Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

MCT79 skrev 2010-11-24 16:23:55 följande:
    Sugar var bor du?? Jag verkligen rekommendera stället jag var till om du bor i närheten!

Jag frågade just om det där att vänta, om stress och om yttre faktorer, t.ex. inte tänka på annat än att bli gravid..

Han sa atill mig att om det var så så skulle det inte födas barn i krigszoner, kroppen blir gravid när den är redo å så är det med det. Föga trösterikt kanske men jag tror inte ett smack på att dina mf beror på att du inte väntat emellan. Inte ett dugg.
    Kurator påminner lite om den jag fick träffa i samband med mitt utomkveds... jag var jätteledsen och hon satt "jaaa uuuuusch, staaaaaackars diiiig...."  Två gånger stod jag ut.. kändes som jag skulle trösta henne. Galet.
    Jag bor i södra Sverige.  Menar du en bra gynekolog?
    Jag tror inte heller på att jag blivit gravid "för snabbt", det verkar orimligt tycker jag.  
    Hur går det för dig? Mår du bra?
  • sugarrush
    SoMa72 skrev 2010-11-25 07:52:37 följande:
    Missfall! Gråter Kände det på mig på nåt sätt ändå,  undrar när blödningen ska sluta? Var nästan helt blankt på morgonens test... Skit!!!!! Gråter 

Men hörrni, visst borde jag kontakta nåt gyn nu? Ska gå på nåt privat och inte till sjukhuset, för där är de inte bra... Och hur ska jag klara av den här dagen då? Rynkar på näsan

Tur att jag har ER! Hjärta

Kram
    Fan SoMa, så himla synd. Så ledsen för din skull....*snyft*

Vet precis hur det känns, det är ett helvete att klara av dagen när allt rasat samman.
    Ta en stund i taget. Försök ta det lugnt. Ring gyn om du vill, de kan kanske ge dig en kontroll för att se att det kommit ut, och få det dokumenterat.
    Stor styrkekram till dig!
  • sugarrush

Och ytterligare ett inlägg från psykopaten :

Ni är verkligen GULD, tjejer! Tack för att ni finns, och orkar lyssna!
    SoMa, MCT, Pixan, Mimmi, Odd, Annaj, Atti, kanke har jag glömt någon, ni ska veta att att era ord värmer enormt.
    Tack!

• sugarrush
    Odetta skrev 2010-11-24 19:59:42 följande:
    Vad som gäller dem olika buden av olika läkare. Kroppen blir inte gravid om den inte är redå, punkt slut. Jag tycker att det låter jättebra att självmedicinera med Albyl minor (1/3 tablett om dagen från och med ÄL)...så fick vi vår lilleman Proggkräm vet jag inget om, men miraclee tog ju proggar och det verkade ha hjälpt henne.
    Tack Odd! Den här månaden kör jag Albyl minor från ÄL, så ska vi se om det hjälper.
    Det här missfallet har faktiskt varit precis som en mens i blödningsmängd och är nästan slut nu, så jag räknar krasst med att ha ÄL nästa helg ungefär. Just nu ligger vi i startgroparna för en ny sexvecka....
    Funderar på att leta upp progesteron på nätet, men jag undrade en sak: tänk om man nu inte har låg progesteron-halt, kan en extra dos progesteron skada då?
    Atti skrev 2010-11-24 22:24:58 följande:

Vill bara dela med mig av ett litet tips som jag fick när jag var på en aromamassage för några veckor sedan. Lite hokus pokus kanske men vad gör man inte om man är tillräckligt desperat Flört Hon tipsade iaf mig att massera anklarna, det ska tydligen hjälpa till att bli gravid. Hon har haft någon patient som har blivit gravid efter att hon masserat anklarna, säger hon.  Man kan massera lite när man ser på tv eller när vi sitter här på fl och läser Tungan ute

Dagens massage av anklarna - check! 
    (Japp, är man desperat så är man )
  • sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-11-25 14:42:25 följande:
    Härligt med massage, sugar. Det är du VÄRD!!!
    Ny äl snart igen alltså, tiden går himla fort. Hoppas det tar sig och stannar kvar denna gången!! Håller mina tummar, det vet du vännen!!!
    Tack Muffe.
    Nu har jag beställt progesteron-kräm också. Jag är verkligen tok-deperat, och skulle förmodligen hugga av mig ena foten om jag fick ett garantibevis på att det skulle ge ett friskt barn om nio månader....
  • sugarrush
    Atti skrev 2010-11-26 08:10:39 följande:

God morgon tjejer.

Denna morgon.... hade inte ens gått upp ur sängen så började jag blöda näsblod, och det var inte lite heller. Jag har bara blött en gång i mitt liv tidigare! Nått konstigt är det.

Men men inte kunde jag låta bli att testa heller... vad tror niGlad Bim -2 eller -3

Åh GRATTIS!!!!!! Wow! Underbart!
  • sugarrush

Jippie!!!
    Äntligen lite goda nyheter här!

Gick till en ny gynekolog idag för cellprovskontroll och för att se vad han kunde göra för att hjälpa mig i missfallsdjungeln. Han kollade och sade att allt såg bra ut, och han verkade inte alls orolig över missfallen.

Nästa gång jag plussar jag ska ringa honom direkt, och så ska han göra ultraljud dag 4+5. (med sin superspecialultraljudsapparat kunde han se fostret redan då). Om fostret såg friskt ut då (på 4+5) skulle jag få pregnyl (progesteron-sprutor) att ta varje dag fram till vecka 12 eller vecka 14. Och så ville han ha ultraljud på mig varannan vecka fram till vecka 12!!!!!!
    FAN VAD GÖTT!!!!!!

Så nu kör jag albyl minor från ÄL på läkarens rekommendation, och hoppas på en tidig julklapp!

• sugarrush

Förresten Atti, dina tester ser ju starkare ut! Grattis!

Hur går det för Mjaaw??? Testat idag?

• sugarrush

Fasen vad synd Mjaaw! jag vet hur tråkigt det känns.
    Blä och fy för mens, min håller på att avta men jag HATAR verkligen mens!!!!
    Vi kanske ska vi gå ut i skogen och dricka bloody mary på en lingontuva?

• sugarrush
    Mjaaw skrev 2010-11-30 15:17:39 följande:
    Vad sägs som att gå ut på någon krog o supa ihjäl oss.. bättre än så blire inte !
    (haha jag dricker inte)
    Låter underbart. It is a date!
    Muffe80 skrev 2010-11-30 15:14:17 följande:
    När är äl nästa gång så jag vet vad jag ska hålla tummarna inför?
    Tack Muffe, söta du! Ja, VUL varannan vecka känns ju som en dröm! Jag känner mig helt uppspelt efter det här läkarbesöket idag, och känner mig så himla glad! Läkaren var så positiv och hjälpsam.

Nästa ÄL sker förmodligen nu till helgen så då får du hålla tummarna. Vi ska på spa, men vi får se till att ha ha lite nakenhet mellan baden.
    (Hihi... förresten, blir det ett pluss i december tippar jag på en flickbebis, med tanke på de heta poolerna som sambon kommer tillbringa helgen i... )
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3