Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
Muffe, har du några symptom? Jag känner mig ruskigt o-gravid alltså. Bara lite ömma bröst just nu faktiskt...
Muffe, har du några symptom? Jag känner mig ruskigt o-gravid alltså. Bara lite ömma bröst just nu faktiskt...
Usch vad avundsjuk jag blir. Idag känns det knappt alls faktiskt. Suck. varje gång jag har mått illa har jag blivit så glad, även om det varit lite jobbigt...
Mådde du illa förra graviditeten också?
Hmmm.... jag vaknade iofs inatt och mådde lite illa i fem minuter. Sedan gick det över och jag somnade om.
Har läst någonstans att mår man illa är det mindre risk för missfall....
Funderar på att göra ett test i helgen, för skojs skull.... se om hormonet stigit. För konstigt nog kände jag mkt med kring BIM än vad jag känner nu.
Nu förstår jag inte riktigt...
Jag hoppas VERKLIGEN min kropp producerar hormoner ändå, även fast jag inte mår illa...
Längtan: ja det var bra att veta
Själv gjorde jag ett test som var löjligt starkt idag - kul! Det vertikala strecket var liksom dubbelt så starkt som det horisontella. Mår i övrigt superbra, lite slö kanske men det är jag ofta ändå, haha.
Angående att slappna av: jag vet hur sjukt svårt det är. MEN den månaden när jag blev gravid första gången minns jag att jag hade tänkt: NÄSTA månad hade varit perfekt att bli gravid på! Och gissa vad som hände, det funkade just den månaden; månaden INNAN jag tänkte att jag skulle bli gravid.
När vi precis fått mf var jag superstressad och tänkte att jag ville plussa NUNUNU, men mensen kom som ett brev på posten. Då mindes jag hur jag hade tänkt när jag faktiskt blv gravid och tänkte att jag skulle försöka "lura" kroppen. Så nu, förra månaden, fokuserade jag på att tänka "NÄSTA månad hade varit perfekt! Att få barn i juni hade varit perfekt!!"
Jag fokuserade på denna tanke i flera veckor, det var först en vecka innan BIM som jag vågade börja hoppas och tänka att "jooo ett maj-barn hade ju varit najs". (men fortfarande försökte jag fokusera på junibarn, även om det var svårt, för att inte bli alltför besviken.)
Och så vips, så plussade jag!
Kanske har det inte alls ngt med detta att göra, men jag tycker det är intressant att det funkade det just de två månader jag försökt tänka så. (Jag försökte få barn med mitt ex i ett helt år och velat NUNUNU men lyckades aldrig..)
mimmi80, testa det! Jag rekommenderar tvärtom-metoden å det varmaste! Tänk på vad härligt det vore att få barn i JULi eller AUGUSTI! Då kan du ju enklare få två somrar föräldraledigt! Vädret är också bättre då! (juni är ju alltid regnigt)
Ja precis! Sug på den du! Själv har jag ju plussat, men kommer gå på föräldraledighet i april. Blir ju typ omöjligt att övertala sambon att jag ska vara hemma april 2011- augusti 2012 (17 månader). Får tänka ut någon fiffig plan... Kanske kombinera bådas semestrar med föräldraledighet så båda kan vara hem... *funderar*
Muffe: jag har ingen aning. Men det nog svårt. Vi funderar däremot på en Australienresa när bebisen är 10 månader, och därför har jag sparat en hel del semester från iår. Då kan den sambon ta föräldraledighet under resan, och jag ta ut insparad semester!
Nej fy, är det sant???
Jag har hört att man måste greja med deras bajs också... Blä!