Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
Rider du? Har lite tankar på hur jag ska göra vid kommande graviditet med ridningen..
Rider du? Har lite tankar på hur jag ska göra vid kommande graviditet med ridningen..
Superkvinna, ja jag brukar få höra det, särskilt med tanke på min sjukdom, men jo, jag vill ju verkligen... Älskar det här livet, fast det är mkt jobb och nästan inga pengar. Kanske är det ngt med området, syftar på din mamma och mormor.
Jo men jag ska ta det lugnt. Mockning åt hästar och höns är inte allstungt, jag får bara låta det ta lite tid. Men jag har svårt att låta bli att motionera hästen, men jag får försöka ha gubben till att lyfta selar och vagnar och så... Men jag kan inte bara lägga mig ner heller, för då kommer jag ju inte göra annat än älta min oro... utan lite igång behöver jag vara för att må bra. Och rensa lite ogräs, pyssla i växthuset och sådär, är ju egentligen inte så jobbigt.
Men vi får väl se, med dottern fick jag Hyperemesis gravidarum och svår foglossning mkt tidigt, blir det lika den här gången, är det bara några veckor kvar tills jag blir sängliggande.
Ja fy, varför är det så...? Därtill är det så jäkla lätt att bli skengravid. Vet inte hur många gånger jag var i början av våra barnalstringsförsök.
Jag försöker att inte tänka så mycket på graviditeten, för jag tänker att det blir mindre jobbigt om det går illa, om jag inte är så inställd på bebis. Men det är svårt som fasen alltså, var och varannan tanke jag tänker är ju "Jag är gravid".
"Väntan på en liten": men du, det är ganska många dagar kvar tills du har BIM... Inte konstigt att det inte syns bra ännu. Tror det kommer!
Har pratat med kliniken igen, jag ringer ner de stackarna...
Pratade trombyl mm, men läkaren där hävdade att det var helt verkningslöst, och var inte intresserad av att skriva ut, fast än han tydligen höll med om att det iaf var ofarligt... Fast det är ju skit samma, jag tar mina albyl... Vi har ju disskuterat TSH här i tråden, mina värden låg på 1,3 så där fanns inget att anmärka på.
Tid för VUL den 4 augusti 9:00, på gyn, inte på fertilitetskliniken. Vet inte varför, men tydligen håller gyn i kontrollerna när man väl är gravid? Så sköterskan på kliniken tyckte jag skulle ligga på gyn om fler VUL efter det här första. Så var det tydligen upp till mig igen, varför kan inte kliniken hjälpa till att fixa sådant, det fattar jag inte...
Jag har ett stort monster till traktorgrävare här hemma, den kan ni använda! . Kanske skulle gräva lite här också...
Det är imponerande hur mkt ett millimeterstort embryo kan påverka kroppen alltså, jag är lika faschinerad varje gång. Mår illa dygnet runt, kräks lite... det sticker i framfogen,jag är så trött så trött, jag kissar hela tiden och nu spänner det i brösten också. Dessutom gråter jag stup i kvarten, när jag tittar på Mio min Mio med dottern.