Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Odd: jag missade helt att gratulera dig på 10-årsmamma-dagen igår! Hoppas du fick en fin kväll och blev glad igen! Det låter som om du är lite mer uppåt nu! Grattis och stor kram!

Havsklippan: Tack för ditt stöd. Just nu känns det bättre, vi är båda på glatt humör idag (det är så lätt att man tar ut det på den andre om man är sur). Killen har fortsatt älta sina jobbproblem lite, men har även tillstått att missfallet gjorde honom mycket mer känslig för motgångar i nuläget.
    Det jag inte berättade sist var att en av anledningarna till att jag var sur var att jag förberett en överraskningsfest till honom till imorrn. Har bjudit in kompisar, köpt mat och fixat och donat... Visst, han vet ju inte om den så man kan ju inte säga att han är otacksam, det vore fel ord... men man tappar liksom sugen att fixa en fest till någon som bara gnäller... Men jaja, nu är vi glada igen så det gäller väl bara att se framåt antar jag... Och prata mer om det behövs.

Angående dina test vet jag inte riktigt vad som hänt. men du KAN ju ha missat stegringen om du hade lite otur. Det behöver ju dock inte betyda att du missat ÄL. Jag hittade den här sidan: teskedinfo.blogspot.com/2010/03/agglossningstester.html den är ganska bra för att jämföra streck på ÄL-test.
    Brukar du ha ÄL-känningar (smärta eller liknande), eller kan du helt enkelt ha haft ÄL utan att du känt av det?

• sugarrush

Åh odd, vad du är fantastiskt klok! Tusen tack för dina tankar, det ligger alldeles säkert något i det. Nu känns det genast lättare att kunna stötta honom. Kram söta vännen!

Vet ni förresten, GISSA vem som fått en glad gubbe på ÄL-testet idag!!!!!!! Jag visade sambon och han blev så glad att han i skrivande stund går omkring och spontanblottar sig i lägenheten
    Mycket trevligt!

• sugarrush

MCT79: hahaha vad underbart!!!

Odd: vi har ju sexat både igår kväll och imorse så idag på dagen fick han en liten paus... Nu är det läggdags snart och oj, va jag ska hoppa på honom! Likaså imorrn! hehehe

Killen här är lite orolig eftersom han har druckit några glad vin ikväll... Det kan väl inte påverka den här helgens simmare, eller?

• sugarrush

Åh vad alla verkar ha det mysigt i värmen! Passa på och NJUT, för nästa år har vi alla antingen en liten skrikande bebis och måste ligga i skuggan, alt. kämpar runt med svullna fötter och tunga magar...

Odd, det låter jobbigt, men du ska se att det löser sig. Visst, det är skitdrygt med celibat, jag förstår det, men jag tror verkligen att du kommer bli gravid snart. Du förtjänar det så! När du väl sitter där med magen kommer du ju tycka att det var värt det, absolut!
    Stor stärkande kram till dig!

• sugarrush

Odd: Åh, haha, det visste jag ju, glömde bort det bara...hihi... *glömsk*
    Så himla kul det är att du är gravid men ändå vill hänga med oss!
    Vet du, jag och killen kommer heller inte att vilja sexa när vi nu lyckas plussa igen. Vi har redan pratat om det. Anledningen är att det var just då det började blöda för första gången innan MF. Vi kommer inte kunna sexa igen och slappna av och njuta, vi kommer bara vara rädda för blod. (kanske hade blödandet med sexandet att göra bara, men det kändes ändå rätt obehagligt när det tre dagar senare blev missfall...)
    Kommer att vara superfrustrerande, men det är det absolut värt. Nu har vi å andra sidan sexat under denna ÄL-helg så att vi nästan har skavsår så kanske klarar man ett ev. uppehåll om ett tag...

Havsklippan: Jag kände också av äggstockarna typ varje dag efter missfallet och tyckte mig ana äggglossning varenda dag. Men test visade inget förrän nu i helgen! Jag fick inte någon supersuperstark stegring på de billiga testerna, teststrecket blev bara NÄSTAN lika starkt som kontrollstrecket, men clearblue visade ändå glad gubbe. Så jag antog att det var ÄL. Kände av endel värk i äggstockarna (ungefär som ÄL) igår, men är ändå inte heeeelt säker, för den ÄL när vi blev gravida hade jag ännu ondare, nästan så jag inte kunde gå. Nu är det bara att hoppas på att det ändå betydde att det var äggsläpp på gång denna helgen.
    Hur går det för dig själv? har du fått mer stegring sedan sist? 

Puttekulan: NEEEEJ! Hoppas dina misstankar inte stämde! Har du varit hos läkaren och kollat? Hoppas hoppas att det bara var en ofarlig blödning...! *kraaam*

• sugarrush

Lägger in mig med beräknat BIM-datum!

{#emotions_dlg.flower} JULI {#emotions_dlg.flower}
    19 juli-färnevik (2:a försöket efter MA i april,samt MF jan-10, MF maj-09...)
    24 juli - Mimmi80 (3 försöket efter MF i april, även MF augusti-09)
    25 juli - Sugarrush (1:a försöket efter MF juni-10)
    27 juli - MCT79 (4:e försöket efter X jan-10)
    29 ? juli - Mallanis ( första försöket efter MF i maj, MA i nov -09)
    29-30/7 Väntan på en liten (2:a försöket efter MA maj-10, nu jäklar ska det bli bebis)
    30 juli - Pancakes (tredje försöket, MA början på april-2010)

HjärtaVI SOM VÄNTAT PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNINGHjärta
    Lillamy3
    Tejj
    Polarbjörnen (7:e försöket efter MF nov-09) förväntad ÄL ca 30-31 maj
    Väntan på en liten
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni.
    Havsklippan
    LittleJunia (3:e försöket efter MA mars-10 och MF nov-09)
    Puttekulan (MF dec-09, MF Juli-10)
    Atti (Ma juni -10)

Hjärta  VI SOM TAR EN PAUS Hjärta
    Maria204

Drömmer HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN?
    Drömmer
    Frikadellen
    Bechi
    Linda840406 
    Tess JH
    Längtan efter liten (Mf,Mf,MA 2008,2009,2010 nu jäklar)
    Pixan ( andra försöket efter mf i april, även mf feb)

Gravid GRAVIDA Gravid
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 17/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011

• sugarrush

Hoppas det inte var något farligt då Puttekulan!
    Vad skönt att det slutat blöda! Så länge det inte är ett bekäftat missfall så är du ju gravid!
    Hoppas det inte kommer mer blod!

• sugarrush

Pancakes: Hoppas äggen snällt väntar på att mannen kommer hem! Bra att du fixat test, jag tycker det kan hjälpa för att hitta ÄL, speciellt de månader man ite får så starka ÄL-känningar.

Själv har det sexats så att vi är smått ömma - 5 gånger på 3 dagar (mycket mer än vi brukar). Nu är ÄL över och vi kan pusta ut, och en otålig väntan har tagit vid. Sist plussade jag på BIM-5, så jag hoppas kunna börja testa i mitten på nästa vecka.

*kram på er alla söta tjejer!*

• sugarrush
    Pancakes skrev 2010-07-14 08:29:38 följande:
    Åh, vad härligt Puttekulan!!!!

Verkar som att flera här har lite knas med ÄL. Jag med tror jag. Väntade mig ÄL typ på fredag men fick utslag idag. Det är första gången jag testar. Vad innebär detta? Det innebär väl att ÄL KOMMER att ske inom 24-48, inte att jag har det nu eller hur? Sambon kommer hem på fredag...shit, är det kört då?
    Fick du starkt positivt utslag, eller fick du bara en svag linje?
  • sugarrush
    Dag och natt skrev 2010-07-13 21:54:07 följande:
    Jag har redan börjat få upp förhoppningarna över att det ska ha börjat tillverkas något i magen. Tycker att jag är mycket tröttare, gäspar så fort jag får chansen (och allt går väl inte att skylla på värmen hoppas jag), kissar oftare och lite gasigare också. Hoppas hoppas hoppas!!
    Ska försöka att inte läsa in för mycket i det heller men det är lättare sagt än gjort.....Drömmer 
    Jag med! Har också börjat hoppas att det finns något därinne som bakas! Jag har i hemlighet börjat räkna dagarna tills jag kan testa, och jag räknar med att kunna testa i mitten på nästa vecka. Just nu går jag mest och letar efter symptom och känner efter, man blir ju nästan tokig!
    Jag och killen pratade om det igår, och sade att vi skulle försöka att inte bli för besvikna om det inte blir ngt, men det kommer ju vara sååå svårt!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3