Inlägg från: Dag och natt |Visa alla inlägg
  • Dag och natt

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Jag skrev förut om att jag blivit erbjuden ett nytt jobb med provanställning. Jag har tackat ja! Och idag pratade jag med min chef om eventuell möjlighet till tjänstledighet, men det verkar kört. Så nästa vecka kommer jag att säga upp mig! Känns helt rätt faktiskt, ska bli sååååå skönt att komma ifrån den arbetsplatsen.... Skål

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • Dag och natt

mimmi, tack sötis!! Jag är jurist och jobbar inom bygglovssektorn, mest med olovligt byggande. Nu kommer jag att byta till domstolsvärlden igen! Jag jobbade på tingsrätt för några år sen och har saknat rättsväsendet en del. Inte brottmålen i sig, utan jag vill fortsätta med fastighetsrätt, miljörätt och bygglov. Så det känns jättebra!

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 3+6
  • Dag och natt

Grattis Javisst!! Vilken härlig start på helgen! Gravid

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 3+6
  • Dag och natt

Tråkigt att se vad som har hänt i tråden idag. Jag håller med mimmi i allt du skriver, det var väldigt fint skrivet och precis så jag känner för den här tråden som många av oss hängt i (tyvärr alldeles för) länge! Den här tråden har alltid varit fylld av stöttande ord och hjälpande råd och ska så förbli tycker jag. När jag har mått dåligt och inte längre orkat skriva in BIM-dag för varje månad har jag tagit en paus och det är det bästa jag har gjort just då! Kanske behöver du också en paus nu Together - i all välmening? För bitterhet är inte vackert varken i verkligheten eller i text. 

Som nyplussad vågar man inte direkt hoppa in i nästa "nu är jag gravid"-tråd igen eftersom vi alla vet att bladet i boken kan vändas väldigt snabbt. För min del har jag åtminstone velat väntat ut "menstiden" för att inte direkt behöva skriva i nästa tråd att nu är det dags för mig att lämna igen... Jag tror i alla fall att många i den här tråden har varit väldigt förstående för detta. Och karaktäristiskt för just den här tråden, efter att ha följt den i 1,5 år, skulle jag säga är att de som fortfarande väntar på sina plus blir väldigt peppade av de som redan plussat som kommer tillbaka och sprider hopp och hormonbaciller över oss! Det vore tråkigt om detta ändrades!

Kram på er! 

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 4+2 ♥
  • Dag och natt

Oooh grattis Pandora!! 
    Och mimmi, det här låter ju mycket lovande? När tänker du testa? Kram!

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 4+3 ♥
  • Dag och natt

Åh vad skönt att du fått en tid nu mimmi, stort grattis  

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 4+3 ♥
  • Dag och natt

BIM SEPTEMPER 
    15 sep -  LisaVäntar  (7:e försöket efter att förlorat Viggo mars 2011) 
    23 sep - Javisst (3:e försöket, 3 MA).
    19-20 sep - Kiyona ÄL 5-6 sep (försök 1 efter 3 mf samt ett X)
    21 sep - Maho81 (2.a försöket efter MA i v. 14)

BIM OKTOBER
    13 okt  - LisaVäntar (försök nr 8)
    24 okt - Saftochbulle (försök nr 13, 3mf)

VÄNTAR PÅ NY MENS ELLER ÄL 

{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower} GRAVIDA {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower} 
    leaeva efter 4mf och x meh84 (1 MA dec-10) 
    MissT (2MA, det senaste dec-10) 
    MCT79 (efter 1 MA, 2 mf och ett X) 
    SoMa72 (efter 4 MF) 
    Flickanfin (efter 1 MA och 1 mf)
    JoWiAn (efter 3 MF nov-10, april-11, juli-11)
    Pandoras box78 (försökt sen nov. 2009 1X, 1 mf, 2 ma)
    Rosen1 (10e försöket, 3mf)
    Havsklippan (1 mf juni-10, Wilma dec-10)

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 4+4 ♥
  • Dag och natt

Åh men varför hör hon inte av sig?!? Hon kan ju inte hålla oss på halster så där!

• Dag och natt
    JoWiAn skrev 2011-09-27 19:53:36 följande:
    Nä nu får ni sluta skriva. Hjärtat slår ju ett extra slag varje gång jag ser att tråden är mörkblå och någon har skrivit
    Cool Hihi! Nä jag blir ju också jättenyfiken här!
  • Dag och natt

Ååååhåå vad roligt mimmi!! Stort grattis, äntligen äntligen är det er tur!! {#emotions_dlg.flower}GravidSkålHjärta

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3