• MCT79

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Soffy fasen vad tråkigt! Stå på dig om att få det igångsatt tycker jag, vad sjutton ska man behöva vänta på sånt för?!
    Jag har gjort en missfallsutredning... eller om den är så djuplodande som en del verkar få vet jag inte men en gynundersökning och massor med blodprover var det i mitt fall. Och en väldigt ingående anamnes såklart... med fakta kring släktingar också, både kring ev. missfall men också andra sjukdomar som tyroidea och reumatologiska sjukdomar.
    Undersökningen och proverna togs samma dag sen fick vi vänta 3 veckor på svaren. I vårt fall har man inte hittat nått fel.

Ja Sugar... jag har hela tiden tänkt att "till jul" kommer jag vara gravid... verkar inte så.. :((  Jag ger rosenrot ett försök denna månad igen. Har ju plussat med dom tidigare även om sista cykeln blev mer än lovligt rubbad. Denna sista blev ju bara 25 dagar istället...  plötsligt oregelbunden cykel?? bara rosenroten eller nått annat som krånglar undrar jag ju nu.

• MCT79
    Knuts76 skrev 2010-12-09 08:06:26 följande:
    Flyttade mig från BIM till BF. Helt otroligt, har en son som fyller 11 i juni och ett MA julen -05. Gravid
    Oj wow sånt inger hopp! jag hoppar iofs jag slipper vänta så länge!!  Nu hoppas jag det går vägen för dig knuts!!!! Det är verkligen din tur!
  • MCT79

Hej alla...

Usch vad tråkigt Soffy, hoppas det går bra idag och att du får som du vill. Det är din kropp, jag tycker det är omänskligt att behöva vänta...

Pilgrimmen, ehm. Emma! Jättefint namn! Jag hoppas jag får en dotter nångång, då ska hon heta Emma. Min sambo älskar det namnet också!

Sugar, den som väntar på nått gott.. ;)  Det måste bli plus för dig denna månad!

Ego, Mensen har precis slutat... så nu börjar väntan på äl. ;)  Kör med Rosenrot igen och hoppas att cykeln inte blir helt fucked up igen... :)

• MCT79
    Pancakes skrev 2010-12-13 13:56:13 följande:
    Åh, vi med! Stor kandidat bland namnen faktiskt. Kanske hamnar din Emma och min Emma i samma klass sen då eftersom vi bor i samma område och båda kommer födas 2011, eller hur? :)
    Hahaha ååå ja! =))
  • MCT79

Hej Skruttnorpan! Tråkigt att du måste göra oss sällskap men du är varmt välkommen! Sätt in dig i listan så hjälps vi åt och peppar varann när det närmar sig viktiga dagar!

Sugar ja jag är lite på G igen... Är inne på 5:e (!!!) dagen med migrän! Så vansinnigt irriterande men det känns som det händer massor i kroppen rent hormonellt. Jag tror inte jag hade nån äl förra månaden, allt verkade helt rubbat.
    Nu är det bara at börja med stickorna någon dag och sen hålla tummarna... Sambon är laddad! Cool

• MCT79

Skruttnorpan, för min del är det första barnet vi försöker få till... har försökt lite över ett år nu...tiden går fort...och sakta... :)

• MCT79
    sugarrush skrev 2010-12-14 11:01:17 följande:
    Ja... hur var det nu MCT:s sång gick... "Vitt vitt vitt, helvetes jävla fitt"

Ska vi testa imorrn igen och se om vi kan synka varsitt plus?
    OHHHHH STIMPEEEEENGAAAAR!!!!   Imponerad att du kom ihåg den! Hahahha!
  • MCT79

Sugar, vilken pucko"kompis" , såna där kan man klara sig utan... jag gjorde mig av med 5 vänner i klump vid den här tiden förra året. Lång historia.
    Det tjatades på mig att jag skulle ordna nyårsfest. Vi stod mitt uppi en flytt och var inte sugna men gav efter. Allt var färdigplanerat och inhandlat då säger en annan kompis att hon ska ha fest hemma hos sig och bjuder  in alla... utom mig.. för vi var rejält osams då.
    Så jag och min sambo umgicks med ett annat kompispar... kan säga att vi hade gott om mat.....
    Under året som gått så har det hänt väldigt mycket i det här kompisgänget och man kan säga att tre av de som svek mig förra året i år garanterat inte kommer få nån inbjudan till tjejen som höll i festen förra året... medan jag har fått....
    Det har därför tjatats på mig om att jag ska ha fest..... fan vad jag har garvat åt dom... men det pågår ett rövslickeri jag aldrig tidigare skådat. Dom kan slicka på men mitt minne är det inget fel på och nån fest blir det inte. HAHA.

• MCT79
    sugarrush skrev 2010-12-14 14:54:16 följande:
    Jamen visst, värsta hiten!
    Har ansökningstiden för melodifestivalen 2011 gått ut ännu?
    Jag vet inte men jag lär nog bli diskad eftersom den "kommit ut" här på familjeliv.. ;)  Jag hoppas vi slipper sjunga den nått mer dock!!!

Melika, det låter ju lovande det där!
  • MCT79
    pixerpie skrev 2010-12-14 20:42:22 följande:
    Halloj... Får fira jul utan bebbe i magen i år med... Blä för mens... Rynkar på näsan

Men hurra för bra läkare- har fått pergo ( som ska vara omöjligt att få tag på...) och i januari " kortsluter vi systemet" få se om vi får till en graviditet... Jobbar ju med två problem här 1 att bli gravid och 2 att få behålla det... Skönt att få hjälp i alla fall!!!

Spännande med alla symptom! Håller tummarna!!
    Nu åter till julfix och trix, klappar ska fixar, julkort skrivas, knäck kokas, gran huggas, grisen slaktas.... Skrattande
    Vad trist Pixan... men skönt att hjälp väntar... Den här tiden på året finns det ju en hel del som distraherar en,,,tiden går lite fortare.. Å andra sidan är det en massa tillställningar och fester och man träffar en massa folk..
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3