Inlägg från: Väntan på en liten |Visa alla inlägg
  • Väntan på en liten

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Längtan efter liten skrev 2010-07-23 17:27:24 följande:
    du kanske även känner igen mig som inheaven? jag känner igen dig mycket väl...

Mycket väl? Hur då menar du?

Måste bara fråga, är det nåt fel att skaffa barn med en donator, det känns som vissa här tycker det.

Längtar...11 månaders kamp, lätt som en fjäder att bära, tung som bly att mista. MA 7+1 22/5-10
  • Väntan på en liten
    Längtan efter liten skrev 2010-07-23 19:31:15 följande:
    Ja jag och du har varit med i samma tråd/trådar innan :) därför känner jag igen dig mycket väl ;)

Varför skulle det vara fel med en donator? hade jag inte haft stadigt hade jag kunna tänka mig den utvägen för att få ett barn... det finns säkert många som har mycket att invända om att man tar donationer, men vad spelar det egentligen för roll vad andra tycker? det är du och dina beslut som räknas. Det är ditt liv och dina känslor och din kropp.. så stå på dig tycker jag - Kram
    Känner bara hån asg smileys eller den andra varianten du med donator...jag tar bara illa vid mig nu och alla frågor i anddra trådar får man alltid så konstiga frågor varför, är det inte skumt att ligga med någon annan och gud vet allt. vad har folk för en massa konstiga fördomar om en egentligen? Att man inte har hjärnceller kvar eller bara för att man inte skaffar barn som alla andra? 
    Längtar...11 månaders kamp, lätt som en fjäder att bära, tung som bly att mista. MA 7+1 22/5-10
  • Väntan på en liten

Skaffar barn på samma sätt som alla andra .

• Väntan på en liten
    Dag och natt skrev 2010-07-23 19:59:30 följande:
    Väntan: Ja men visst, jag förväxlade era nick!! Det var självklart till dig jag menade. Det kan ju vara så att du och just den här donatorn inte passar ihop hur mycket ni än försöker? Jag känner ett par som har försökt i åtta år tror jag att det är utan att det blivit något barn, och det är inget fel på varken henne eller honom. Kanske ska du försöka med någon annan donator?

Längtan: Oj men GRATTIS! Jag har inte jättekoll men så man kan se graviditet genom att ta ÄL-test innan BIM? Det är ju bra att veta! Det där teststrecket var ju iaf väldigt tydligt! {#emotions_dlg.flower}

Här är iaf mensen alldeles snart helt slut, har nästan alltid bara tre dagar så det är skönt. Dricker lite gott rött vin ikväll, min semester har äntligen nästan börjat! Ska bara jobba halva måndan också men det är inte så farligt!
    Tänkte åka på bilsemester i södra Sverige så jag hoppas det blir lite fint väder även framöver. ;)

Det har jag också testat, men hinner mycket på 14 månader och jag tror inte båda är sterila.
  • Väntan på en liten

Tycker det är så jädra skumt att ha nada symtom brukar alltid ha massa och nu inte enda skit, förutom finnar som attan i nyllet.

Tycker det är asskumt, men det är bara att inse testet var ju negativt så eller ett helvt svaaaaaaaaaaagt plus men det andra var helt negativt och¨så positivt ÄL test 3 dagar innan BIM och det har jag då aaaaaldrig nånsin fått förr.

• Väntan på en liten
    Dag och natt skrev 2010-07-23 20:37:34 följande:
    Väntan: Nej man undrar ju vad kroppen har för sig egentligen. Jag och mitt ex försökte aldrig direkt få barn men vi hade ändå stunder i direkt anslutning till ÄL utan skydd några gånger förstod jag i efterhand och inte blev det något för det. Även fast vi inte planerade barn då så kunde jag ändå tänka att det är konstigt att det aldrig blev något. Jag trodde att jag var steril av någon anledning. Därför blev jag väldigt förvånad när det ändå tog sig med min sambo nu i maj. Alla dessa förutsättningar som ska vara vid handen, vilken otrolig process det handlar om för att det alls ska bli något. Det känns som att det aldrig kommer att funka igen, att vi hade tur den gången. Men hoppet lever ändå kvar....{#emotions_dlg.flower}

Men nåja, tänker jag inte på barn så tänker jag på att äta gott hehe. Slängde nyss in en kladdkaka i ugnen som borde vara klar snart, det börjar iaf dofta ljuvligt från köket! Hoppas ni har det bra i stugorna denna fredag allesammans!

När jag var 16 så hade jag en kille och vi hade ta mig tusan dum som var sex varje dag utan skydd i 8 månader blev aldrig gravid. Tur det kanske, men ändå liksom.

Sedan när jag var 21 så var jag ihop med min största kärlek och efter en enda gång så var jag gravid. lev abort då för han skulle lämna mig annars för jag skulle förstöra hans liv om jag behöll barnet.
  • Väntan på en liten
    MCT79 skrev 2010-07-23 20:41:13 följande:
    Väntan jag vill bara klargöra vad JAG menade.. jag försökte reda ut begreppen för mig själv bara. Jag har absolut ingen åsikt alls om vem/hur/när du eller någon annan skaffar barn!
    Det som förvirrade mig var när Längtan nämnde sambo.. och min spontana reflektion var "varför skaffar man barn med donator om man har sambo?"

Verkligen ledsen om du tog illa upp, men som Odd skrev, tagga ner lite. Jag tror inte någon här dömer dig på något sätt. Här peppar vi varann!
    Jag blev skitledsen att ni utbrister och tänker så, det tar hårt nu när man är så känslig och frustrerad kanske inte skulle känna så om man var på försök 2 men efter snart 1,5 år så är man mer skör.
  • Väntan på en liten

Jag har gått ner 7 kg på 2 veckor, recep  35 + ute 45 + inomhus med fläkt på och ingen ork att varken laga mat eller äta, drack vatten och saft i 2 veckors tid och åt lite frukt och glass då och då.

• Väntan på en liten

Testade igen både sticka från Testlagret och CB negativt men ingen mens än, men vet av erfarenhet att negativa test så här pass sent i cykeln betyder att mensen är på gång vilken sekund som helst. Dag 28 idag 12 dagar efter ÄL och tempen börjar gå ner också.

• Väntan på en liten

Hann aldrig göra VUL när jag fick MA, skulle göra det den 28 maj och fick MA den 22 maj.

Hört att risken sjunker till 3% om man sett hjärtat slå i v.8

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3