Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
Fy sjutton vad jobbigt! Stackars dig! Vilken otur du har. Hoppas verkligen det vänder för dig snart och att du får lite ljusare tider. Stor kram till dig!
Kram!
Hej!
Hoppas du får din efterlängtade ÄL snart! Håller tummarna!
Ja, just nu pekar det mot sjukskrivning i någon vecka, vi får se hur det känns efter helgen. Kram!
Nämen MCT det där är ju supertydligt!
Inte alls speciellt svagt ju! Grattis grattis! Tjoho!
Ja det är faktiskt åt helvete.
I helgen var jag på fest och kunde inte dricka pga medicinen, då TRODDE inte folk på att jag åt antibiotika, nej de frågade förstås ifall jag var gravid, och sade skrattande "nej men antibiotika är ju en sådan där ursäkt man tar till när man är gravid, hehe, nu kom vi allt på dig!".
Fyfan.
Nej jag har faktiskt inte varit sjuk mer än den dagen jag låg inne för cytotec, men nu känner jag mer och mer att jag borde sjukskriva mig. Men det är liksom skönt att fly från problemen och vara här på jobbet och försöka göra annat... Fast jag får ju inget gjort... !
Chefen har sagt att jag får jobba hemifrån så mycket jag vill om jag nu inte vil vara sjukskriven, så det kanske jag gör. Skönt att ha snälla och förstående chefer iallafall.
Puh, var på sjukhuset och det visade sig att min infektion gått ner. Skönt.
En helt annan sak som hände idag som gav mig lite perspektiv på allt:
När jag satt i väntrummet på sjukhuset satt en 16-17-årig flicka där med sina föräldrar. Mamman grät oavbrutet och försökte förklara för dottern att hon älskade henne (medan dottern muttrade att hon hatade föräldrarna och aldrig ville se dem mer). Jag blev naturligtvis lite nyfiken vad det gällde (jag vet, fult av mig menmen), tänkte först att det gällde någon oönskad ungdomsgraviditet.. Så småningom förstod jag att dottern hade rymt hemifrån och igår hade hennes föräldrar polisanmält henne försvunnen. Och så inatt hade polisen hittat henne och då hade hon varit hög på extasy och blivit polisanmäld för droginnehav.
Fattar ni, 16 år! Vad hon gjorde på gynakuten kan man ju bara fundera på.
Fy fasen vilken ångest för föräldrarna, det var så fruktansvärt att se! Det bara skar i hjärtat, man ville bara säga till flickan att SLUTA ta droger, när man hörde henne sitta där och säga att det enda hon ville var att knarka och dö...
Usch!