Inlägg från: mallanis |Visa alla inlägg
  • mallanis

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Inga tår trampade på och hoppas att jag i så fall inte hade toppiga näverskor *s* Jag tror inte att ni menar det på
    något illa sätt. ;)
    Men jag bara hatar uttrycket och få "rådet" slappna av.

• mallanis

MCT -Hoppas att allt gått bra! Hoppas hoppas!

FruW skrev 2010-08-31 17:31:30 följande:
    Hej flickor!

Skulle behöva lite tips och råd... Hur har ni gjort med familj, vänner, jobb, bekanta med era mf och fortsatta bebis-verkstad? För mig vet närmsta familjen om våra mf, och att vi försöker, samt nära vänner, samt 1 arbetskamrat... "Vanliga" vänner och jobbet vet inget... Funderar på det här med utredning, medicinering, ytterligare försök - graviditeter och ev mf... känner ju att det tar på en känslomässigt och emellanåt fysiskt.. Hur öppna tycker ni att man ska vara till jobb och till sin umgängeskrets? Tidigare har jag känt att jag inte velat berätta om att vi försöker få barn för vännerna då jag inte vill ha alla spekulationer som brukar bli... Jobbet ville jag inte heller skulle veta att vi försöker, så man inte riskerar att gå miste om chanser och liknande där för att man redan blir "uträknad..." Men som situationen är nu så är jag inte alltid på topp, är ledsen och nere emellanåt både på jobbet och bland mina vänner... En sida av mig vill berätta så de förstår, en annan vill fortsätta hålla det hemligt... Hur har ni gjort? Hur "ska" man göra?? Fördelar och nackdelar med de olika alternativen??

Är jättetacksam för era synpunkter!!

Kram Mimmi
    Min chef vet iom att jag var sjukskriven en extra vecka vid skrapningen. Men jag ville egentligen inte berätta pga anledningarna du nämner. Jag vet att de måste sätta ut ett vik direkt om jag skulle bli gravid så de tycker så klart att det blir "besvärligt". 

Umgänget vet väldigt lite...två bra vänner vet. För att jag vill ha lite stöd och för att de inte skulle undra varför jag var som jag var. Släkten vet inte heller bortsett från min mor och far och svärmor. Jag har en svägerska som hade BF dagen efter mitt första mf. Jag har funderat massor på om jag skulle berättat för henne för nu har hon en bebis och bara pratar barn...vilket sårar! Men jag vill inte heller att hon ska tycka synd om mig...jättesvårt tycker jag vilka man ska berätta för!

Mimmi jag ska också börja rida igen skulle gått första gången idag =)
  • mallanis
    MCT79 skrev 2010-09-01 08:53:17 följande:
    Min sambo har varit rätt cool... han blir mer rädd.. är rädd att något ska hända mig.. när vi satt och väntade igår så var han tvungen att springa och lägga i mer pengar... såklart ropade de in mig då.. han sa när han satt utanför och väntade att då blev han jätteledsen...

Jag då... ledsen såklart... men nu VET jag att det är ett mf... jag har ordentligt ont och nu blöder jag mer, en del klumpar... så... nya tag... nångång. Just nu hoppas jag bara att det här är över på några dagar så jag inte behöver gå 2½ månad som förra gången...
    UCH! MCT- beklagar verkligen, har inga bra ord =/ men är ledsen för din skull!
  • mallanis

Nej Muffe inte blöda =/ uch fy och blää. *kramar*

Mimmi- skönt att äl kom men typiskt med förkylningen =(

• mallanis
    Ändrar min BIM, enligt FF så ska den vara lite senare...

BIM SEPTEMBER
    1 sept - Pixan ( 4 försöket efter mf april även mf feb)
    4 sept - maria204 (1 fösöket efter 2 MA, det senaste i juni)
    7 sept - Pilgrimmen ( 2 försöket efter mf i juli ) ÄL 26e augusti
    13 sept - Mimmi80 (4:e försöket efter MF) ÄL 1 sept
    15 sept - Atti (3:e försöket efter MA i juni-10)
    15 sept - Knuts76 ( försökt sen -05)
    19sept - En Elva ( 5:e försöket efter MA i maj- 10)
    25-26 sept?  - Mallanis ( 3:e försöket efter Mf juni, MA i dec -09) ÄL 10-16 sept?
    26 sept - Pancakes (5:e försöket, MA april-2010)
    28 sept.-Lillamy3 (4e efter mf i maj. fortfarande utan pergo. Fick EN egen cykel Hoppas på en egen äl til! (ca 14 sept))

VI SOM VÄNTAT PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni
    Alicia72 - mf 30 juli vecka 7+2. Väntar på att kroppen ska sätta igång med mens/äl igen.
    Jania mf 13 Augusti. Väntar också på att cykeln ska dra igång.
    Med två små - mf 28/8, hoppas på äl i mitten av september
    MCT79 - X jan-10, MF aug-10

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Tejj

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

Frikadellen
    Linda840406 

GRAVIDA 
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 28/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi BF?
    Sofy BF 26/4 2011
    Havsklippan BF 26/4 2011
    Sugarrush BF 30/4 2011
    Muffe 80 BF 1/5 2011
  • mallanis

Sugar- beklagar verkligen =/ förstår att du känner dig modfälld och inte ens orkar tänka på ny graviditet just nu. Ta den tid du/ni behöver... er tid kommer även om det inte känns så just nu.

• mallanis
    sugarrush skrev 2010-09-23 14:07:11 följande:
    Nu börjar jag bli nervös inför morgondagen. har googlat lite och det verkar som om det kommer göra SJUKT ont att få cytotec, att jag kommer få riktiga värkar och sammandragningar och att många behöver morfin för att klara av smärtan. Fyfan.
    Men det är väl bara att bita ihop...
    Sugar- fick cytotec´en vid mitt ma. Klart att det gjorde ont men det behöver du nog inte vara orolig för att det skulle göra mer ont än vid ett vanligt missfall. Det är nog inte tabletterna som gör det ont utan hur mycket som ska ut. Det är min erfarenhet iaf, det kanske finns andra erfarenheter men det är min. Men jag blödde mycket men det klart det ska ju ut det hade nog inte spelat roll om det hade blivit ett spontant missfall.
    Skönt att vara på sjukhuset om jag hade förstått att det skulle blöda så pass mycket hade jag nog gjort det på sjukhuset och inte hemma. Vilken vecka var du i? Jag var i 10-11 så det var en del som skulle ut, när jag fick missfall i v 7-8 var det inte alls lika mycket blödning.
    Du fixar det!
    Det SKA bli vår tur.........
  • mallanis
    sugarrush skrev 2010-09-23 16:56:03 följande:
    Jag tror att det är mindre som ska ut nu än sist faktiskt.
    Jag hade ju gått längre när MA:t upptäcktes, men fostret var ju bara 2 mm (hade avstannat) och fostersäcken hade vuxit så att den motsvarade vecka 6. Sist jag hade missfall var ju både foster och säck i storlek som vecka 8, så det borde ju ha varit mer då.
    Men det är så sjukt, jag skulle ju ha varit i vecka 9 nu, men ingen blödning, ingenting. Tänk om jag INTE gjort det där ultraljudet, då hade jag säkert trott i flera veckor till att jag var gravid! Känns rätt konstigt faktiskt.

Nästa graviditet blir det många VUL fram till vecka 12, det är en sak som är säker.
    Det var likadant vid mitt ma inte en droppe? =/ Då kommer det säkert gå bra om det inte är mer som ska ut och du är ju på sjukhuset där de kan ta hand om dig om du skulle få ont!

Muffe- Stort grattis så skönt!
  • mallanis
    Pancakes skrev 2010-09-24 08:34:55 följande:

PLUS IDAG!!!!!!!!!!!!

Femte gången gilt verkar vara våran grej! Jag kan knappt tro att det är sant, var helt beredd på ett nytt minus och lite depp i helgen. Tjejer, ni som kan allt...är detta ett starkt eller svagt plus?? Bild finns i galleriet. Jag använde CB digital sist jag plussade så jag vet inte hur det ska se ut.

Men grattis jag tyckte att det såg ut som ett hyfsat starkt plus! Inte jättestarkt men inte ett jättesvagt- grattis. Hade du BIM idag?
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3