens tänker på hur det kan tas emot.
    Jag har en jobbarkompis som säger korkade saker och på jobbet är det ingen hemlis att jag försöker... jag blev ju inlgd med mitt utomkveds så. De flesta vet... från de har jag svårare att ta idiotkommentarer...

Sen när det gäller att prata graviditet med de som är gravida nu så är det jättejobbigt.. men samtidigt kommer jag nog ha ett behov av att prata om det ibland när JAG blir gravid.. å då vill jag ju såklart att nån orkar prata med mig.. så jag försöker ta det samtalet och göra omd et till mina drömmar istället. Lätt nu när man väntar på äl... skitsvårt när menshelvetet precis kommit....  :/

• MCT79

Godmorgon tjejer!

Grattis till fröet Junia, du får hoppa in i systertråden nu! Yähj!

Angående den här känslan att tröttna, luften går ur och allt bara känns helt åt helvete så förstår jag precis vad ni menar... man blir ju lite manodepressiv av det här... precis dagen innan mens, eller när mensen kommer så känns det som man inte kommer orka resa sig igen.. å sen efter äl så är man plötsligt på g igen, hoppfull och fylld av energi... kroppen ger "tydliga" singnaler och man tror att JA denna gången gick det vägen! Å sen besvikelsen.. när man inser att man tolkade kroppen fel.. (jag tror iofs att kroppen mest jävlas med oss...) denna avgrundsdjupa besvikelse...

Å jag är sååååå himla glad att jag har er här inne som förstår det här... även om min sambo är underbar så förstår han inte denna biten... hans månad är indelad i två delar... "mkt sex" och "lite mindre sex"... win win liksom!
    Nu ska jag vara snäll, han har också blivit jätteledsen när mensen kommit men på nått sätt är det ändå inte han som tvingas kladda med bindor och ta värktabletter....

Tack för at ni finns, och nu är det helg snart! Några arbetdagar kvar och sen jul!

• MCT79
    Längtan efter liten skrev 2010-12-18 19:51:03 följande:
    vill bara komma in och ge alla en god jul kram och lyckönskningar
    Tack längtan!  kram!
  • MCT79

Hej tjejer! Tack ska ni ha!! Sambon pep tillav förtjusning i morse! Haha! Har myst torsdag, lördag å så får det bli ett par dar nu! Det ska väl räcka!

• MCT79

Har läst den tråden jag med skruttnorpan..helt sjukt!!

Åh hörrni jag har sååååå ont i mina äggstockar!! Det sliter och drar som sjutton, mest på vänster sida dock, men höger med!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3