• Jania

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Ja, 2011 måste vara vårt år!

Norpan: Förstår till fullo det där med tiderna. Skulle hellre fått min knodd i början på året, men när allt kommer omkring är jag världens lyckligaste om jag över huvud taget får nån knodd. Så låt den komma bara...även om det kanske blir på min "plastdotters" födelsedag. Det är ju bara att hoppas hon blir glad för ett syskon.

Alla i tråden som har barn: Har ni vetat vad det varit för kön på de små pyttisarna under graviditeten/rna?
    Själv tror jag inte att jag kommer vilja veta...det är väl en del av charmen, va? Att det blir en lyckad liten överraskning...

Å hörrni, allihopa. Vid mitt förra försök blev jag erbjuden att gå på nå't slags tidigt ultraljud för att kolla nån kota på fostrets ryggrad. De kan tydligen se om barnet riskerar några såna allvarliga sjukdomar. Är det det som kallas NUPP? Har ni gått på såna? Sen kan man göra fostervattenprov, eller hur? Och hur stora är egentligen riskerna för mf pga fostervattenprovet?

Mycket blev det nu...

Stora kramar på er allihopa....

• Jania
    MCT79 skrev 2010-12-17 09:14:02 följande:
    Godmorgon tjejer!

Grattis till fröet Junia, du får hoppa in i systertråden nu! Yähj!
    Tack tack så mycket

Men var heter den tråden...väntar nog lite, har ju som sagt lite svårt att tro att det är sant ännu...
  • Jania
    Mjaaw skrev 2010-12-18 20:09:02 följande:
    Jania , haru fått några symptom, alltså illamående eller något sånt?
    Jo, inte jätteömmabröst som i somras bara nipplisarna, gör ont som bara den. Jag är för övrigt svullen som en noshörning och mår illa dygnet runt oavsett åtgärder....nån som har några tips? Å så är magen helt trög, man tror inte att det är sant när man läser att tarmarna kan bli tröga vid en grav. men det är sant juh Asjobbigt...

Men jag försöker såklart se det positiva i det hela och hoppas att jag får behålla mitt lilla frö och uppleva att de här tidiga symptomen ger med sig.
    Är det äntligen ett frö på groning?
  • Jania

rontgensyrran: Gud, vad märkligt. Det där med könet....så du menar att din aning var riktig....? Att det är en liten flickeskrutt. Så sött. Både jag och min sambo var helt hundra på att det i somras var en liten flicka på G. Det fick vi så klart aldrig veta. Den här gången har jag ännu inte vågat tänka så...vågar knappt tro att det är nå't där inne. Men det måste det ju va, jag mår ju skitkass. heh Flört  (Sambon tycker f ö att jag är så tjock redan att det måste vara trillingar)

Mimmi: Det låter ju lovande, tycker jag. Märkbar förändring kan ju innebära stor förändring.
    Å, det där med vikten låter ju bra. Själv hoppas jag ju på att öka, men behöver definitivt motionera mera och äta bättre. Så JAG ÄR MED!

Norpan: Det låter verkligen undertbart det här med skidor. Var inne för några dar sedan och frågade på en sportaffär om sånt där. Det verkade vara en hel vetenskap och dessutom var det ena eller andra slut och skulle kanske komma in i januari. Men ett är nog säkert, jag måste ha breda skidor, för här finns inga spår att åka i...
    Och min mamma stod bara och flinade och tänkte på hur dåligt det skulle gå allteftersom jag ökar i vikt under vintern om skidorna anpassas efter min "ordinarie" vikt. Skoj för henne då... Tungan ute

Stora bamsekramar med värme och kärlek till er allihopa

• Jania

Hmmmm...jag vågar inte ens dricka lite blossaglögg från konsum...

• Jania
    skruttnorpan skrev 2010-12-21 08:24:38 följande:

Måste höra med er alla...har ni blivit mer ömma i tjejmagen efter missfallet. Kan få små miniattacker med ilningar i typ livmoder el äggstockar- typ som mensvärk men mycket mindre. Kan komma när som hellst. Har ni åckså haft så?? Funderar på om det är något man ska kolla eller om det kan vara lite mer känsligt efter MF.

Jag hade ont lite till och från efter mitt missfall. Var in till gyn och kollade. Han kikade med den där lilla ultraljudsgrejen till och med, men inget var fel. Allt såg jättefint ut. Han sa att det med allra största sannolikhet var tarmarna som hade fått lite spel. Man kan få lustiga kramper tidligen när tarmarna "masserar" sig. Och när jag tänkte efter så kunde det nog stämma. Jag hade ju dessutom bytt jobb till ett stillasittande arbete. Jag började äta katrinplommon och slappna av och röra på mig. Och det gick över. Skönt det, annars vet jag inte om jag hade vågat mig på ett nytt försök. Man vill ju inte bli gravid när man har nå't fel i magen...

Om du oroar dig mycket - kolla upp det hos gyn. Det är värt det, hellre än att gå och noja.

Bamsiga julkramar
  • Jania
    rontgensyrran skrev 2010-12-30 12:43:38 följande:

Ines idag 6 dagar gammal. med sin nya vän "nappen" :)
    Ååååhh! Så söt!
    Har inte skrivit grattis ännu till dig....
    GRATTIIIIS!!!

Självklart lite avis. Men jag hr ju fått tid för både inskrivning och UL om ett par veckor så jag hoppas på min tur snart...

Stora kramar och god fortsättning
  • Jania

Jag är ett septemberbarn....å jag e skitjobbig  Heheh  Nääää, ja e jäääättesnäll    Om man kliar mig på ryggen

• Jania
    pixerpie skrev 2011-01-03 14:20:51 följande:
    Nä, du är ingen dålig kompis för det... isåfall är jag det med... men känner såhär- gör det jag kan! Om ett år eller två är jag tillbaka i mitt vanliga jag... sen behöver man ju inte göra någon grej av det utan bara välja att träffa andra så länge... Här damp en kompis in med sin 10 v  under fm och det hade med kunnat vara jag... men, men... iaf så prata vi lite om mf.. och det kändes helt naturligt,  hon önskade mig att upptäcka nästa graviditet i v 10-12 så jag slipper oroa mig!!!
    Jaaa ni.... Jag känner att det där med att upptäcka grav i v 10-12 hade varit guld. Jag är ju just nu en sån där jobbig en som sugar, pixan mfl skriver om.
    Efter missfallet är jag tokrädd att det ska gå åt h__vete nu med. Så fort det gör lite ont nå'nstans går jag nästan upp i limningen.
    Ni har vart underbara här i tråden när jag kännt mig nere, även om jag ibland bara gått in å läst när ni skriver till varann.
    Jag hoppas och önskar verkligen att vi alla sitter å tjattrar i den andra tråden i sommar. Svettiga å jävliga med en varsin liten magen som jäser

Massa bamsekramar på er Solig
  • Jania
    pixerpie skrev 2011-01-05 20:52:57 följande:
    Du  är inte jobbig! Det är skillnad- du har ju också fått kämpa... och klart jag är glad för din skull ( och såklart alla som lyckas!) Det jobbiga är det där överaskningsmomentet- hoppsan gravid i vecka 16!! Jag behöver tid att mentalt förbereda mig, är bättre att veta om någon försöker och sedan berättar tidigt! Som ett annat par vi känner som kämpar med inseminering mm och jag vet att det kan kanske vara på gång... Det är stort om de ens blir gravida igen, med den problematik de har! 
    Först mig rätt, som alltid då det är känslor inblandade är det aldrig svart eller vitt.. iaf ine för mig! Mer å ena och å andra sidan!

Hur långt gången är du nu då?? Förstår din oro! Kommer att noja jag med... Kan man sjukskriva sig för sin oro? Men vad skulle man göra hemma? Titta taket eller läsa på internet och bli ännu oroligare...

Svettig, illamående och tjock låter inte fel!!! *blink*
    Tack, gullegulliga du
    Känner mig dock inte som att jag kämpat lika hårt som en del här. Mitt missfall låter blekt i jämförelse med de som haft flera stycken.
    Och som en del kämpar med tester å grejer. Jag är ju sån där temperaturtönt. Tog tempen varje morgon å sen när tempen rörde sig åt rätt håll så sa jag här hemma; Ska de bli nåt ska vi försöka den, den å den da'n, annars får vi vänta en månad till.
    Ja, sen blev vi bara gravida helt enkelt. Kanske att det funkar just för att vi är lite halvslappa här hemma å tänker att det är okay att vänta en månad om vi skulle missa.
    Men det kändes ju inte så självklart att vi skulle lyckas så snart efter mf. Så jag har nog många 'kors i taket' att måla.

Nu har jag gått in i v 10 om beräkningarna stämmer och enligt mitt 'temp-diagram' så blev jag befruktad mellan den 12 o 16 nov (troligast runt den 15e). Kan det stämma då? Jag tror beräkningen här på FL och hos BM skiljer sig en dag hit eller dit. Men det gör inte så mycket, jag är svullen, illamående, trött å annat sån't som hör till så man får ju anta att den lilla "parasiten" håller modet uppe och äter allt den kommer åt... Men nojig som f_n är jag Kräks

Pussar å kramar på er.
    Nu måste jag gå å äta novaluzid (som puckade jag köpt ett 100-pack av. De är äckliga. Jag rekommenderar nåt med apelsinsmak om det finn )
  • Jania
    got2b skrev 2011-01-06 16:18:20 följande:
    Hej! Har en fråga till er. Jag genomgick en skrapning den 28:e december pga MA. De sa att jag helst skulle vänta med att försöka bli gravid igen tills jag haft mens en gång. Men vi vill så gärna försöka direkt igen. Hur har ni gjort som gått igenom samma sak? Vet ju så klart inte när ÄL kommer igång igen men kommer testa med äl-stickor.
    Känns som jag bearbetat det som hänt nu och vill bara köra på igen. MA upptäcktes i v 10 genom VUL och då hade fostret varit dött sedan v 6 ungefär.
    Någon som känner igen sig i mina funderingar?
    Hej på dig
    Trist med ma
    Jag hade ett mf (eller ma, vet inte eg vilket) i augusti i v 10+5, typ. Läkaren rekomenderade mig att vänta två normala menstruationer. Vilket jag gjorde och nu är jag gravid igen, sedan ca 15e nov.

Som de andra tjejerna skrivit; första mensen efteråt är kraftigare än en vanlig. Min var helt galen. Därför väntade jag tre st innan vi körde igen. Det kändes bra och rätt för mig. Jag tvingade mig själv att acceptera situationen och lät kroppen vila. Jag hoppas och tror det gav resultat och hoppas att det ska gå bra även för dig, hur du än väljer att göra.

Jag skulle nog ändå råda att vänta en normal mens, för kroppens skull, inbillar mig att det kan vara bra. Passa på att göra sån't som du inte tror att du vågar när du sedan är nygravid

Hoppas du får ditt plus
  • Jania

Hej på er alla gullisar.
    Grattis till alla, mer eller mindre tydliga, plus

Var på UL idag och måste så klart meddela er det roliga att den lilla filuren där inne är alive and kicking...faktiskt just så att den låg å sparkade runt. Den är ju sjukt liten såklart, men den lever. Å det är det viktigaste just nu. Å den ska ju inte vara så stor än

Kram kram å hoppas alla plussar nu Solig

• Jania
    skruttnorpan skrev 2011-01-11 16:36:05 följande:
    ÅÅÅÅHHH, jag blir så glad att jag gråter!! Gud vad härligt att höra!! Stor kram till
    SoMa72 skrev 2011-01-11 16:49:29 följande:
    Vad mysigt och underbart det låter! Glad En liiiiten, liten parvel som växer och frodas i din mage. Solig Snart kommer resten av oss att "joina" dig... {#emotions_dlg.flower}
    dig- njut av minnet från att få se din lilla/e där inne!
    Mmmm....vi fick två små bilder med oss hem. Antar att de är ljuskänsliga så de får ligga gömda, men titta på dem ibland kan man ju göra. Den är så liten så liten Förvånad
    SoMa72 skrev 2011-01-11 16:49:29 följande:
    Vad mysigt och underbart det låter! Glad En liiiiten, liten parvel som växer och frodas i din mage. Solig Snart kommer resten av oss att "joina" dig... {#emotions_dlg.flower}
    Åh, det hoppas jag verkligen att ni gör, allihopa Hjärta
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3