Inlägg från: Dag och natt |Visa alla inlägg
  • Dag och natt

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Åh vad jobbigt att du hade ont så länge mimmi! Hoppas att det blir fint i trädgården nu då, härligt med altan! Jag planterade om lite blommor som växt i några veckor. Såg att en sorts solrosor blir 180 cm hög så de kan jag ju inte plantera i mina vanliga blomlådor haha! Så jag måste skaffa nåt annat att plantera dom i... och det är ju inte lite frön som blev sådda heller, det är ju jättemånga... men balkongen blir inte större för det haha! Skrattande

Vi var till minneslunden idag, Barnkullen på Danderyds kyrka. Tog några bilder på hur det ser ut där. Började storgråta så fort vi kom fram till minneslunden. Det var jättejobbigt men det känns skönt att vi har fått vara där nu. Planterade en blomma och tände ljus för vår lilla tjej. Jag vet att hon har det bra där, bland sina lekkompisar, även fast jag hade själviska tankar på att ta henne med därifrån om jag hade kunnat... Det var så fint där... en massa nallebjörnar och stenar med namn och hälsningar på... Här är en bild därifrån:

Mitt älskade lilla hjärta... *sakna*
    Kram på er! 

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • Dag och natt

LisaVäntar: Vi var tvungna att avbryta graviditeten i vecka 22. Hon tappade flera veckor i tillväxten och ja... det var mycket befarade allvarliga problem, alla har inte kunnat bekräftas av obduktionen, det enda dom vet ganska säkert är att hon skulle ha tappat mer i växten och sen planat ut helt i växten för att sen förmodligen dö i magen. Hon svälte tyvärr men de vet inte varför. Usch så tråkigt att höra att ni förlorade er son i samma vecka, de är så utvecklade då och har allt från naglar till hår vilket gör att det känns så extra orättvist.  *Stor kram*

Vad skönt att testerna blivit starkare leaeva, det bådar gott! Glad

Jag håller dig (o)gärna sällskap i maj mimmi! Jag tror inte det blev något den här månaden för oss. Men men, nu åker vi till Paris och ska bara njuta och inte tänka något mer på det!!

Stor kram till er alla och sköt om er så ses vi nästa helg igen (och då borde jag fått mensen, typ)! {#emotions_dlg.flower} 

• Dag och natt
    LisaVäntar: Vi har redan fått svar från obduktionen. Hon hade lite missbildningar i huden, och så svälte hon, dvs näringsbrist, av någon anledning som de inte vet, och det är väl därför hon tappade i tillväxten (hennes mage var stor som i vecka 16 och överkropp/huvud i vecka 18 när jag var i vecka 22 (egentligen 22+5 men de ändrade på mitt datum). Hon vägde 183 gram, 21 cm lång. Hur mycket vägde er plutt? Jag har läst att hon borde ha vägt runt 500-600 gram då. Sen fick vi två analyser på hjärtat, varav en obducent skrev att hon hade förstorad kammare vilket skulle leda till hjärtsvikt, samt att hon hade en antydan till kluven hjärtspets. Den andra obducenten skrev att hon inte hade något fel på hjärtat alls, så vem vet. Det konstiga är att hon inte svalde fostervattnet så min läkare tror att hon kan ha haft fel på sväljreflexen. Hon kissade inte heller fostervattnet men varför vet vi inte. Från början fick vi höra att de därför misstänkte att hon hade fel på njurarna, matstrupen och hjärtat. Vi våndades jättemycket innan vi förstod att det aldrig kommer gå vägen för henne, sen kändes det bara rätt. Även fast det kändes otroligt orättvist att vi var tvungna att ta det beslutet. Egentligen borde hon ha blivit ett missfall kan jag tycka eftersom hennes problem uppstod redan första veckorna... Jag vet inte varför kroppen inte reagerade...

Usch vad tråkigt att det bara var en vecka kvar tills de kunde ha räddat honom. Vet ni varför han inte klarade sig? Hur längesen var det som det hände er? Kram!

• Dag och natt
    LisaVäntar skrev 2011-04-24 19:35:36 följande:
    Oj, det var många fel :/ kan de säga varför eller om det var någon speciell sjukdom? Så jobbigt för er att ni behövde gå så länge när det som du säger av naturen borde blivit missfall direkt.. Förstår att det kändes rätt, det gjorde vårt också på nåt konstigt sätt, fast det satte igång av sig själv.. Det var inget fel alls på vår bebis, det var moderkakan som släppte i en hörna, så jag blödde sen v 12, låg inne på sjukhus från v 16 med ett litet upphåll.. men till sist retade allt blod hål på hinnan så vattnet gick.. Kändes ändå bra på något sätt att det hände då och inte en vecka senare, även ifall de då hade försökt rädda honom så hade han bara haft 10% chans att överleva och då med massa skador och störningar sannolikt :/ Mindre lidande både för honom och oss att det blev i den veckan.. Kan ju ändå tänka vad som skulle hänt om han fötts senare, om han hade varit den procenten som hade klarat sig bra, men... De vägde och mätte honom aldrig eftersom det inte var fel på honom, och obducerade bara moderkakan.. Inget som var fel, mer än att den hade släppt och det gör de ibland. ingen ökad risk för att det blir fel igen, det känns skönt.. Nu längtar jag bara efter att få plussa igen och få en normal, bar graviditet.. Försöker du också igen? Kram!
    Nej de kan bara säga att det är ett syndrom, men så långt har förmodligen forskningen inte kommit att de vet exakt vad för syndrom. Fostervattenprovet visade inte några kromosomfel, men han sa att det gäller ju för de kromosomer som forskningen hittills har hittat. Det kan ju finnas kromosomer som vi inte känner till idag, och hon skulle kunna ha fel i nån sån, som jag förstod det. Samma dag som jag fick ta första pillret berättade den läkaren att de misstänkte en diagnos som benämns "VACTERL". Då måste man ha missbildningar i minst tre av de organen som dessa bokstäver står för på latin, vilket hon inte nådde upp till. Just det, hon hade mycket vätska också, i hud och hjärna. Ja det kändes som att det aldrig tog slut på fel, först de som de misstänkte, sen de som faktiskt blev bekräftade... Till slut orkade man nästan inte ta in mer information... Jo vi försöker igen, vi började försöka för snart ett år sen och har fortfarande inte ett levande barn så det känns otroligt sorgset.

Åh man undrar ju varför såna här saker händer, varför moderkakan släppte för er, man tycker ju att naturen ska kunna det här så att vi bara kan få våra fina barn! Jag hoppas att ni snart får bli gravida igen. Hjärta

Nu åker vi till Paris imorgon bitti så jag vet inte hur mycket jag kommer ha tillgång till internet! Men ni får sköta om er allihopa, hoppas att inga fler får tanten på besök nu! 
    Kramelikram!! {#emotions_dlg.flower}
  • Dag och natt

Grattis MissT! Vilken härlig Valborgspresent Solig

Min mens lyser med sin frånvaro, inget plus på CB, känns som nån aktivitet i tjejmagen så mensen kommer nog under dan eller imorgon. Men jag hoppas så klart inte det! 

• Dag och natt

Nån som vet hur det går för Soffy? Hon hade BIM i början av april.

• Dag och natt

Ändrar mitt BIM till igår.
    Har JowiAn några symtom ännu? Glad

BIM APRIL

9 april - Soffy83 (3:e försöket efter mf juli -10, mf okt -10, MA dec -10)
    25-26 april - MissT (MA dec-10)
    29 april - Havsklippan (ett mf juni -10, förlorade Wilma dec -10)

BIM MAJ
    1 maj - JowiAn (inte försökt. MF nov 10 och MF april 11.)
    13 maj - Mimmi80 (13:e försöket efter 3MF) 
    14 maj - LisaVäntar (2:a försöket, förlorade Viggo i v 22)
    23 maj - meh84 (4:e försöket efter MA dec-10)
    23 maj - SoMa72 (2:a försöket efter mf nr 3)
    26 maj - MCT79 (1:a försöket efter MA, 2 mf och ett X)

VÄNTAR PÅ NY MENS ELLER ÄL
    Rosen 1
    SoMa72 

GRAVIDA
    leaeva efter 4mf och x

• Dag och natt

LisaVäntar: Förra graviditeten plussade jag två dagar innan BIM så jag tror tyvärr inte jag är låghormonare. Rynkar på näsan Men tanten har fortfarande inte kommit så det är bara att fortsätta vänta och vänta. Känner lite i magen men det är helt omöjligt att säga vad det är... Obestämd

• Dag och natt

Sugarrush: Vad gullig du är! {#emotions_dlg.flower} Ja jag vet, vi har kämpat ihop länge, men visst är det väl så att nån gång ska vi få njuta av frukten också! Mensen kommer nog imorgon, jag vågar faktiskt inte tro annat. Tempen har ju gått ned också så det är nog bara att fortsätta försöka. Men jag kommer till din tråd igen, så småningom! Det ska vi alla här göra! Glad Kram!!

• Dag och natt

Ingen mens i sikte här inte men ett test imorgon sänkte alla förhoppningar om graviditet, så det är bara att försöka på nytt igen. Vad less man blir på att vänta. Det tog ju sig så bra de två andra gångerna direkt, varför inte nu?

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3