Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Det är ju supersnyggt Pilgrimmen! Ungefär sådär såg mitt ut 3 dagar innan BIM! Om några dagar kommer ditt streck vara superstarkt!
    Grattis igen! Har du räknat ut BF?

• sugarrush

Kolla i mitt galleri så kan du ser hur mina streck utvecklades. I början av graviditeten ökar inte hcg-hormonet så fort, men om 2-3 dagar kommer du ser stor skillnad.

• sugarrush
    sofy skrev 2010-09-07 10:34:03 följande:
    Jag fattar fortfarande inte och ja går in i v 8 imorn ;) Haha!
    Wow! Vecka 8! Tänk vad tiden går fort!
    Jag går in i vecka 8 i helgen, när jag är i New York!
  • sugarrush

... och jag fattar det VERKLIGEN inte. Jag glömmer faktiskt av det ganska ofta.

• sugarrush
    Pancakes skrev 2010-09-07 10:53:43 följande:
    Skönt att tiden går fort! Minns när man var gravid och tyckte det kändes som en eeeevighet till vecka 12. Nu tror jag inte det skulle kännas likadant.

En liten fråga...ni andra som tar ÄL-test, har ni sex flera dagar i rad så fort ni får utslag på stickan eller kör ni varannan dag-metoden? Eller bara den dagen ni får utslag eller dagen efter? Sexlusten är inte superstor just nu pga jobb och annat så vill inte "tjata ut det" liksom.
    Vi hade sex en gång om dagen. Det tog sig.
    Det var långt ifrån passionerat, mest oromantiska snabbisar i produktivt syfte... vi höll väl på i fem-sex dagar tror jag.
  • sugarrush
    FruW skrev 2010-09-07 19:30:11 följande:
    En liten fråga - hade ju äl i onsdags och har i dag fått lite rosaaktiga flytningar, samt lite blod på pappret när jag torkade mig.. Varför?? Borde va försent för en nidis, eller? Har ju ibland spottings ett par dagar innan mensen, men de brukar inte komma så här tidigt! Förvirrad!!
    Skulle mycket väl kunna vara en nidis. Den ligger inom rätt "tidsintervall". Ta ett gravtest om ett par dagar så får vi se om det ger något utslag! Det finns dock en liten risk att det kan vara en mellanblödning också, men början på mensen tror jag absolut inte det är, såhär långt innan.
    Jag håller alla tummar och tår, och hår och fötter och armbågar för dig!
  • sugarrush

Pilgrimmen. jag tycker det ser starkare ut idag!
    Men som jag skrev igår, hormonet stiger långsamt i början. Försök härda ut och testa imorrn eller i övermorgon, DÅ kommer du se skillnad. De testen jag har i mitt galleri är ju testat på BIM-3 och sedan på BIM-1, så det var två dagar emellan och då såg man skillnad.

• sugarrush

Jag är i vecka 7 nu (6+4 eller 6+3). Och ja, jag mår bra. Lite för bra ibland (knäpp man är som klagar över avsaknad av symptom ), men just idag har jag faktiskt känt mer symptom är jag gjort på ett tag, svagt illamående och lite molvärk.
    Förra graviditeten åkte jag in till akuten just på dag 6+4 på grund av att alla symptom försvunnit (de hittade inget fel men en vecka senare fick jag missfallet...). Känns fantastiskt skönt att det känns lite mer den här gången.  

• sugarrush

Jamen det där är ju MYCKET starkare än igår!
    Grattis grattis! Nu får du allt ta och pallra dig in i gravidtråden

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3