Inlägg från: mallanis |Visa alla inlägg
  • mallanis

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Pancakes skrev 2010-07-14 08:29:38 följande:
    Åh, vad härligt Puttekulan!!!!

Verkar som att flera här har lite knas med ÄL. Jag med tror jag. Väntade mig ÄL typ på fredag men fick utslag idag. Det är första gången jag testar. Vad innebär detta? Det innebär väl att ÄL KOMMER att ske inom 24-48, inte att jag har det nu eller hur? Sambon kommer hem på fredag...shit, är det kört då?
    Om du får fullt utslag dvs lika starkt eller starkare än kontrollranden så bör du ha äl inom 12-48 timmar (kan nog variera på testen)

Håller tummarna för er som närmar er BIM!!!
  • mallanis
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-07-14 22:45:23 följande:
    Verkar som att jag är på väg tillbaka hit igen... Är helt sänkt och mår inte alls bra. Har nu haft bruna flytningar i 10 dagar, vad på vul 5+4 men hon såg inget foster eller hjärtaktivitet, enligt henne är det svårt att se så tidigt men flytningarna ger inte med sig... Nu är jag i upplösningstillstånd och håller på att falla ihop då jag känner på mig att det är ännu ett ma.... Vi har tid på måndag men tror ni att de skulle ta emot mig om jag åker in akut imorgon? Klarar inte av att vänta till efter helgen!
    Men nej, nej, NEJ!  Se till att du får komma in igen det ska ju vara svårt att se tydligt i v 5 =/ men nu kanske ni har mer tur?
  • mallanis
    Odetta skrev 2010-07-14 22:47:25 följande:
    Om dem är totalt emot Trombylen så tycker jag du ska byta läkare Jag åt albyl efter våra första 2 mf och då fick vi en lilleman. Sedan åt jag Albyl med MA:et, men det är som om kroppen tyckte att "nänä, försök inte" och att albylen inte funkade. Den funkade inte på det som blev mf efter heller. Som sagt, NU får jag Trombyl och pepparpeppar...

Jag tycker du ska tala om för dina läkare att det bevisligen inte skadar att ta Trombyl (ges till gravida med havandeskapsförgiftning också) så vad är då skadan i att ge det ett försök? Det värsta som kan hända har ju blivit vardag för dig...fråga dem om dem inte unnar dig att åtminståne få prova.

Åh...blir så arg över dessa ignoranta ickepålästa hjälpdethärärnytt läkare....morr.

*Stor kram till dig*
    När du åt albylen vilken sort och hur mycket tog du och när började du äta dem? Är det lite hysspyss eller kan man prata öppet med apotekspersonalen och be om råd?

Färnevik- Jag pratade med min läkare sist om trombyl men att det "först" skulle bli aktuellt efter mf nr 3 och att de då först skulle göra en utredning om jag kunde få trombyl. Du har ju haft mer än 3 mf så håller med Odd stå på dig....även om man tycker att man inte ska behöva göra det för att få hjälp...=(
  • mallanis

Odd- Tack för bra info om albylen och MTC och Lilla my för att ni reder ut det hela =)

Pancake- inte helt lätt med äl -tester hit och dit jag har nu börjat tempa men är bara inne på min första cykel. Men är trött på osäkerheten med äl testerna får se om jag blir klokare på temp metoden?

Smålandsjäntan- Hur går det för dig?

Här är det SEMESTER och jag har fått "receptbelagt" av min akupunktör att slappna av!!!! ;) och väntar på äl!!

• mallanis

Halloj!
    Har haft lite semester uppehåll men nästa veckan börjar jobbet igen och jag hittar tillbaka hit!
    Jag gick en dag över BIM (brukar aldrig göra det) och tempen (börjat med tempmetoden) låg kvar och tänkte att nu j-klar tog det sig. MEN icke ;) dagen efter mensen  fick jag nytt besök.... urinvägsinfektion - så tjoosan det var nog "tur i oturen" att röda kärringen kom....

Tjejj- förstår dig Hoppas du kommer tillbaka med goda nyheter så småningom!

MTC79- uch så jobbigt att han blev ledsen =) men hoppas hoppas nu på rr!

• mallanis

Nu är man tillbaka i tråden efter semestern .....

ÅHHHH grattis tjejer det verkar som att det har tagit sig för många denna månad!!! Hoppas att man kan få hänga med på gravidstimmet =) men har ett tag till BIM och känner mig inte så stressad denna månad faktiskt =) får hoppas att det håller i sig!

Välkomna ni nya synd att ni behöver denna tråd men den är bra =)

Vet inte riktigt vad jag har vänta denna månad då jag käkat naturläkemedel och min äl helt plötsligt kommit 4 dagar tidigare denna månad, har inte bestämt mig om det är ett bra tecken ;) och kroppen beeter sig lite konstigt. 

• mallanis
    Oj vad gravlistan blivit lång =)

BIM AUGUSTI 

18 aug - Havsklippan (2:a försöket efter MF i juni-10)
    20 aug - Mimmi80 (3 försöket efter MF)
    22 aug - Atti ( 2:a försöket efter MA i juni-10)
    22 aug - Sugarrush (2:a försöket efter MF juni-10)
    23 aug- Muffe80 (2:a försöket efter MA juni-10)
    24 aug - Mimmi80 (3 försöket efter MF i april, även MF augusti-09)
    25 aug - Pancakes (4:e försöket, MA början på april-2010)
    27 aug - MCT79 (5:e försöket efter X i jan -10)
    30 aug - Mallanis (2 försöket efter MF i maj, MA i Nov 09)

BIM SEPTEMBER
    1 sept - Pixan ( 4 försöket efter mf april även mf feb)
    4 sept - maria204 (1 fösöket efter 2 MA, det senaste i juni)
    7 sept - Pilgrimmen ( 2 försöket efter mf i juli )

VI SOM VÄNTAT PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Lillamy3 (3e efter mf i maj. Denna gång utan pergo... Förvantar inte äl alls.)
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Tejj

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

Frikadellen
    Linda840406 

GRAVIDA 
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 26/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi
    Sofy BF 23/4 2011
  • mallanis

Atti- synd att hon kom kärringen röd =(  Härligt att du kunde glädjas med din vän!

Sugarrush- så trist =( Enligt min läkare (överläkare på gyn) så kan vissa test ge utslag och ge "falska" + innan BIM. Hur många dagar efter äl är du? Testet ger utslag  för att ägget är befruktat men det har altså inte hunnit fästa till sig ordentligt, kanske var det så för dig denna gång? =/

• mallanis
    sugarrush skrev 2010-08-18 21:56:39 följande:
    Ja så kan det absolut vara. Ett super-tidigt missfall alltså. Fast jag sörjer det inte som missfall, eftersom vi aldrig hann bli gravida, utan ser det bara som en vanlig mens.

Intressant att även överläkaren sade att det var för att ägget blivit befruktat! Då är man ju halvvägs iallafall
    Finns det inte kosttillskott som gör att det fäster bättre/lättare? Någon som vet?
    Han sa också att ca 60-70 % av äggen faktiskt blir befruktade vet inte om det är positivt eller inte ? Men att de altså inte fäster.

Min akupunktör har sagt att det finns något som de som de som genomgår IVF kan få för att slemhinnan ska växa till men det tror jag inte var kosttillskott. Jag har dock kollat i någon annan tråd och där var det ingen som hade hört talas om vad det var för något?
  • mallanis
    Pancakes skrev 2010-08-19 08:54:29 följande:
    Godmorgon på er!

Hur känns det idag? Attans att denna mens ska dyka upp så där för flera av oss! Skönt att ni ser det positivt och satsar på en junibebis istället! Tänk vad kul för den lille att få fylla år i juni! Ha kalas i solskenet med jordgbbar och sånt (säger en som fyller år mitt i vintern).

Själv har jag BIM nästa vecka och jag tycker den här tiden innan är så jobbig. Man hinner få upp så mycket förväntningar. Jag brukar aldrig testa innan BIM för jag tycker det är ett sånt slöseri med pengar´, men nu funderar jag på att göra det ändå. När man går och väntar på mensen och den inte dyker upp så hinner man bygga upp skyhöga förväntningar, det fick jag bittert erfara förra månaden. Kanske bättre att få sitt svar på en gång, eller?
    Jag har de gånger jag plusat plussat sent så jag försöker intala mig innan mens är ingen ide att kolla, då jag liksom ändå inte vet....möjligtvis på BIM.
    Sen blev jag också avskräckt efter min läkare sa att man kan bli lurad av de känsliga testen och få ett falskt + och då kan det "bara" vara att ägget är befruktat och inte har fäst. Bra argument om man vill försöka peppa sig att inte testa innan BIM ,)
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3