Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Pancakes skrev 2010-12-13 14:40:19 följande:
    Bra där! Vad som helst kan hända ju! När är BIM?
    BIM är på söndag tror jag. Grav 1 plussades på BIM-5. Grav 2 på BIM-3. Så kankse kan torsdagen visa något tycker jag, om det nu är ett nytt plus på g. Hade ju en sjujävla ägglossning så jag hoppas det kan ha tagit sig.
    Men inga tecken än så länge, ingen nidis eller så. har bara varit jäkligt trött på kvällarna, men jag tror det snarare har att göra med min förkylning....
  • sugarrush
    skruttnorpan skrev 2010-12-13 14:43:50 följande:

Är tvungen att kommentera den här tråden, fy F-N vilken FIN tråd där alla stöttar varandra! Verkar inte som en enda klagis har hittat hit och märker ord eller ifrågasätter en annans hopp!

Natur- Vill bara få instämma i din uppfattning om att varenda tanke hamnar på barn och vägen dit. Har flera gånger undrat vad jag fyllde tiden med förr...men säkert något långt mer avslappnat än det här...

Ligger här i ordentlig mensvärk, första mensen efter mitt missfall. Köpte ÄL-stickor direkt sist och prickade in första ÄL, men det tog sig inte alls. Har försökt bli med barn i ett år nu och hoppas stenhårt på att turen ska vända snart.
    Är det inte märkligt...det som för ett år sedan var så spännande och glädjefylt har helt plötsligt blivit en livsläxa i ödmjukhet och en resa i berg-och-dal-bana mellan hopp, besvikelse och sorg.

Stor kram till er alla och hoppas att 2011 är vårat år!!

Ja, det här är den finaste tråden på hela FL tror jag. Underbara tjejer, och du är så välkommen hit, även om jag med hela mitt hjärta önskar att du inte haft ngn anledning att söka dig hit... men du är som sagt väldigt välkommen!

Beklagar ditt MF. Ja, vi lär oss alla att vara ödmjuka och inte ta ngt för givet längre. Min kurator trodde att just det lärde oss att bli bättre föräldrar den dagen vi väl får våra efterlängtade älsklingar... återstår väl att se om så är fallet.
    Kram!
  • sugarrush

Ja, jag har också en bra känsla. Hade det iaf dagarna efter ÄL. Nu vet jag inte riktigt längre... vågar inte riktigt hoppas. Vi får se helt enkelt!

Vad finns det mer för trevliga damer bland oss som har BIM innan jul tro?

• sugarrush

Skruttnorpan, vi håller också på med nr 1.
    Jag har velat ha barn i många år. 2005 tvingades jag till abort av min dåvarande pojkvän som absolut inte ville ha barnet jag bar (oplanerat, men vi hade varit ihop i två år). 2008-2009 försökte jag bli gravid med mitt ex i ett år utan ett enda plus (tur var väl det, men då och efteråt tvivlade jag förstås på om jag kunde få barn alls). Nu med min nuvarande älskling blir vi gravida, men verkar ha lite problem att behålla bebisarna... Har haft 3 missfall det senaste halvåret. Pust.
    Att det skulle vara ett sånt MECK att skaffa kids, det hade man ju ingen aning om...!

Och ja, det är skitjobbigt när man blir omsprungen av folk som börjar samtidigt, eller senare, och som det funkar för omedelbart. De flesta som inte genomgått det själv fattar faktiskt inte. För det handlar inte bara om att man inte fick en bebis, utan man är verkligen tillbaks på ruta noll. Allt man har planerat och den nya identiteten man gått in i (som mamma), hela det nya liv man drömt om, allt går plötsligt bara upp i rök och kvar finns en stor tomhet.

Ibland kan man förlora vänner på kuppen också. Jag har förlorat ett par vänner på kuppen, som var gravida och som jag skulle dela glädje, drömmar, gravidgympor och barnvagnsinköp, ullaredsturer för bebisshoppande med. Plötsligt hittar de istället andra vänner som de ska göra allt det där med. Man kan ju inte gå på gravidgympa som icke-gravid, såklart,det fattar jag väl. Men det känns ändå så sjukt tomt!

Ett exempel: jag har börjat på ett nytt gym. Jag och en kompis som var gravid i våras pratade om att börja träna ihop när hon fött, alltså nu under hösten. Frågade henne för några veckor sedan om hon ville hänga med och provträna. Nej, svarade hon, det passar inte så bra. Okej, tänkte jag, hon har ju småbarn och allt. Men så nu i helgen ringde hon och frågade om jag kunde ge mina gratis provträningar till hennes kompis som också hade en bebis. För de skulle minsann börja träna ihop på mitt gym!
    Jaha, så dög man inte längre... Ratad!

• sugarrush
    soffy83 skrev 2010-12-13 22:07:20 följande:
    Hej underbara tjejer! Det har gått bra idag. Fick efter mitt läkarbesök med mig cytotec hem. La tre stycken under tungan vid halv elva. Typ 30-40 minuter senare började jag blöda. Eftermiddagen var riktigt tung, hade jätteont trots att jag tagit både två citodon och två bufen. Nu verkar det som om det mesta har kommit ut och jag har mindre ont. På måndag ska nytt ul göras för att se att alla rester kommit ut. Då ska jag även försöka boka tid för missfallsutredningen. Har för mig att de har ganska korta väntetider där.

Ser allt bara bra ut på måndag så kan man verkligen försöka lägga det här bakom sig och gå vidare. Jag är ju trots allt otroligt lyckligt lottad med tanke på att jag redan har en liten pojke. Min man har dessutom en till sen tidigare. Det är först nu, efter tre missfall, man verkligen förstår hur lyckligt lottad man är.

En stor kram till er andra som kämpar. Det är så uppmuntrande att efter en så jobbig dag som den här komma in och läsa er varma ordHjärta
    Åh Soffy, gumman, skulle vilja ge dig en kram! Tur att du har lillkillen att krama om.
    Snart har du lagt det bakom dig och kan se framåt igen. Vi stöttar dig så gott vi kan genom etern.
    Stor kram!
  • sugarrush
    Mjaaw skrev 2010-12-14 00:11:15 följande:
    NämenFörvånad, det där var ingen snäll kompis som sa så.
    Gav du henne dina gratis provträningskort eller???
    Nix. När hon frågade mig hade jag gästträningskortet hemma, och inte där vi befann oss just då. Jag tänkte att OM hon ville träffa mig och fika någon dag så kan hon ju få det i samband med det. Men nej, det var inte ens värt att träffa mig för att få kortet, så ointressant var det tydligen att träffa mig, så nej hon fick inte kortet.

Kanske ego av mig, och kanske biter jag mig själv i svansen. Skit samma. Känner väl lite att sådana "vänner" kan man både ha och mista...
  • sugarrush
    skruttnorpan skrev 2010-12-14 09:19:19 följande:
    Mjaaw- Tack för välkomnandet!! Härligt att du har ÄL nu, då är ju fasen med misströstan över och hoppet börjar stiga igen Skrattande Går du på behandling iom att båda äggen verkar redo??

Håller ni inte med om att varje månad är indelat i tre faser?
    1. MENSEN
    En känsla av tomhet, maktlöshet och misstro till att det någonsin kommer gå- att man någonsin ska orka försöka igen. Någonstans en frustration över att man vet att man MÅSTE försöka igen, det finns ju inget annat val och mensen kommer ju komma varje månad i alla fall och påminna en om att man inte är gravid.

2. ÄGGLOSSNINGSTID
    Hoppet är tillbaka! En stark övertygelse om att DEN HÄR gången tar det! Ett nästan spännande arbete påbörjas med att planera-pricka in-göra rätt!

3. VECKAN INNAN BIM
    En berg-och-dalbana mellan övertygelse och misströstan. Ena sekunden säker på känslan att vara gravid; brösten känns ju si eller så, molar det inte lite? är jag inte tröttare än vanligt...? Nästa sekund förtvivlat säker på motsatsen- tomheten slår in och och bedövar...och så börjar man om igen...

Någon som känner igen sig?Flört
    Precis så är det! Huvudet på spiken!
    Härligt med en till fin tjej i gänget som förstår precis hur det är.
    Inte ens min sambo verkar inte fatta vad som pågår i mitt känsloliv under cykelns gång, men härinne fattar alla precis, det är det som är så härligt med vårt gäng!
    Jättekul att du är här hos oss Skruttnorpan!

(Jag är för övrigt just nu under punkt 3. Inget plus ännu och pendlar som en sinuskurva mellan en stor hoppfullhet och en känsla att vilja dö, typ. )
  • sugarrush
    Alicia 72 skrev 2010-12-14 10:09:12 följande:

Sugar; har du testat idag? Vi ligger ju lite i fas även denna månaden

Alicia

Ja... hur var det nu MCT:s sång gick... "Vitt vitt vitt, helvetes jävla fitt"

Ska vi testa imorrn igen och se om vi kan synka varsitt plus?
  • sugarrush
    Alicia 72 skrev 2010-12-14 10:09:12 följande:

Har mått illa till och från hela helgen och är jätteöm i sidan av boobsen, nästan in under armhålan. Gud så fånigt, jag VET ju att symtomen inte kan komma så tidigt. Varför kan inte kroppen lära sig det?

Just sånt där bröstmuskelont mot armhålan, sånt har varit mitt först symptom varje plus! Oj nu fick jag kanske upp ditt hopp (Kan väl säga att jag klämmer mig i armhålan typ tio ggr om dagen för att se om det kommit igen, men nix. Oömma armhålor är det här!)
  • sugarrush

Nej inget snyggt plus på många dagar. Men kanske, kanske ett sånt där megasvagt...
    Åh vad jag önskar att det skulle komma ett sådant!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3