Inlägg från: Pilgrimmen |Visa alla inlägg
  • Pilgrimmen

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

MelikaH skrev 2010-10-18 15:33:28 följande:
    Hej alla! 

Jag har nog frågat er tusen gånger om nästan samma sak men jag är jätte förvirrad!

Fick ett MA, väntar på att min ¨riktiga¨ mens ska komma efter det. Borde komma nu någongång tror jag.

Men jag kan väl inte bli gravid innan jag ens fått den ¨riktiga¨ mensen?! snälla hjälp mig, fattar ingenting.

Kan ni förklara hur det har varit för er?

Tacksam för svar. 
    Jo självklart kan du bli gravid. =)
    Jag blev ju gravid innan mensen kom igång efter mf Så visst kan man bli gravid fort. Vet du om du haft äl?
  • Pilgrimmen
    MelikaH skrev 2010-10-18 16:33:28 följande:
    Nej, det är just därför jag är förvirrad. Jag testade aldrig med stickan för ÄL, nu är det ju för sent. Så jag vet inte om jag haft ÄL. Men tiden vi myste med mannen var tiden jag ungefär brukade ha ÄL innan MA.
    Nu vet inte riktigt vad jag ska göra, undrar när min mens dyker upp.
    Vad gör jag om det inte dykt upp denna veckan? Kan det dröja så lång tid innan den kommer igång?

Usch vad jobbigt detta känns nu. 
    Tack Solig

Hmm ja det är aldrig lätt att veta om man inte ältestat. Jag fick ju min äl på dag 25 istället för dag 16. så den kan ju lika gärna fördröja sig som att den kommer tidigare. Har du haft några symptom på äl då?

Om den inte dykt upp denna veckan så ta ett test. Det skadar ju aldrig
  • Pilgrimmen
    sugarrush skrev 2010-10-18 19:47:53 följande:
    Herregud!
    Nu vet jag varför ÄL-testet var positivt igår.
    Det var nämligen ännu mer positivt idag....
    .
    .
    .
    .
    .

Jag skakar....
    NÄÄÄÄ MEN WHAT!!!???
    Fyyyyy va glad jag blir nu! Du skojjar inte va?? Haha ett stort stort GRATTIS..Åh så underbart..Sedär va kroppen kan luras, hihi..

Måste bara fråga, vad kom det sig att du tog ett gravtest?? Men skiiiit bra att du gjorde det, hiihi
  • Pilgrimmen
    sugarrush skrev 2010-10-18 21:18:48 följande:
    Hehe... ja... jag är så sjukt chockad... vet inte riktigt vad det betyder..vågar inte hoppas. Men samtidigt är testen starka. Och inte var det morongurin heller...

Varför jag testade...jag vet inte... gammal vana liksom... tar ju äl-test varje dag för att leta efter äl samt kollar att hormonet går ner på gravtest. Jag har en massa gravtest som jag köpte svinbilligt för att de går ut i oktober, så jag tänkte att jag lika gärna kan använda upp dem.
    Haha ja du behöver inte förklara dig för här har du en testoman till

Förstår att du är grymt chockad,  det är vi nog alla. Haha för det var totalt oväntat, hihi! Har du testat mer??
    men shit va roligt alltså! Och då måste vi typ vara beräknade nästan på samma dag, hihi
  • Pilgrimmen
    sugarrush skrev 2010-10-19 07:31:54 följande:
    Godmorgon!
    Här har vi morgonens test. Tog både ÄL-test och gravtest för skojs skull.
    Vad tror ni nu då?

Ja hihi Pilgrimmen, det kan inte skilja mer än några dagar mellan oss!
    Ja jag säger bara en sak!!! SUPERDUPER100000STORAGRATTISAR!!
    Shit va glad jag är för dig..Nu ska du bli mamma Åh va roligt alltså..Nu slapp du väntandet mellan äl och bim, hihi..Skönt. Sa ju att du snart skulle få plus, haha
    Hur känns det?
  • Pilgrimmen
    sugarrush skrev 2010-10-19 08:05:31 följande:
    TACK Pilgrimmen! Jo det känns verkligen helt absurt....hahahaha...

Ska ringa sjukhuset och kolla om jag kan få komma in ikväll och ta blodprov så det blir bekräftat. Jag känner mig så chockad att jag ryser när jag tänker på det, Tänk om det är sant????

Det har ju gått rekordfort- på fredag är det fyra veckor sedan cytotec-behandlingen...helt sjukt!
    Haha chock kallas det

Ja det tycker jag absolut du ska göra. Bara för att få det kollat lixom.

Jo men det klart det är sant. Ett gravtest i den styrkan ljuger inte. Du är gravid igen vännen. Och det sägs ju vara lätt att bli gravid igen efter ett mf.
  • Pilgrimmen

Fan tjejer! Nu börjar jag oroa mig på riktigt. Testet är lite svagare idag!!

• Pilgrimmen

Ja samma test och idag var styrkan lite svagare. Anar att allt inte riktigt är bra eftersom detdära jätte starka plusset borde vara här nu...

Det översta är från igår och det nedersta idag

• Pilgrimmen

Nää ni har nog rätt! Blev bara sååå ledsen förut. Men visst hade jag kanske fått i mig lite mer vätska idag än igår =) Dessa test var ju dagstest, jag kollade på mina morgon test och då vart det starkare idag. Haha!! Nojjern nr 1, det är jag..

Tänkte bara höra lite, hur är det med molvärk. Jag har ganska mycket men svag molvärk nästintill hela dagen, tror ni det tyder på något bra eller dåligt? Vad jag kan minnas så kände jag aldrig någon växtvärk vid mina mf. Och det är ju bra iaf

• Pilgrimmen
    sugarrush skrev 2010-10-19 17:51:50 följande:
    Pilgrimmen, jag gjorde precis ett test och fick samma resultat som du. Liiite svagare än imorse.
    Men jag tänker att det var ju med eftermiddagsurin nu, och för de flesta är hcg-halten mer koncentrerad i morgonurin. Men jag håller med dig, klart man blir lite nojig.
    Vi får ta varsitt nytt test imrrn bitti och njuta av ett ännu starkare än någonsin!

Jag ringde sjukhuset, de vile inte ta in mig på något blodprov, de ville att jag skulle vänta en vecka och se... Suck! Men de trodde iallafall att jag var gravid igen, och det är ju alltid något!
    Haha aj då..Ja vi är ganska så lika Kul iaf att vi är ganska så precis samma i graviditeten =) Går in i vecka 5 imorgon, haha!!

Men va, varför ska det vara så svårt att ta in en för ett ynka prov?? Shit alltså! Jag tänkte jag skulle ringa bm imorgon Känns lite mer verkligt då. Och jag ska säga att jag får svaga plus och inte har någon aning om hur långt gången jag är eftersom jag hade ett mf för ca 7 veckorsen, då får vi se om jag kan få lämna något prov eller ännu bättre, vul...Hihi, försöka kan man ju göra iaf

Ja som sagt, testoman som man är så tog jag ett till test nyss efter att ha hållt mig i 2,5 timme. Och det var starkare igen Fan att man aldrig kan sluta testa =) Har ett digitalt kvar som ska tas på fredag och då hoppas jag det står 2-3 =)
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3