Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

sugarrush skrev 2010-10-04 15:02:15 följande:
    Ja jag har funderat på något liknande faktiskt. Ibland har jag ljugit och helt enkelt svarat  "Jag kan inte få barn". Då blir de tysta och frågar aldrig igen. Den dagen jag väl är gravid får de väl sitt livs överraskning... hehehe
    Hehe, bra! Jag kan till och med få jobbiga kommentarer från de som vet om missfallet. Folk säger ofta att de tycker det är bra att vi tar det lite lugnt och inte jäktar på med barn efter missfallet. Hallå, vi tar det inte alls lugnt men det tog massa tid helt enkelt.!! Varför tror alla att det bara är bestämma sig för barn och så är man gravid hux flux dagen efter. Minns ingen biologilektionerna? Märkligt...
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2010-10-05 08:24:47 följande:
    Mitt plus ser svagare ut idag... så himla ledsen... känns som förra månaden upprepar sig...  Gråter
    Neeeej, vad tråkigt!!! Har du provat med olika märken eller bara kört med testlagrets? Stor kram till dig vännen!
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2010-10-05 08:52:39 följande:
    Jag har bara kört testlagrets..... ingen blödning... så hoppet lever... typ.
    Jag hoppas också! Prova med några andra också så du har nåt att jämföra med. Inget blödning är ju väldigt lovande i alla fall!
  • Pancakes

MCT, kära vän vad ledsen jag blir! Stora kramar till dig! Vad är det för dumheter kroppen håller på med. Se till att få missfallet dokumenterat nu så du får hjälp! Nu har du varit med om nog!
    Eller finns det en chans att det är mensen som kom och att det är gammalt hcg som gav utslag på stickan?

• Pancakes
    MCT79 skrev 2010-10-05 13:20:43 följande:
    Näe det var nytt.. har testat heltblankt emellan och testade kritvitt både fredag och lördag...

men nu har jag bokat tid för utredning.. och det utan att behöva tjata ett endaste dugg...
    Men vad skönt att du fick en tid! Usch, hur mycket ska en människa behöva gå igenom egentligen! Stackars dig! Ska inte hålla på och noja om mina banala problem..det du är med om sätter lite perspektiv på saker. Stor kram till dig!!
  • Pancakes

Hurra Pilgrimmen, vad roligt! BIM är här på nolltid ska du se!

MCT, har du testat något idag?

• Pancakes

Joooo, men jag ser strecket! Jag tycker det är tydligare! Åh, vad förvirrande med blödningen! Kan du inte åka in och kolla med VUL. Nåt kanske de kan se?

• Pancakes
    MCT79 skrev 2010-10-07 08:09:02 följande:
    Morrn tjejer, plusset är svagare idag... går nog inte att få på bild ens... så nu är det bara invänta läkarbesök... förhoppningsvis får jag bra hjälp...!
    Men åh vad det blir framo och tillbaka för dig hela tiden. Stackars dig!! Skönt att du har läkarbesök snart! Då får du antingen hjälp eller så visar det sig att du är gravid. En kompis till mig hade precis som du för några veckor sedan. Svaga och starka test om vartannat. Hon har varit på VUL nu och allt ser bra ut!
  • Pancakes
    sugarrush skrev 2010-10-07 10:57:49 följande:
    Okej... Fan också. Själv går man med MASSOR av hcg, trots att jag gjorde cytotec- behandligen för nästan 2 veckor sedan. Bli så ledsen att det aldrig går ner, gravidstrecket kommer fram efter typ 10 sekunder när jag kissat på testet, och blir jättestarkt. Hur länge hade ni hormoner kvar i kroppen efter ert mf/ma? Ni som fått cytotec?
    Jag hade två veckor efter och det var starkt hela tiden. Sen helt plötsligt en dag var det helt borta.
  • Pancakes
    sugarrush skrev 2010-10-07 12:20:25 följande:
    Mmm det suger verkligen att gå och vänta såhär. Pancakes, det låter positivt att ditt bara var borta helt plötsligt en dag! Hoppas det sker här också.
    Vid mitt förra MF började hcg-hormonet sjunka redan första veckan, och efter 10-11 dagar var det helt borta. Den här gången är det annorlunda, det är som om jag är jättegravid fortfarande... Dock tycker jag ju att symptomen har försvunnit, så jag hoppas att det ska gå ner.
    Man kan väl inte få ny ÄL är testet fortfarande visar positivt väl?
    Jo, det fick jag. Var på återbesök på torsdagen och gjorde VUL och då kunde läkaren se att allt vara borta och att en ny ägglossning var på gång. På lördagen efter testade jag fortfarande plus på testet. Skumt!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3