LisaVäntar skrev 2011-04-24 19:35:36 följande:
Oj, det var många fel :/ kan de säga varför eller om det var någon speciell sjukdom? Så jobbigt för er att ni behövde gå så länge när det som du säger av naturen borde blivit missfall direkt.. Förstår att det kändes rätt, det gjorde vårt också på nåt konstigt sätt, fast det satte igång av sig själv.. Det var inget fel alls på vår bebis, det var moderkakan som släppte i en hörna, så jag blödde sen v 12, låg inne på sjukhus från v 16 med ett litet upphåll.. men till sist retade allt blod hål på hinnan så vattnet gick.. Kändes ändå bra på något sätt att det hände då och inte en vecka senare, även ifall de då hade försökt rädda honom så hade han bara haft 10% chans att överleva och då med massa skador och störningar sannolikt :/ Mindre lidande både för honom och oss att det blev i den veckan.. Kan ju ändå tänka vad som skulle hänt om han fötts senare, om han hade varit den procenten som hade klarat sig bra, men... De vägde och mätte honom aldrig eftersom det inte var fel på honom, och obducerade bara moderkakan.. Inget som var fel, mer än att den hade släppt och det gör de ibland. ingen ökad risk för att det blir fel igen, det känns skönt.. Nu längtar jag bara efter att få plussa igen och få en normal, bar graviditet.. Försöker du också igen? Kram!
Nej de kan bara säga att det är ett syndrom, men så långt har förmodligen forskningen inte kommit att de vet exakt vad för syndrom. Fostervattenprovet visade inte några kromosomfel, men han sa att det gäller ju för de kromosomer som forskningen hittills har hittat. Det kan ju finnas kromosomer som vi inte känner till idag, och hon skulle kunna ha fel i nån sån, som jag förstod det. Samma dag som jag fick ta första pillret berättade den läkaren att de misstänkte en diagnos som benämns "VACTERL". Då måste man ha missbildningar i minst tre av de organen som dessa bokstäver står för på latin, vilket hon inte nådde upp till. Just det, hon hade mycket vätska också, i hud och hjärna. Ja det kändes som att det aldrig tog slut på fel, först de som de misstänkte, sen de som faktiskt blev bekräftade... Till slut orkade man nästan inte ta in mer information... Jo vi försöker igen, vi började försöka för snart ett år sen och har fortfarande inte ett levande barn så det känns otroligt sorgset.
Åh man undrar ju varför såna här saker händer, varför moderkakan släppte för er, man tycker ju att naturen ska kunna det här så att vi bara kan få våra fina barn! Jag hoppas att ni snart får bli gravida igen.
Nu åker vi till Paris imorgon bitti så jag vet inte hur mycket jag kommer ha tillgång till internet! Men ni får sköta om er allihopa, hoppas att inga fler får tanten på besök nu!
Kramelikram!!