Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

MCT du e la go du! (som man säger i Gbg) Tappa bort testat??? Hahaha... Men ge inte upp, kanske kommer plusser senare!

Jag har fått stegring idag! Tjohoooo! På spa och allt! Livet leker!

• sugarrush

Röntgen, tack för pepp. Ibland känns plusset omöjligt att uppnå och det är verkligen piss. Själv har jag varit på spa i helgen men råkade såklart träffa en hel del gravidmagar där.. Vad det sved! Jag undrade hur stor mage jag själv haft om jag fått behålla barn 1 eller barn 2. Känns fortfarande sorgligt, kommer det nånsin försvinna???

Men jag håller med dig, den här tråden och alla tjejer här är GULD! Ni har muntrat upp mig tusen gånger, ofta bättre än både sambon och kuratorn.. Ni är underbara och snart kommer vi alla plussa, statistiken är god för vår tråd.

Fantastiskt att du är så nära BF nu! Du verkar ta det som en kvinna, att vara ensamstående. Det fixar du! Det kommer bli super även om det blir annorlunda än vad det var tänkt från början. Kram!

MCT, vet hur det känns! Önskar jag kunde ge dig en stor, stor kram.

• sugarrush

Så ledsen för din skull om mensen kommer
    MCT... Kramkramkram!

• sugarrush

Hej tjejer, nu är jag här igen, har inte varit här på några dagar eftersom jag varit bortrest.

Soffy: NEEEEEJ!!!! Fy, jag blir tårögd eftersom jag delvis vet vad du går igenom. Mitt andra missfall var också en ofostrig graviditet (eller ett ma som slutade växa jättetidigt) och det kom som en chock på ett tidigt ultraljud. Jag hade tänkt mms:a bilder från ultraljudet den dagen och berätta om graviditeten. Istället fick jag gå hem och gråta.... När jag sedan fick cytotec så gick det snabbt tills det satte igång, bara några timmar. Blödningen varade totalt 2-3 veckor (jag var i vecka 9) men jag har förstått att för vissa går det snabbare. Blödningen gick upp och ner, vissa dagar kom det pyttelite medan andra kom det mycket. Men efter 2 veckor var det klart. Jag låg på sjukhuset den första dagen, jag tyckte det kändes skönt att ha läkare och sjuksköterskor till hands samt tillgång til smärtstillande. Lilla gumman, jag vill bara ge dig en stor kram!

MCT... jag finner inga ord! Vi har ju hängt ihop ett bra tag nu och jag hoppades verkligen att vi skulle över i systertråden nu lagom till jul... Var ledsen och arg och kom igen när du orkar. Vi finns kvar här för dig.

Natur: Välkommen hit! Här finns ett bra gäng som vet hur det känns med missfall. Det S U G E R och är piss och skit och allt. Men tillsammans är vi starka! Tjejerna här har hjälpt mig massor med stöd och glada tillrop, de är verkligen guld. (Har sagt det tidigtare men det tål att sägas igen.)
    Och du är jättevälkommen in i gänget!

Melika: Kul att se dig igen, det var ett tag sedan! Hoppas det blir plus för dig snart!

• sugarrush
    sugarrush skrev 2010-12-08 15:54:10 följande:
     Men efter 2 veckor var det klart.
    Skrev fel, menade att efter 3 veckor var det klart, och det slutade blöda. Men den första mensen efter missfallet var superstor, jag blödde i nästan 2 veckor, så det var nog lite kvar från missfallet som sköljdes ut med den mensen.
  • sugarrush

Soffy, jag håller med MCT, stå på dig! Det är din kropp och du borde ha sista ordet. Jag blir så jävla trött på sjukvården ibland alltså.... Jag tycker du ska ringa och försöka få dem att fatta hur jäkla dåligt du mår. Gråt i telefonen! Eller åk dit och säg att du vägrar åka hem förrän du får behandling! Fan, att de inte fattar hur jävla överkörd man känner sig...?

Pixan: håller tummarna för dig nu, dags med lite plus i tråden. Hoppas helgen blir riktigt mysig och att det bästa med den blir ett positivt test!

Själv har jag helt enkelt BESTÄMT att jag kommer plussa den här månaden. Galet va!
    Vi hade en superhelg och jag hade stegring på ÄL-stickan och rejäl ägglossningsvärk ända från lördag eftermiddag till söndag kväll. (Brukar aldrig känna av ÄL längre än någon timme eller så men nu verkade det vara en jäkla fart på äggen!) Vi sexade fredag, lördag två gånger samt söndag, så det borde räcka och bli över.

Jag känner mig inte ens stressad eller nervös ännu, jag känner mig mest lugn och tror verkligen att det kommer gå. Jag har ätit albyl minor sedan i helgen och idag började jag med progesteron-kräm - jag hoppas verkligen att det ska göra skillnad! När jag plussar ringer jag min läkare och så ska jag få hormonsprutor.
    Vi får väl se... kommer börja snegla mot testen i helgen. Har i vanlig ordning köpt en rejäl laddning test så att även jag kan underhålla mitt missbruk...!

• sugarrush
    Alicia 72 skrev 2010-12-08 22:27:22 följande:
    Sugar, härligt att höra att ni fick till det så bra! Själva var vi fjällen och hann bara få till det på fredag morgon. Älstegring på fredag fm. Får hoppas det räcker! Lycka till! Alicia
    Det borde absolut räcka! För dagen innan ÄL, själva ÄL-dagen och dagen efter ÄL ska vara de allra bästa dagarna. Och simmarna lever väl i typ 72 timmar...!
    Jag hoppas på en finfin plus-julklapp till dig!
  • sugarrush

Grattis Knuts!

Jag skriver in mig i BIM-listan.

BIM DECEMBER
    13 dec- leaeva -(1försök efter mf okt, mf nov)
    13 dec - pixan ( 7 försöket efter mf april, även mf feb.)
    18 dec - Sugarrush (1 försöket efter mf nov, ma sep, mf juni) 
    24 dec Natur ( 1 försöket efter ma januari, ma okt)
    28 dec- Pinglan83 (2:a försöket efter 6mån gravförbud pga partiell mola apr - 10)
    28-30 dec - Mjaaw (17:nde försöket efter mf aug -09)

BIM JANUARI
    1 jan - Mimmi80 (9:e försöket efter 3 MF)
    3 jan  - MCT79 - (3:e försöket efter mf sept -10, aug-10, X jan-10)

VI SOM VÄNTAR PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Melitta (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Anneh
    soffy83

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN?
    Mamaobabba - (3:e fösöket sen MA i juni-10, försökt plussa sen nov -08)

GRAVIDA
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 28/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi BF?
    Sofy BF 26/4 2011
    Havsklippan BF 26/4 2011
    Muffe 80 BF 1/5 2011
    Pancakes BF 1/6-2011
    Mallanis BF 3/6 - 2011
    annaj84 BF 24/6- 2011
    Pilgrimmen BF 28/6-2011
    LillaMy3 BF 9/7-2011
    Tejj BF 28/7 -2011
    Med två små BF 31/7-2011
    Atti BF 9/8-2011
    Knuts76 BF 16/8-2011
  • sugarrush

Fan. Idag kom den föräldralediga kollegan på överraskningsvisit med sin bebis. VARFÖR kan de inte förvarna att de ska komma? Då hade jag iaf varit beredd...och kunnat stålsatt mig.
    Känner mig så ledsen nu, vill mest hem och gråta....

• sugarrush

Jo, jag vet.. Men det känns så sjukt avlägset med ett plus nu plötsligt. Hopplöst.

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3