• MCT79

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hörrni jag måste fråga.. de andra månderna har jag haft mer som molvärk mitt över livmodern... nu ilar och drar det mer på höger sida... ingen central molvärk alls... tankarna går direkt till utomkveds även om jag vet att något sånt skulle vara omöjligt att känna nu....

*rädd*

• MCT79
    Muffe80 skrev 2010-08-24 07:55:35 följande:
    Ingen mens inatt, men flytningar nu och lite ont till och från, dock inte som riktig mensvärk.
    Har mensen inte kommit under dagen kanske jag kan börja hoppas... det blir en lång dag!

Kan någon hjälpa mig att räkna lite?

Förra månaden hade jag utslag den 9 och 10 juli och fick mens den 25 juli, med liten början den 24 juli.

Nu hade jag utslag den 8 och 9 augusti, när tror du jag ska få mensen då?

Jag är tom i huvudet... :)
    Läste nått precis om utslag två dagar var = äl 12 timmar efter sticka nr 2... så du borde haft äl 11 juli resp. 10 aug... i juli hade du en lutealfas på 14 dagar om mensen kom den 25:e... så då borde du (om cykeln är exakt lika) ha bim 24:e denna månad... dvs idag. Med småblödningar igår om det ska vara exakt lika som förra månaden! ;)
  • MCT79

Hörrni.. jag tog ett test nu på morgonen....bim -3... jag tycker mig se en skugga där strecket ska komma... tidigare när jag testat (andra månader) så har det varit totalt snövitt och inget annat.... nu hoppas jag ju...  :S

• MCT79
    Alicia 72 skrev 2010-08-24 08:48:55 följande:
    Har du ingen bild? Ser du någon färg på skuggan? Eventuella spökstreck är alltid grå i färgen medans svaga plus är färgade med blått eller vad det nu ska bli för färg på just det testet.
    Vilket test använde du?
    Passar på att slänga en varning för RFSU-testerna!

Alicia
    Nej ingen bild, det lär inte gå att fånga på bild alls... den är mest grå men det finns små svaga skiftningar av rosa eller så är det önsketänkande! ;) Hahhaha! testet är från testlagret och har givit mig positiva resultat ända ner till serum HcG på 32.. Så testet litar jag helt klart på.. =)

Bara vänta ett par dagar och testa igen! Har ju inte bim förrän 27:e... eller kanske tom 28:e eftersom jag fick utslag på mina ältest två dagar!
  • MCT79
    Pancakes skrev 2010-08-24 08:51:12 följande:
    Tack snälla ni gulliga tjejer! Ja, enligt bruksanvisningen så ska ju inte testet vara giltigt men jag känner det på mig ändå. Kontrollstrecket och det andra strecket dök ju upp så varför skulle det tredje strecket inte kommit också om det funnits något där? Inte en tillstymmelse till spökstreck ens... Jag ska ta ett till för säkerhets skull men måste nog vänta tills imorn bitti eftersom det är innan BIM. Har mycket små förhoppningar dock.

Ja Sugarrush, jag vet ju att du var i min sits för bara en vecka sen och se så bra det gått för dig nu! Du inger hopp!

Sofy, håller alla tummar för att allt ser bra ut idag! Vilken vecka är du i? Hoppas de ser något och att du får se hjärtat slå. Om det inte kommit mer blod så är det nog ingen fara. Speciellt inte om du har symtom!
    Inte ge upp nu, då ger jag också upp!  Som sagt, vi är före bim!
  • MCT79
    Pancakes skrev 2010-08-24 08:53:58 följande:
    Wow, spännande! Är det CB? Jag tog ju CB imorse och det var totalt snövitt så är det en skugga låter det ju mycket lovande. Har du en bild?
    Näe det var ett från testlagret, ingen bild tyvärr!
  • MCT79
    Pancakes skrev 2010-08-24 08:57:58 följande:
    Nej då, än är inte hoppet ute! Ditt låter väldigt lovande tycker jag!

Jag har rätt dåliga erfarenheter av testande, har inte hållt på så mycket, så jag vet inte vad det innebär det där att kontrollstrecket inte dyker upp inom tio minuter. Vad är ett kontrollstreck egentligen?
    Det är väl bara en bekräftelse på att testet har fungerat som det är tänkt. Så om strecket kom upp efter to minuter hade jag räknat det som misslyckat. Kontrollstrecket brukar ju dessutom komma upp omedelbart... iaf enligen den erfarenhet jag har...
  • MCT79
    Muffe80 skrev 2010-08-24 09:05:36 följande:
    Ni har nog rätt iera uträkningar, troligen mens idag, mensvärk nu :( :( :(
    Neeeeej! :(( Det är inte kört förrän det är kört Muffe!!
  • MCT79
    sugarrush skrev 2010-08-24 09:29:13 följande:
    Haha, precis som Sofy skrev, det var ju så jag fick!
    På BIM-6 fick jag en skugga, och den dök upp 1 timme efter jag tagit testet. Den var så svag att den knappt syntes, och någon färg såg man inte.
    På BIM-5 fick jag en liiiiiite starkare skugga, som dök upp efter ca en halvtimme. Här tyckte jag mig se liiite färg (snacka att jag grep efter halmstrån här!)
    På BIM -4 kom skuggan efter en kvart, och det var fortfarande lika yttepyttesvagt som dagen innan, nästan svagare faktiskt. Denna dag fick jag även en blödning och jag gav upp och var skitdeppig.
    På BIM kom ett streck efter 6 minuter, det var svagt men rosa. Då äntligen var det plus.
    Du ger mig hopp! ;)
  • MCT79
    Pancakes skrev 2010-08-24 09:40:51 följande:
    Nu griper jag efter halmstrån här...men kan avsaknaden av kontrollstrecket ha att göra med att jag "förstörde testet för två månader sen? Det var ju då mensen var sen och jag plockade fram testet ur förpackningen, tog av hylsan och skulle precis använda det när mensen kom så då stoppade jag tillbaka det igen. Kan det har förstört testet?
    Man ska väl använda testet när det öppnas? Står det inget i instruktionen i förpackningen? Jag vet att det står i bladet som testlagret skickar med sina tester iaf!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3