Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Tack söta ni!

Hoppas hoppas hoppas jag med för alla oss BIM:are den här veckan. Ingen mens idag heller faktiskt. BIm borde vara idag eller imorn. Har ju varit helt supertrött i ett par dagar men igår gick jag och la mig vid 22 så idag känner jag mig pigg. Det var nog snarare sömnbrist än grav.symtom..

MCT79 och Mimmi80, ingen mens idag?! Har ni testat?

Tejj, lycka till hos läkaren idag! Uppdatera oss sen!

• Pancakes
    MCT79 skrev 2010-06-02 08:38:31 följande:
    Ingen mens för mig, negativt test.  Bara vänta! Ack ack!!
    Ja, tiden går långsamt. Hur gick det med blödningen? Kom det inget mer alltså? Verkar ju som nid då ju :)
  • Pancakes

Plockar fram listan så den inte hamnar så långt bak.

{#lang_emotions_flower}MAJ{#lang_emotions_flower}

20 maj - Kolbodatjej (4:e försöket efter MF nyårsafton-09)
    28 maj -Längtan efter liten (3 försöket efter 3 mf på raken, MA feb-10) 
    29 maj - odd (första försöket efter 4de mf på raken maj-10)

{#lang_emotions_flower}JUNI{#lang_emotions_flower}
    2-3 juni Pancakes (MA början på april-2010)
    2 juni Mimmi80 (osäkert!) 1 försöket efter MF i april, även MF augusti-09
    4 juni MCT79 (2:a försöket efter X jan-10)
    6 juni - Happiness ( MA nov -09, försöker med IVF)

{#lang_emotions_heart}Vi som väntar på mens eller ny ägglossning:{#lang_emotions_heart}

Tejj
    Pixan (efter 2 mf på 2 mån, suck! )
    LittleJunia (3:e försöket efter MA mars-10 och MF nov-09)
    Smålands jänta i storstaden (MF dec-09, MA maj-10)
    Polarbjörnen  (7:e försöket efter MF nov-09) förväntad ÄL ca 30-31 maj
    Väntan på en liten
    Puttekulan (6:e försöket efter MF dec-09) förväntad mens 25 maj

Hur går det för er tjejer som vi inte hört något ifrån???
    Frikadellen
    Bechi
    Linda840406 
    Tess JH

{#lang_emotions_gravid}Gravida {#lang_emotions_gravid}
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    maria204 BF 31/12-2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 6/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 17/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Mallanis BF 19/
  • Pancakes
    kajsalisa skrev 2010-06-01 22:20:48 följande:
    MCT79, Pancakes å Happiness. Nu är det fasenimej er tur!!! Hoppas, hoppas, hoppas!!
    Kajsalisa, hur är det med dig då? Vad gulligt att du hänger kvar i den här tråden fastän du plussat! :)
  • Pancakes
    FruW skrev 2010-06-02 09:01:57 följande:

Gomorron tjejer!

Testade i morse igen, fortfarande lika svagt.. Kommer lite bruna flytningar emellanåt... Tror att mensen kommer igång under dagen tyvärr..  Lycka till ni andra, håller tummarna för er, fina pluss vill vi ha!

Stort lycka till idag Tejj!

Vilket test använde du? Det är svagt plus ändå alltså?
  • Pancakes
    FruW skrev 2010-06-02 09:23:43 följande:
    Jag kör med testlagrets stickor... Tänkte ge det veckan ut, har inget mer hänt då så köper jag mig ett lyx-test Cb digital.. Ska även ringa min gyn på måndag om inget hänt, han sa ju att jag skulle höra av mig till dom nästa gång jag fick plus, men än har det känts lite för osäkert för det..

Vilka test använder ni?
    Jag har inte testat nåt än men har ett CB hemma som jag provar om ett par dagar om inte mensen kommit.

Hur var det nu, hade du haft en mens efter missfallet?
  • Pancakes
    FruW skrev 2010-06-02 09:52:04 följande:
    Nej ingen mens efter mf,,, det är den som (inte!!`) ska komma nu.. men jag fick neg på gravtest efter mf, samt på blodprov hos gyn, så det är inte det som ger utslag..

Spännande - hur länge kan du hålla dig?
    Skönt att du testade neg. efter missfall så du garanterat vet att det inte nåt gammalt som spökar nu.

Jag ska nog hålla mig till helgen. Försöker i alla fall. Har bröllopsdag till helgen och tänkte jag testar innan så jag vet om jag ska låta bli vin när vi firar. Kanske får vi dubbelt att fira eller inte..
  • Pancakes
    FruW skrev 2010-06-02 10:05:04 följande:
    Vad duktig du är som kan hålla dig! Jag har inte alls den självdisciplinen, har testat mig varje morgon de senaste dagarna, i förhoppning att strecket ska va starkare.. Men det har ju inte hjälpt

Testa på bröllopsdagen - borde ju innebära lite tur! Lycka till, du får rapportera! Känner du av ngra symptom?

Egentligen är jag bara korkad, jag vet ju att positivt gravtest inte med självklarhet innebär bebis, så jag skulle ju eg lägga testerna åt sidan o vänta 9 månader o se.. kanske skulle va lättare Flört
    Ja, fast ett positivt test är väl sällan fel? Det är väl vanligare åt andra hållet, dvs att testet är negativt fastän man är gravid.

Nej, måste nog säga att jag inte har några symtom fastän jag känner efter och gärna skulle vilja. Hade å andra sidan inte det sist heller.. Misstänker att mensen kommer idag eller imorn faktiskt. Har lite för dålig koll på min cykel och ÄL efter missfallet så vet inte om vi lyckades pricka rätt.
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2010-06-02 10:27:34 följande:
    Nope ingen mer blödning. Känns bara som sent för nid.. å andra sidan har jag ingen aning om när jag hade äl så.. utgår ju bara från 28 dagars cykel nu. Helt vilse! Hahahah!

Kommer mensen så ska vi köpa stickor till nästa månad och sen sexa varannan dag vid äl säger sambon! :)
    Vad skumt att det bara kom en liten blödning och sen inget mer. Om det var mensen så borde den kommit igång på riktigt ju nu.

Jag är också vilse och har ingen riktig koll. Lite skönt är det iofs för man har lägre förväntningar då eller hur? Om man vet exakt när ÄL var så blir man ju ännu mer besviken om det inte tog sig.
  • Pancakes
    kajsalisa skrev 2010-06-02 10:43:15 följande:
    Det är ju så mysigt här... Flört
    Jo, jag mår bra. Är lite nojjig över att jag inte känner lika många symptom längre. UL om en vecka och jag tror att det kanske är det som spökar. Det var ju på UL förra gången som det upptäcktes att det inte längre fanns nåt där...
    Åh, jag förstår dig så! Jag är helt skräckslagen inför det där med UL eftersom det var en sån fruktansvärd upplevelse sist. Men du har haft ditt jobbiga nu och den här gången kommer det gå bra!!! Du ska se att UL kommer vara en mycket trevligare upplevelse den här gången och man måste faktiskt inte ha en mass symtom hela tiden. Min kompis som fick barn alldelse nyligen hade i stort sett inga symtom alls så hon fick komma på VUL för hon var orolig men allt var som det skulle!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3