Inlägg från: Pilgrimmen |Visa alla inlägg
  • Pilgrimmen

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

annaj84 skrev 2010-09-30 22:39:11 följande:
    Här lyser också Äl men sin frånvaro. Jag är inne på dag 17 nu efter MF. Rynkar på näsan
    Ursch och fyyyy för denna väntan.. Den är ju grymt mycket tråkigare än väntan mellan äl och bim. I vilken vecka fick du mf?? Beklagar även ditt mf..
  • Pilgrimmen
    annaj84 skrev 2010-10-01 00:02:42 följande:
    Jag det är riktigt segt att vänta. Funderar på om jag kan ha missat den. Men började kolla med äl stickor redan vid dag 10 tror jag. Men man får väl inte ge upp, den kan ju komma lite sent. Vi får hålla tummarna båda två att det blir äl för oss båda snart!
    Det var svårt att se på VUL vilken vecka jag var i då det inte fanns någonting kvar och oregelbunden mens, men jag tor att jag var i vecka 5.
    En sak jag funderat på är hur man säker på att hinnsäcken (visst heter det så!?) är borta? Fick aldrig någon klump som många beskriver men hade ganska "sega" blodiga flytningar. Ursäkta min äckliga beskrivning Skäms
    Hm hur länge blödde du? Mitt mf i juli fick jag heller aldrig några riktiga klumpar. Det var mest som rosa i 1,5 vecka. Och mensen kom 4,5 vecka efter. Sen blev jag gravid igen och när det slutade i mf så var det 3 timmar av forsande mörkblodiga slemklumpar (haha ursäkta verkligen). Så det är nog jätte olika. Om den inte kommit ut kanske du skulle småblöda eller nått. 
    MCT79 skrev 2010-10-01 08:13:08 följande:
    Inte ge upp nu hörrni! Min äl kom på dag 21-22 (utslaget på stickorna) efter mf! Å det var verkligen så att på dag 20 var det knappt nån reaktion för att på dag 21 vara starkare än kontrollstrecket!!  Håller mina tummar för er!!

Jag tjuvtestade i morse.... tokvitt, ebenholtz, vitare än snö... såklart! Men inte utan att jag blev besviken ändå!  Gah!

Ordentligt ömma bröst nu bara. Måååndag... sååå långt borta...
    hihi tusen tack för uppmuntran! Det behövs, för nu känns det väldigt långt borta =)
    Jag bara går och väntar på älflytningarna för dom ska ju tydligen komma några dagar innan äl. Så nu får dom mer än gärna dyka upp så jag snart kan få utslag på ältesten, hehe!! OTÅLIG TILL TUSEN! Har inte tänkt alls mycket på det hittills men nu när den dröjer blir jag nojjg!

Haha ja men det är långt till måndag. Håller alla mina tummar för att erat plus kommer, typ kanske i helgen =)
  • Pilgrimmen
    MelikaH skrev 2010-10-01 10:29:45 följande:
    Denna tråden är verkligen peppande, ni vet alla vad ni pratar om.
    Känns skönt att läsa allt ni skriver.

Jag är så sugen på att mysa med min man men jag vet inte om jag vågar än?!
    Finns det risk för infektioner eller något sådant? Har inte alls blött i ca en vecka.

Jag håller tummarna för er alla! 
    Ja visst är det en toppentråd

jo men har du varit blödningsfri så ska det inte vara några problem alls. =) Så ha nu en riktigt härlig fredag idag
  • Pilgrimmen
    MCT79 skrev 2010-10-03 08:47:40 följande:
    Okej... bim-1 idag enligt mina beräkningar... å ett suuuuuuuupersvagt plus.. det går att ana... sambon såg det också men det går inte att plåta... det är svagare än det var på bim-2 förra månaden.... VARFÖR?!?!

Varför får jag sånahär supersvaga plus som sen skiter sig!!

Så jävla ledsen just nu... :((((
    åh va roligt =) =) =)
    Och bara för att det är svagt så betyder det inte att det inte kommer gå vägen. skillnaden är väl om man testar lika svagt i kanske en vecka men nu har du ju tagit ETT test som visar  positivt Säger iaf grattis

Här börjar humöret piggna till för nu känns det som att ägglossningen är påväg =) Har ont i äggledartrakten och flytningarna har börjat lite smått =) Så nu känns det faktiskt lite bättre. Kan även urskilja en liten stegring på äl testet idag också ska ta ett till ikväll hihi
  • Pilgrimmen
    sugarrush skrev 2010-10-04 14:06:20 följande:
    Tack för att du tänker på mig.

Har fått infektion i livmodern dock och de vet inte riktigt vad det är så jag äter flera sorters antibiotika.
    Läkarna har upptäckt något som liknar endometrios, ena äggstocken har vuxit samman med livmodern. 
    Jag har varit hos kurator och pratat och ska fortsätta gå dit varje vecka. Jag mår skit emellanåt och ALLA i min omgivning ser på mig att jag inte mår bra (idag tog chefen mig åt sidan för att fråga vad som står på) men jag orkar faktiskt inte prata om det om jag inte måste.

Jag har kommit upp i maxbeloppet för sjukvård på en vecka... numera känner jag typ hela gynavdelningen här på sjukhuset. Ska dit nu om en stund igen eftersom jag fortfarande har så j-a ont (kan inte gå mer än 2-300 meter i sträck, förmodligen infektionen som spökar fortfarande) och imorrn ska vi in på mer kuratorsamtal.
    Sorry för neggo-inlägget, men det är såhär det är. Men det går ändå sakta framåt ändå tror jag. Känns lite, lite bättre för varje dag, och ibland vågar jag till och med tänka framåt lite.
    Massa styrkekramar till dig! Fy va livet är orättvist..Räckte det lixom inte med mf:et?!
  • Pilgrimmen

Haha jag glömde ju säga  GRATTIS till MCT!! Ett jätte fint plus ju..Och härligt att se att man kan plussa så direkt efter mf

Nu måste jag vara ägglossning..För jag har jätte ont i äggstockstrakten. På vänster sida! Hihi! Och äntligen (ursäkta detaljerna) har ägglossningsflytningarna satt igång =)) ÄNTLIGEN!  Väntan på äl är ju såååå mycket tråkigare än väntan på BIM =) Åh va jag hoppas nu..=)

• Pilgrimmen
    MCT79 skrev 2010-10-05 16:44:05 följande:
    Testar ju såklart i morrn igen men jag är 95% säker...
    Fyyy fan va ledsen jag blir! Åh......

Och jag som hade en sån bra dag idag för idag, 24 dagar efter missfallet har jag ÄNTLIGEN fått tokpositivt på ältestet...Men som sagt, nu blev jag jätte ledsen!

Cyberkramar om dig!
  • Pilgrimmen
    BIM SEPTEMBER
    27 - 28 sept - Med två små (ett MA, ett mf i augusti 2010, första försöket efter det)

BIM OKTOBER

2 oktober- Pixan (  5 försöket efter mf april även mf feb)
    6 okt- Mamaobabba - (3:e fösöket sen MA i juni-10, försökt plussa sen nov -08)
    9 okt - Atti (4:e försöket efter ma juni-10, om vi försöker)
    11 okt - Mimmi80 (5:e försöket efter MF) ÄL 26 sept?
    11 okt - Knuts76 (försökt sen -05)
    14 okt - SoMa72 (6:e försöket efter MF i apr -10)
    17 okt - annaj84 (1:a försöket efter MF 13 sep-10)
    19 okt - Pilgrimmen (4e försöket efter mf juli-10 och 1a efter mf sep-10)

BIM NOVEMBER
    1 nov.-Lillamy3 (5e efter mf i maj-10.)
    5 nov - MCT79 - (1:a försöket efter mf sept -10, aug-10, X jan-10)

VI SOM VÄNTAR PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Melitta (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni
    Alicia72 - mf 30 juli vecka 7+2. Väntar på att kroppen ska sätta igång med mens/äl igen.
    Jania mf 13 Augusti. Väntar också på att cykeln ska dra igång.
    annaj84 - mf 13/9 hoppas på äl i slutet av sep

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Tejj

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

GRAVIDA 
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 28/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi BF?
    Sofy BF 26/4 2011
    Havsklippan BF 26/4 2011
    Muffe 80 BF 1/5 2011
    Pancakes BF 1/6-2011
    Mallanis BF 3/6 - 2011
  • Pilgrimmen

Jag tänker på dig MCT. Det är ju rent ut sagt förjävligt att vissa inte får ett enda mf någonsin medans andra får mf efter mf...:(

Ja igår  fick förhoppningsvis bebis gjord =) Nu börjar den roliga väntan på BIM =)

Haha ja jag tror också jag tar ut segern lite i förskott, konstigt men sant. Men det känns faktiskt som att vi lyckas denna månad Önsketänkande eller verklighet, det får jag veta om ca 2 veckor, hihi!

• Pilgrimmen

Sugarrush: åh hoppas din äl kommer alldeles snart

MCT: Håller alla mina tummar för att du ska slippa ett mf till. Och att kroppen bara jävlas med dig

Lite ego nu då: Men nu är iaf ägglossningen över totalt. Testade jätte negativt på äl testet igår så jag tror ägget släppte i förrgår eller tidgt igår =) Och jag som trodde väntan på BIM skulle gå snabbare än väntan på äl men tjiii fick jag..Nu kan jag inte släppa det..Haha. Dock är ju denna väntan roligare men som sagt, segare..

Och det som är mindre roligt är att mina bröst ömmar, eller iaf vårtorna och varje gång jag blivit gravid har det börjar såhär tidigt. För när jag inte varit gravid känns det knappt något i dom..Såå va fan, jobbigt att ha fått lite hopp. För så är då risken större att behöva bli besviken...

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3