Odetta skrev 2010-07-14 22:47:25 följande:
Om dem är totalt emot Trombylen så tycker jag du ska byta läkare
Jag åt albyl efter våra första 2 mf och då fick vi en lilleman. Sedan åt jag Albyl med MA:et, men det är som om kroppen tyckte att "nänä, försök inte" och att albylen inte funkade. Den funkade inte på det som blev mf efter heller. Som sagt, NU får jag Trombyl och pepparpeppar...
Jag tycker du ska tala om för dina läkare att det bevisligen inte skadar att ta Trombyl (ges till gravida med havandeskapsförgiftning också) så vad är då skadan i att ge det ett försök? Det värsta som kan hända har ju blivit vardag för dig...fråga dem om dem inte unnar dig att åtminståne få prova.
Åh...blir så arg över dessa ignoranta ickepålästa hjälpdethärärnytt läkare....morr.
*Stor kram till dig*
När du åt albylen vilken sort och hur mycket tog du och när började du äta dem? Är det lite hysspyss eller kan man prata öppet med apotekspersonalen och be om råd?
Färnevik- Jag pratade med min läkare sist om trombyl men att det "först" skulle bli aktuellt efter mf nr 3 och att de då först skulle göra en utredning om jag kunde få trombyl. Du har ju haft mer än 3 mf så håller med Odd stå på dig....även om man tycker att man inte ska behöva göra det för att få hjälp...=(