Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Min kollega parkerade en öppen after eight-ask bredvid mig i måndags, och sedan reste hon bort. Shit, alltså, det är mindre än halva kvar, och det är i pricip bara jag som ätit!!!
    Måste köpa en ny och fylla på innan hon kommer tillbaks till kontoret....

Ja, äckelsmak i munnen (kan alltså vara after-eight-relaterat..) och lite trötthet (kan mycket väl bero på vintermörkret eller mitt bodypump-pass igår). Inte så mycket symptom, menmen. Vi får väl se.

• sugarrush

Oj, här var det fart i tråden på kvällskvisten!
    Alicia, jag har inte heller berättat för familjen om missfallen. Jo, den gravida systern fick veta om det första eftersom jag började gråta när hon ville träffas precis när hon blivit gravid, men det blev ju inte så lyckat (hon blev ju sur) så efter det har jag hållt tyst för alla, inkl. henne. Tror inte ens mina föräldrar vet om att vi försöker få barn.
    Men snart är det din och min tur! Jättesnart, hoppas jag!

Leaeva: Hoppas det tar sig och att äggblåsorna ser fina ut!  I den här tråden kommer vi alla att heja på dig och jag lovar, du KOMMER plussa igen. Kolla bara på trådstatistiken, den är fantastisk!

Nu är det läggdags för lilla trötta mig. Vintermörkret känns som om det kommer ovanligt tidigt i år....
    Gonatt mina favvo-tjejer!

• sugarrush
    Alicia 72 skrev 2010-11-19 08:20:33 följande:
    Syrran sur??? Av vilken anledning då? Tror säkert att hon tyckte det var minst lika jobbigt som du att få höra om ditt mf och se hur ledsen du blev över hennes graviditet. Säkert därav den "sura" reaktionen.
    Ja, förmodligen tyckte hon det var jobbigt, men jag försökte ändå poängtera ändå gång på gång att jag verkligen var GLAD för hennes skull, men hade det lite jobbigt med mig själv just då. Det var det bästa jag kunde göra just då, och det var en kamp att ens sitta där och prata med henne, där hon var så vacker och strålande gravid. 

För mig fanns det enbart alternativen att antingen berätta vad som hänt, eller inte träffa henne alls medan jag bearbetade sorgen ett par månader. Och hade jag bara dragit mig undan utan förklaring, ja då hade hon säkert blivit jätteledsen, så jag valde att berätta. Jag hade hoppats att hon skulle förstå och visa lite sympati, jag förstökte ju trots allt glädjas för henne. Men nej, hon tyckte bara jag tog hennes glädje ifrån henne. Att jag förstörde hennes graviditet.

Efter att jag berättat satt hon och klagade en kvart på att hon inte fick äta getost och dricka vin och det var minsann såååååå synd om henne för att hon inte fick det. (Detta hände alltså medan jag fortfarande blödde ut mitt missfall.) Kul!
  • sugarrush
    Alicia 72 skrev 2010-11-19 09:11:56 följande:
    Hmmm, inte så vidare smidigt kanske. Man kan ju så klart bli arg och besviken på att inte bara få vara överlycklig. Att någon (du) var tvungen att fixa lite smolk i bägaren.
    "Tvungen" att fixa lite smolk i bägaren? Jag kanske misstolkar dig nu, men det låter lite som om jag gjorde det av ren illvilja....?
  • sugarrush
    Alicia 72 skrev 2010-11-19 09:29:16 följande:

Nej, nej, nu missförstår du mig helt!!
    Jag menade att din syster kanske kände att det var typiskt att du skulle vara så ledsen just nu när hon var så lycklig! Det förtar ju så klart ens lycka en aning när en närstående mår dåligt. Och att hon därmed blev besviken och fick dåligt samvete av att hennes graviditet fick dig att må så dåligt.

Så tokigt det kan bli! Menade ju så KLART inte att du gjort något fel!

Kram/Alicia

Alicia, jag skrev precis ett ursäkta-inlägg för att jag lät så otrevlig i det förra, men så bröt min explorer samman (den gör det ibland) så hela inlägget försvann. Men så hann du posta ditt först

Jag förstår hur du menade, att det var så HON tänkte kanske.
    Men själv har jag fått mig en tankeställare, att OM jag nånsin hamnar i hennes sits kommer jag försöka visa mycket mer sympati än vad hon gjorde. Jag har ju ändå bett om ursäkt efteråt (för att jag sade något alls) gratulerat åtskilliga gånger, köpt bebispresent etc. Trots det har hon inte frågat en enda gång hur det är med mig efteråt. Och jag har inte nämnt något om det andra missfallet, har lärt mig att det inte är någon bra ide.

Hur går det för dig? Har du testat något?
    Och hur går det för SoMa?
  • sugarrush

Okejrå, jag HAR faktiskt testat idag.  
    Oklart om jag är på BIM-2 eller BIM-3 dock.
    Men ta i beaktande att jag även har börjat få bruna flytningar idag, precis som inför mens... och det känns såklart väldigt oroande.
    Är ni redo?
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    trumvirvel
    .
    .
    .
    .
    .

• sugarrush
    Pilgrimmen skrev 2010-11-19 11:05:19 följande:
    Näää men shit sugar!! Va glad jag blir...Fan va härligt..GRattis
    Taaack sötis! Vi får väl se om mensen håller sig borta... *kram*
  • sugarrush

SoMa, har också världens humör idag! Antingen så är det PMS eller så är det hormoner.

Vi sitter i samma båt du och jag, gumman! Hoppas våra bruna flytningar försvinner så vi får fortsätta vara gravida!
    HjärtaHjärtaHjärta KRAAAAAAAAM

• sugarrush
    SoMa72 skrev 2010-11-19 11:49:04 följande:
    Hörrni brudar,

Om jag vid nästa gravtest får ett -, då var det väl ett tidigt mf? Rynkar på näsan 
    Bara så man kan hålla räkningen på sina mf...
    Jo, i teorin är det ju så, men du kommer inte få något minus. Jag har nämligen bestämt att vi ska vara gravida nu! På smällen! På tjocken! Så det så!
    Inga andra dumheter nu!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3