Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

sofy skrev 2010-09-17 15:30:40 följande:
    Ja men de känner ja igen! Speciellt de där me när man sätter sig för o kissa, svårt o förklara känslan men lite UVI o lite "krampaktigt" typ runt blygdbenet.. Äeh, ja kan inte förklara men ja förstår va du menar! :D

De e helt ok här! V 9 nu, och jag mår SÅ illa. Fick lergigan utskrivet idag då jag inte får behålla nånting annars, kräks upp allt. Trött hela tiden, orkeslös o ömma bröst. Men de tillhör ju så de e ok, blir bättre om nåra veckor :)

Mjo, de verkar ju så.. hoppas de iafl :)

Kramar, hejar på dig!
    När kände du så? lite hoppfull blir man allt.... Jag har som sagt en vecka kvar till BIM. Hur många gånger har man varit inbillningsgravid egentligen?! Det är galet lätt att känna saker i magtrakten och i brösten lite då och då när man vill det så gärna...

Låter inget vidare med dina symtom. Skulle själv ge vad som helst för att ha det just nu men förstår att det är jobbigt när man är mitt uppe i det. Det positiva är väl att det inte råder nån tvekan om att du är jättegravid!
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2010-09-17 15:13:36 följande:
    Min äl har antingen varit eller bestämt sig för att ute bli... jag blir galen... stickorna svänger från staarka till nästan ingenting.. Tråk!

Jag slutar iaf med rosenrot nu IFALL jag haft min äl redan... tidsmässigt borde jag det.... nu väntar vi in mens och hoppas kroppen är tydligare nästa månad.

SKITnyheter fick jag igår med... vi har ju en resa bokad till england om 4 veckor.. hyrt husbil och skulle köra runt. vandra lite och bara njuta.
    Det gick ju åt skogen... firman vi hyrt bilav an har konkat... de andra husbilar jag kan hitta som är lediga kostar mellan 10-12 000... fan!
    Usch, vad tråkigt! Här försöker man muntra upp sig med andra saker och så skiter det sig också liksom! Blä! Får ni ut nåt på försäkring? Ofta har man mer försäkring än man tror om man betalat resan med sitt VISA-kort.

Mystiskt med din ÄL.. Men om den varit eller inte varit spelar ju ingen jätteroll eftersom ni verkar ha sexat regelbundet. Antagligen är din kropp i lite obalans sen missfallet så det blir säkert ordning på det efter första mensen. Om den nu kommer....du kanske plussar direkt :)
  • Pancakes
    sofy skrev 2010-09-17 15:46:02 följande:
    Sista gången minns ja inte, eftersom ja inte alls hade en tanke på graviditet då, haha. Men dom andra gångerna har ja väl känt de nån vecka, eller nåra dar innan BIM, så ja förstått ;)

Haha joo, de e ju positivt de, dock jobbigt o kräkas när man inte har ngt o kräkas upp. Men äeh! Finns värre saker.. ;D
    Man kanske blir smal i alla fall (säger jag som gammal bulimiker och lite störd i huvudet så där...) men kilona smyger sig väl på senare ändå i alla fall..
  • Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-09-17 15:48:34 följande:
    Haha vet inte om man blir smal, jag har spytt rätt mycket och jag har gått upp 4 kg
    Aha, då faller den teorin :) Jag skäms nu över den ångesten jag kände över det här med viktuppgång när jag var gravid. BM tänkte skicka mig till psykolog till och med. Idag så här efter missfallet känns det ju verkligen som ett struntproblem...vad f-n tänkte jag med? Kanske fick jag mitt straff för att jag var så ytlig..
  • Pancakes
    sofy skrev 2010-09-17 15:46:02 följande:
    Sista gången minns ja inte, eftersom ja inte alls hade en tanke på graviditet då, haha. Men dom andra gångerna har ja väl känt de nån vecka, eller nåra dar innan BIM, så ja förstått ;)
    Nu gav du mig lite förhoppningar, hmmm. Fast var på toa nyss och är lite konstig i magen så det kan mycket väl bero på det. Det gör liksom lite ont i hela "systemet", både fram och bak.
  • Pancakes
    FruW skrev 2010-09-19 19:03:13 följande:
    Har nu hunnit läsa ikapp, helgen har varit hektisk så har inte hunnit skriva ngt här... Spännande med några BIM i tråden snart, hur mår ni tjejer - några känningar?? Håller tummarna för er!!
    Näe, inga symtom direkt tyvärr. Mår som vanligt faktiskt förutom att jag var sjukt trött imorse men det beror nog på att jag satt och kollade på valvakan allt för länge igår kväll. BIM på fredag-söndag nånting. Vet inte exakt för cykeln har varierat 28-32 dagar de senaste månaderna. Med andra ord skulle BIM kunna vara onsdag-söndag. Fullt utslag på ÄL-test onsdag och torsdag för två veckor sedan.
  • Pancakes
    Skönt att Muffe och Sugarrush hänger kvar på gravidlistan! Håller tummarna för att allt ser bra ut på VUL!

BIM SEPTEMBER
    19sept - En Elva ( 5:e försöket efter MA i maj- 10)
    25-26 sept?  - Mallanis ( 3:e försöket efter Mf juni, MA i dec -09) ÄL 10-16 sept?
    24-26 sept - Pancakes (5:e försöket, MA april-2010)
    30 sept - MCT79 - (1:a försöket efter Mf aug-10, X jan-10)

BIM OKTOBER
    1 okt.-Lillamy3 (4e efter mf i maj. fortfarande utan pergo. Tror jag fick äl som igår/idag.)
    2 oktober- Pixan (  5 försöket efter mf april även mf feb)
    9 okt - Atti (4:e försöket efter ma juni-10, om vi försöker)
    11 okt - Mimmi80 (5:e försöket efter MF) ÄL 26 sept?
    11 okt - Pilgrimmen (4e försöket efter mf juli-10 och 1a efter mf sep-10)
    11 okt - Knuts76 (försökt sen -05)
    14 okt - SoMa72 (6:e försöket efter MF i apr -10)

VI SOM VÄNTAR PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni
    Alicia72 - mf 30 juli vecka 7+2. Väntar på att kroppen ska sätta igång med mens/äl igen.
    Jania mf 13 Augusti. Väntar också på att cykeln ska dra igång.
    Med två små - mf 28/8, hoppas på äl i mitten av september
    annaj84 - mf 13/9 hoppas på äl i slutet av sep

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Tejj

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

Frikadellen
    Linda840406 
    4 sept - maria204 (1 fösöket efter 2 MA, det senaste i juni)

GRAVIDA 
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 28/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi BF?
    Sofy BF 26/4 2011
    Havsklippan BF 26/4 2011
    Sugarrush BF 30/4 2011
    Muffe 80 BF 1/5 2011
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2010-09-20 09:24:47 följande:
    Godmorgon!

I morse fick jag tokstarkt utslag på stickorna! Teststrecket kom fram före kontrollstrecket! Så nu blir det mysa av... det var varit dåligt med det sista 4-5 dagarna för vi har varit så sjukt trötta...

Ska ändra bim på listan!
    Tjohoo, vad kul! Äntligen!
  • Pancakes
    MelikaH skrev 2010-09-20 09:43:42 följande:
    Hur snabbt efter MA/MF har ni blivit gravida? 

Tacksam för svar! 
    Det verkar vara lite olika det där. För mig har det gått fem månader och är inte gravid än :(
    Inget särskilt upplyftande svar kanske. Men kollade vad fort det gick för Sugarrush i alla fall!
  • Pancakes

Tack gulliga du! Känns lite hopplöst att det tar sån tid och tror mensen dyker upp som vanligt. Men lite hoppfull är man allt ändå, svårt att låta bli.

Jag ska på fest både fredag och lördag och skulle helst bara vilja skita i att testa och avvakta och se om mensen dyker upp och om inte testar jag på söndag. Men det är ju det där med drickandet.. Ska man bara "låtsas som det regnar" och sen testa efter helgen om mensen inte dykt upp?

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3