Inlägg från: Dag och natt |Visa alla inlägg
  • Dag och natt

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

plutten02 skrev 2011-11-21 18:36:15 följande:
    Vecka 10 är det nu. 9+2. Illamåendet håller i fortfarande och ömma bröst. Vad fan ska jag ta mig tilll... Vill bli av med mitt illamående.
    När jag hade hyperemesis fick jag medicin, jag tyckte i stort sett inte att något annat hjälpte. Försök med postafen och armband, men annars får du ta upp det med din BM och se till att du får starkare mediciner. Ingen belönar dig för att du går och mår dåligt, det kan jag lova dig.... Stå upp för dig själv och kräv hjälp. 

Hoppas mimmi får en trevlig bröllopsresa! {#emotions_dlg.flower}

Ego: I dag har jag fått kallelse till gyn! Kanske kanske blir det en utredning då? Tyvärr var det samma läkare som var med oss när jag födde fram Wilma. Jag tyckte inte att hon verkade så sympatisk och bara stressad, men det är kanske känns annorlunda om jag träffar henne igen.
    ♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • Dag och natt

Hej på er!

Vad det är dött här inne! Hur är det med alla?

Nu tror jag äntligen att jag har fått mens igen! Det blev en lång väntan, men jag trodde för två veckor sen att det kunde vara ÄL jag hade och det verkar ju stämma med att jag nu börjar blöda. Skönt - bara att få börja om igen!
    Hade läkartid idag, som nåt första samtal med en överläkare på sjukhuset som hade hand om mig när jag fick föda fram Wilma. Hade tid 13 men en halvtimme senare hade fortfarande läkaren inte kommit och hämtat oss i väntrummet dit vi hade blivit ledda av nån sköterska. Så när kl var 13.30 så kom läkaren - men ropade in en annan person som satt bredvid oss! Vi blev jätteförvånade och gick till nån sköterska och frågade. Då hade de klantat sig - vi skulle ha suttit kvar i det första väntrummet för där hade de nämligen varit och ropat på oss - men vi kom inte. Nej vad konstigt eftersom en sköterska tog oss till ett annat väntrum! 2,5 timme senare får vi komma till en annan läkare som fick rycka in - som själv inte kunde nånting alls om missfallsutredningar utan bara skulle ta hand om oss och om vi hade några allmänna frågor. Helt bortkastat men vi fick svar på en del frågor iaf. Sen bokade han in oss hos en annan läkare som ska vara jätteduktig på utredningar.

Iaf - det här gjorde ingenting bättre, jag bölade massor, det bara kom, och allt kändes så hemskt när han började prata om vad vi har gått igenom. Nu är jag helt slut... Jag som skulle jobbat hemma i eftermiddag, det blev ingenting gjort istället.    

• Dag och natt

Välkommen Riss! Tråkigt med mf! Hoppas att det går vägen nästa gång.

I dag har vi varit ute och firat min födelsedag, nu är jag trött och lite onykter. Ingen ÄL på gång här ännu, hoppas att den kommer igång snart....  

• Dag och natt

Tack vad söta ni är!  

Hur är det med dig mimmi, har du kommit hem från NY? Har inte sett dig skriva så mycket senaste tiden men har inte heller läst så mycket.  

• Dag och natt

Together, här händer det inte mycket. Hoppas på ÄL i nästa vecka kanske, men vet inte hur kroppen beter sig ännu. Vad händer för dig?

Tack Javisst Hur är det med dig? 

• Dag och natt

Oj mimmi! Hoppas hoppas att det är en ny graviditet - jag håller tummarna. Han borde väl kunna ta VUL på dig och se om det är en ny graviditet? Surt att Ivf:en blir uppskjuten, men om ni är gravida nu så behövs den inte.

Javisst: Jag fick min första mens i slutet av november, så jag hoppas på ÄL snart. Men efter alla graviditeter hit och dit så brukar inte min ÄL komma på dag 14 utan några dagar senare, dag 16-18. Hur det blir den här gången vet jag inte men jag hoppas att den inte dröjer alltför länge... ! 
    Förstår att det är en spökvecka för dig nu, men den här gången ska ingenting hända! Kram!

• Dag och natt

Jag ser också ett svagt streck Together, men hoppas att det inte är mf-blödning! Kram!

• Dag och natt

Kram på dig Together, har du blött mer i dag? Det är ju svårt att säga något men jag hoppas innerligt att det inte är ett ytterligare mf! {#emotions_dlg.flower}

• Dag och natt
    plutten02 skrev 2011-12-09 22:37:12 följande:
    När kom era magar?
    Jag går in i vecka 13 i morgon och fortfarande bara svullen, känner ingen mage ännu. Men då ska jag tillägga att jag inte var så smal innan
    Jag vet inte hur många i just den här tråden som har gått så långt som du har gjort nu så du kanske får bättre svar i plus-tråden om du vill ha fler svar?
    Men jag var ganska svullen redan i början tyckte jag själv och kände skillnad i v 8-9. Runt KUB i vecka 13 syntes det iaf utåt sett och inte bara jag som märkte det, men det där är ju så olika.
  • Dag och natt

Åh mimmi vad glad jag blir, grattis kära du! Förstår dina tvivel men allt vi kan göra är att hålla tummarna och våga hoppas att det är er tur nu! <3

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3