pixerpie skrev 2011-01-05 20:52:57 följande:
Du är inte jobbig! Det är skillnad- du har ju också fått kämpa... och klart jag är glad för din skull ( och såklart alla som lyckas!) Det jobbiga är det där överaskningsmomentet- hoppsan gravid i vecka 16!! Jag behöver tid att mentalt förbereda mig, är bättre att veta om någon försöker och sedan berättar tidigt! Som ett annat par vi känner som kämpar med inseminering mm och jag vet att det kan kanske vara på gång... Det är stort om de ens blir gravida igen, med den problematik de har!
Först mig rätt, som alltid då det är känslor inblandade är det aldrig svart eller vitt.. iaf ine för mig! Mer å ena och å andra sidan!
Hur långt gången är du nu då?? Förstår din oro! Kommer att noja jag med... Kan man sjukskriva sig för sin oro? Men vad skulle man göra hemma? Titta taket eller läsa på internet och bli ännu oroligare...
Svettig, illamående och tjock låter inte fel!!! *blink*
Tack, gullegulliga du
Känner mig dock inte som att jag kämpat lika hårt som en del här. Mitt missfall låter blekt i jämförelse med de som haft flera stycken.
Och som en del kämpar med tester å grejer. Jag är ju sån där temperaturtönt. Tog tempen varje morgon å sen när tempen rörde sig åt rätt håll så sa jag här hemma; Ska de bli nåt ska vi försöka den, den å den da'n, annars får vi vänta en månad till.
Ja, sen blev vi bara gravida helt enkelt. Kanske att det funkar just för att vi är lite halvslappa här hemma å tänker att det är okay att vänta en månad om vi skulle missa.
Men det kändes ju inte så självklart att vi skulle lyckas så snart efter mf. Så jag har nog många 'kors i taket' att måla.
Nu har jag gått in i v 10 om beräkningarna stämmer och enligt mitt 'temp-diagram' så blev jag befruktad mellan den 12 o 16 nov (troligast runt den 15e). Kan det stämma då? Jag tror beräkningen här på FL och hos BM skiljer sig en dag hit eller dit. Men det gör inte så mycket, jag är svullen, illamående, trött å annat sån't som hör till så man får ju anta att den lilla "parasiten" håller modet uppe och äter allt den kommer åt... Men nojig som f_n är jag
Pussar å kramar på er.
Nu måste jag gå å äta novaluzid (som puckade jag köpt ett 100-pack av. De är äckliga. Jag rekommenderar nåt med apelsinsmak om det finn
)