Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Happiness skrev 2010-07-06 15:13:20 följande:
    Grattis Puttekulan! {#emotions_dlg.flower}Äntligen mitt BF är den 14 mars så vi ligger nära varann. Vågar dock inte skriva in mig som gravid än. Nu håller jag tummarna stenhårt för oss. No more blood.....I say 

Härligt med så många pluss! Jag passar på att kasta lite hCG-kiss på er tjejer! (Haha hoppas ni inte har något emot det...vem vet det kanske är effektivt )
    Åh Happiness, jag läste din historia på din pres. Jag blev så enormt berörd! Stor kram och ett enormt grattis till dig för ditt plus. Hoppas så innerligt att pyret stannar kvar för dig!
  • sugarrush

Vad kul med er plussare! Man blir så himla glad för andra när man vet hur drygt det är efer ett missfall.
    Nu ska jag snart hem från jobbet och äntligen få göra dagens gravtest och ÄL-test.
    Lika spännande varje gång!

• sugarrush

God morgon underbara tjejer!
    Jobbigt att höra att många verkar ha problem att få igång sin cykel igen...
    *styrkekram till er*

Själv testade jag med både gravtest och ÄL-test igår och fick negativt på båda. Kanske kommer ÄL mot slutet av veckan (om jag har riktig bonna-tur...). Annars blir det väl efter nästa mens.
    Jag kör lite sekretmetoden också parallellt, kollar flera gånger om dagen. Igår tyckte jag ju att flytningarna ökat, men sedan tyckte jag att de minskat...hmmm.... jaja... Vi får väl se hur det utvecklar sig framåt veckan.

• sugarrush
    Pancakes skrev 2010-07-07 13:07:11 följande:
    Tejj, Tjejen80 och Sugarrush, vad trist med era ÄL! Måste vara otroligt frustrerande! Det sätter lite perspektiv på saker och jag får nästan dåligt samvete över att jag beklagar mig över mina grejer. Jag har ju i alla fall haft regelbunden mens sen MF. Då KAN man ju i alla fall bli gravid även om jag inte lyckats bli det än.

Kämpa på! Ni är så starka och duktiga!
    Tack för uppmuntran!
    Jag hoppas på att det kommer en trevlig liten ÄL i helgen, det skulle isf vara 2 veckor efter missfallet. Vi har faktiskt till och med planerat in en liten minisemester fre-lör så vi kan hångla järnet.
  • sugarrush

Havsklippan: haha vad HÄRLIGT! Sexa på, jag håller tummarna för er!

Mitt ÄL-test visade knappt något streck alls när jag testade idag, men jag ska testa vidare varje dag framöver och se om det blir ngn förändring. När det börjar närma sig går jag över till de lite mer "lyxiga" clearblue-testen.
    Tycker inte alls märka av ngn ÄL-flytning längre, antingen missade vi ÄL eller så kommer kommer det så småningom, har ingen aning....suuuuuck!

• sugarrush

Ja haha, först är man superlycklig för att ha plus på testet, sedan får man missfallet och vill man bara ha minus så man kan börja om. Och nu längtar man ihjäl sig efter ett nytt plus!
    Att man aldrig kan bestämma sig!

Kanske kanske kanske lite mer flytningar här idag. Sorry för tjatet, men jag är lite besatt just nu...

• sugarrush
    Pancakes skrev 2010-07-08 08:40:51 följande:
     Trist! Men direkt efter missfallet kan det ju bli lite oregelbundet så ÄL eller mens kan ju komma lite när som helst. Med andra ord kan du bli gravid när som helst också :)
    Ja man får väl hoppas det. Men lite ÄL-syptom eller testutslag måste man nog ha ändå... får väl vänta vänta vänta igen. Suck!
    kolbodatjej skrev 2010-07-08 09:51:40 följande:
    hej allihopa var länge sen jag skrev något men har försökt och vara ifrån här så mycket som möjligt för att inte tänka på vad som hände....ska ha min mens idag men den har inte dykt upp än så får vänta med spänning under dagens gång men har sagt det till mig själv att jag ska vänta några dagar innan jag tar test så inte mensen är försenad kanske och jag blir besviken...hoppas att det är min tur nu!!!
    kram och lycka till allihopa!!!
    Håller tummarna för dig kolbodatjej!
  • sugarrush

Härligt med alla plussare!
    Grattis igen, det är ni verkligen värda!

• sugarrush

mimmi80 och pancakes:
    Vår relation har också blivit jättejobbig efter missfallet. 
    Jag och sambon bara bråkar hela tiden.

Min sambo fyllde år igår och jag hade köpt en massa presenter och och sjöng och så.
    Men han vaknade och sade bara att han var sur över en jobbgrej och ville knappt öppna paketen. Kändes rätt... otacksamt... men jag höll masken och försökte muntra upp.

På kvällen var jag inbjuden till en drinkkväll med tjejkompisarna men skippade det för att jag ville gå ut och äta med killen på hans födelsedag. Då satt han bara på restaurangen och sade att jag lika gärna kunde gå tillbaks till tjejerna för att han ändå var sur. jag kämpade med att muntra upp honom i en timme, sedan fick jag nog! Jag blev jättesur och sårad själv, jag tyckte han var otroligt otacksam. Vår planerade mysweekend som vi tänkt åka bort på nu idag trodde han tydligen inte vi skulle åka på längre (eller så ville han inte) för vi hade inte pratat om det nu i veckan alls - det sårade mig såklart det också. 

I vanliga fall hade jag nog inte blivit så sur utan skitit i det och låtit honom sura klart, men nu orkade jag inte sitta och se på en jäkla tjurskalle! Jag vill ju att han ska vara lite glad när jag fixat så mycket för honom! Den främsta orsaken till att jag känner mig så sjukt ledsen just nu är att jag har liksom fullt upp att orka med att bära mig själv nu efter missfallet, och att kämpa med att muntra upp honom för någon (i mina ögon banal) jobbgrej nu kändes helt oöverstigligt.

Så nu har vi bråkat hela morgonen och jag vetifan när det kommer ta slut. Känner mig så trött och kraftlös.
    Jag är så känslig och ledsen, och han säger att jag ska vara ledsen och inte låtsas vara glad, men jag VILL ju FÖRSÖKA vara glad och uppåt. Det blir ju bara skit om man inte ens försöker vara lite glad emellanåt. Men som sagt, mottagandet är ju ganska svalt så jag kanske ska gömma mig under täcket några dagar och bara gråta istället. Känns ju meningslöst alltihop nu.

Sorry för mitt deppiga inlägg...

• sugarrush
    Tejj skrev 2010-07-09 10:41:41 följande:
    Tycker du ska åka bort några dagar själv (eller med någon annan) o unna dig lite xtra..... du är inte värd att sitta hemma o titta på en surpelle o bara få "skit" för saker o ting som du försöker göra för att muntra upp det hela med..... det ger både dig en frihet o honom en tid för att komma över det deppiga o komma på bättre tankar!!

*styrkekramar*
    Tack... tusen tack... det är kanske det jag borde.
    Känns rätt deppigt när även relationen krisar i efterdyningarna av missfallet. Direkt efteråt kändes det som om krisen förde oss samman, men nu känns det som om den drar oss ifrån varandra.
    Tack för ditt stöd, det värmer verkligen! 
    *kram*
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3