Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
Wow ODD - vilka streck!! Så fina var aldrig mina den här gången, måste va en riktig stark o snygg liten där inne GRATTIS!!
Happiness - jag vill gärna se dina streck! Du som har koll på IVF, kan det vara ett bra alternativ om man får många missfall när man försöker "på vanligt sätt"..? När det gäller progesteron, kan det hjälpa mot tidiga missfall, vet du det? Läste ngnstans om att man kunde beställa det receptfritt.. Men har nog lite mer förtroende för det om det kommer via läkare..
Så, nu ser jag fram emot början av juli istället!
Det finns en sida (har själv inte varit där) men hört gott om den där man kan köpa progesteronwww.hormoni.se/progesteron
Men jag har för mig att det är ytterst sällan det är något vajsing med prog. men har man haft flera MF skulle jag testa allt. Jag tar prog. eftersom kroppen själv producerar väldigt lilte under IVF. Min kropp fattar ju inte att den ska bli gravid eftersom dom dagarna det tar för ägget att vandra ner och den naturliga progesteronhalten ökar existerar ju inte. Så i normalfall behöver man inte tillsätta prog.
Om du har haft flera MF skulle jag göra en utredning alla gånger. Om du inte vill göra det ska du gå ner till din VC och be dom ta lite prover på sköldkörteln. Alltså TSH..Hur har du det med din ämnesomsättning tex? Har du gått upp i vikt? Är du trött?