Inlägg från: Dag och natt |Visa alla inlägg
  • Dag och natt

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hello girls! 

Är på lite dåligt humör idag och sugen på allehanda gottigheter, så jag tolkar det som att PMS:en har gjort sitt intåg nu... Kan man ha PMS även om man skulle vara gravid? Nåväl, hade tänkt äta ute med sambon ikväll, gick iväg och satte oss på en vanlig pub som vi brukar gå till ibland. De hade gjort om menyn och då ville sambon inte äta där. Så då gick vi därifrån men visste inte vad vi skulle ta istället, kändes som att inget av mina förslag dög och inte ens hans egna förslag dög för honom för att "senaste gången" han var där var det inget bra. Så då tappade jag både aptiten och humöret... Har ingen lust att prata med honom. Rynkar på näsan
    Nu står han och gör middag till oss i varje fall men det känns tråkigt att det blev så här en skön fredagkväll som denna. Men det ordnar sig, vi brukar inte vara griniga särskilt länge och med lite mat i magen blir det säkert snart bättre. Ville bara skriva av mig lite. 

Kram!

• Dag och natt
    Sugarrush: Hoppas att det blir ett starkt plus senare i veckan!! Glad

mimmi80 och Happiness: Ja det närmar sig nu, om jag har haft ÄL när jag tror att jag hade den vill säga! Men den här helgen har jag varit sjukt trött!! Sov säkert 1,5 timme rakt av vid femtiden idag och har varit helt lamslagen hela kvällen. I fredags gick jag och lade mig 21.20 för jag kunde inte hålla ögonen öppna mer och sov till 8.20! Det har inte hänt sen jag var litet barn nästan. SkrattandeSkulle kunna tyda på att något händer i magen eller - inte! Jag vågar inte ta ut nåt i förskott... Blir ju faktiskt lite sugen på att göra ett tidigt test typ imorgon bitti, har tre stycken +-tester hemma så om jag tar en nu gör det ju inte så mycket. Annars har jag bara lite känningar, nåt som sticker till och så i tjejmagen, lite känningar i svanken också men det är knappt alltså. Kan ju lika gärna vara så att jag efter missfallet känner av PMS mer än tidigare. 
    TACK Happiness för att du blåser gravhormoner på mig!! Kyss

Men nu är jag alldeles för trött för att fortsätta vara vaken här så godnatt på er! Solig
  • Dag och natt
    Smålandsjänta - Woohooo!! Vilken glädje för er att äntligen få se hjärtat ticka! Stort grattis till den fantastiska presenten!! {#emotions_dlg.flower}

Jag tror jag får klassa mig som en testoman nu för i morse så tog jag då ett gravtest och det visade så negativt som det kan bli förutom att det var ett godkänt test då på BIM -4. Står ju till och med på testet att det kan visa upp till tre dagar innan men ändå försöker man. Skrattande

Men jag känner fortfarande att nåt pågår i magen (som lika gärna kan vara mens på gång) och ibland i svanken. Men jag har fortfarande den här tröttheten som inte ger med sig och idag har jag dessutom huvudvärk. Längtar galet efter semestern nu som jag fortfarande inte har haft. Bara desto mer att se fram emot. Solig

Sugarrush: Jag har bara två tester kvar nu så jag tror jag sparar mig nu till åtminstone fredag, jag kanske till och med väntar till lördag. Eller så köper jag fler! Skrattande Usch jag börjar känna nu att jag kommer bli besviken om det inte har tagit sig. Vill ju knappt tänka att det inte tog sig nu! Vi måste ju se till så att vi får hamna i samma BF-tråd sen igen eller hur! Skrattande

Men huvva vad trött jag är! Jag orkar inte ens planera semestern med älsklingen. Behöver kanske inte ens säga att jag inte orkar bläddra tillbaka något i tråden, helt hopplöst trött. Och några andra trådar orkar jag inte ens ta fram! (Den här är ju ändå bäst!) Kyss Men går jag och lägger mig nu vaknar jag ju alldeles ofantligt för tidigt för att gå till jobbet.... Cool
  • Dag och natt

färnevik och LittleJunia - vilka UNDERBARA nyheter ni har kommit med idag, massa GRATTIS till er och hoppas nu att allt går bra för er!! Solig

mimmi80: Ja jag vet, det närmar sig med stormsteg! Tror förresten att BIM ska vara den 24:e men det spelar ingen roll eftersom jag inte är hundra när jag hade ägglossning! Nångång i helgen HOPPAS jag att jag har BIM. Glad Och jag får nog säga att jag tycker att jag har massa känningar. Känner nästan hela tiden värk, stick och nyp i magen, känt lite drag i svanken, höfterna kändes på nåt sätt idag som de inte brukar göra. Jag fick en brun flytning idag som jag inte vet vad det var, kanske är mensen på gång ändå. De symptom som jag har haft kan ju så lika bra vara just förestående mensvärk! Jag dricker mycket vatten och går på toa ofta, men så har det ju varit varmt så det är inte heller något klockrent symptom just nu.

Det som däremot ÄR konstigt är att jag är så HIMLA trött... Vi gick och lade oss 21 igår kväll! Haha Skrattande Och ändå så har jag bara suttit och gäspat på jobbet... Nog för att jag försöker varva ner inför semestern men ändå! 

Åh om det ändå vore helg nu!! Solig

• Dag och natt

sugarrush: Såg att du också hade bruna flytningar! Men det behöver väl inte innebära att det är kört den här gången? Jag har aldrig, såvitt jag vet och minns, bruna flytningar innan mens. Jag brukar vara torr och inte ha flytningar alls typ. Nu är jag fuktig och fick brun flytning idag så jag vet inte vad det innebär, om det är positivt eller negativt. Känns som att det bara är att vänta. 
    Och inför min förra graviditet hade jag inte några symptom alls innan BIM! I efterhand förstod jag dock att jag gradvis hade börjat kissa lite oftare än annars. 
    Så jag fortsätter hålla mina tummar stenhårt för dig!! Jag tror inte alls att det är kört för dig.  Solig

• Dag och natt

Muffe80: Tack det hoppas jag med! Vad jobbigt att du är illamående men det känns ju som ett väldigt bra tecken Skrattande Och det skadar ju aldrig att testa så det tycker jag att du ska göra, tänk vad roligt om du får ett positivt test lagom till helgen!! Skrattande

• Dag och natt
    Muffe80 skrev 2010-07-20 19:40:29 följande:
    Först ska jag vänta på att sambon kommer hem imorgon fm, och sen komme vi kanske testa tillsammans torsdag morgon eller lördag morgon...
    Får se hur länge vi kan hålla oss hihi eller om mensen hinner komma förstås!
    Har inte riktigt hunnit få koll på kroppen, dels eftersom detta är första ägglossning efter missfallet + att jag bara haft typ en mens efter jag slutade med piller å sen blev jag gravid direkt.

OM det skulle tagit sig denna gång tror jag sambon blir lite stolt, sist kallade vi hans spermier för superspermier och det gilllade han
    Haha jag kallar också min sambos spermier för superspermier eftersom det tog sig på första försöket förra gången! Jag har inte heller fått koll på min kropp efter missfallet, vi ville inte vänta till efter mensen med att försöka igen. Men innan dess har min mens varit mycket regelbunden, gick inte på piller. 
    Ikväll har jag börjat få mycket ondare i svanken. Det hade jag vid förra graviditeten också när jag väl började känna symptom, men jag brukar alltid få ont i svanken ca 0,5 dygn innan mensen kommer. Så har jag otur kommer den kanske redan imorgon. Men då vet man ju iaf och kan börja om på nytt!

Sov gott allesammans! Kyss 
  • Dag och natt

Nu får jag börja om på en ny kula för idag dök hon upp, den där tanten som gillar att komma på oväntat besök...

HjärtaBIM JULI/AUGUSTI Hjärta
    24 juli - Mimmi80 (3 försöket efter MF i april, även MF augusti-09)
    25 juli - Sugarrush (1:a försöket efter MF juni-10)
    25 juli- Muffe80 (1:a försöket efter MF juni-10)
    27 juli - MCT79 (4:e försöket efter X jan-10)
    29 ? juli - Mallanis ( första försöket efter MF i maj, MA i nov -09) 
    29-30/7 Väntan på en liten (2:a försöket efter MA maj-10, nu jäklar ska det bli bebis)
    30 juli - Pancakes (tredje försöket, MA början på april-2010)
    1 augusti- Lillamy3 (andra försköket efter mf maj-10)
    18 aug - Havsklippan (2:a försöket efter MF i juni-10)

{#emotions_dlg.flower}VI SOM VÄNTAT PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    {#emotions_dlg.flower}
    Tejj
    Polarbjörnen (7:e försöket efter MF nov-09) förväntad ÄL ca 30-31 maj
    Väntan på en liten
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni
    Atti (Ma juni -10)

HjärtaVI SOM TAR EN PAUS Hjärta
    Maria204

{#emotions_dlg.flower}HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 
    {#emotions_dlg.flower}
    Frikadellen
    Bechi
    Linda840406 
    Tess JH
    Längtan efter liten (Mf,Mf,MA 2008,2009,2010 nu jäklar)
    Pixan ( andra försöket efter mf i april, även mf feb)

Gravid GRAVIDA Gravid
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 17/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 27/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
     LittleJunia BF 30/3-2011

• Dag och natt

Ja verkligen, jag kände på mig det igår kväll när jag började få så ont i svanken så att jag knappt kunde sitta still och så var det inte vid förra graviditeten för då kände jag inte av något förrän BIM+1. Jag väckte min sambo vid halv sex och berättade att den hade kommit nu, han är också så söt och frågade hur jag kände mig och om jag var besviken. Det är klart att jag är besviken men samtidigt känns det skönt att ha en startdag att utgå från nu och inte vara helt lost in space! Glad

• Dag och natt

mimmi80: Ja men precis, hon är väldigt oinbjuden! Jag har talat om det för henne så hon borde inte våga sig tillbaka. Glad Men hoppas att håller sig borta från dig! Jag har inte läst på hur tappen ska kännas vid olika tidpunkter så jag har ingen aning men hoppas att det är ett bra symptom att den ligger som den gör hos dig nu. Glad

muffe80: Det känns ju svårt att veta om de symtom man har beror på graviditet eller mens eftersom de är så lika! Häromkvällen pratade jag och sambon om att i framtiden har man kanske ett chip inopererat i armen eller så och där kan man avläsa direkt om befruktningen gick som den skulle! Haha Flört

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3