Inlägg från: marytose |Visa alla inlägg
  • marytose

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Längtan efter liten skrev 2010-08-27 17:10:26 följande:
    det där måste jag säga att det är bullshit.. blir lite arg när folk säger att det är mer risk för missfall om man inte mår illa..
    illamående har med hur kroppen klarar av hormonerna inget annat.

=) Kram
    Men då producerar man i allafall hormoner, vilket är en bra start! Tungan ute
  • marytose
    Myra skrev 2010-08-29 17:52:40 följande:

Sofy: grattis till plusset. Du är så rätt att man måste slappna av men det är så svårt. Jag hade varit så otroligt orolig i hela mitt liv för mamma, att något hämskt ska hända med henne.(hon hade sina problem) Sen var jag med om ngt tragiskt och hittade henne död. Även om jag sörjer henne jätte mycket men från den dagen så släppte den där stora klumpen i magen och jag behövde inte vara orolig för henne längre. Det värsta hade ju redan hänt. Kände i hela kroppen att mitt i sorgen så hade allt det där jobbiga och oroliga försvunnit. Svårt att förklara hur man känner. Men poff, 1,5v efter som fick jag mensen av mig själv, tog pergo som inte hjälpt tidigare. Fick min första äl och ett par dagar efter mamma begravning plussade jag. Vi har kämpat i 2 år då och just när mamma dör blir man gravid. Så visst jag tror på det du skriver.
    Tyvärr så blev det mf i v7.

pacakes: jag fick mf i början på maj så jag vet hur du har det. kommer också i depp perioder och man känner sig så nere. Sambon tycker man är så tråkig men jag orkar inte vara social eller känner inte för att göra ngt roligt heller. Man ska nog få deppa ett tag för att orka må bra. men man ska det inte få vara så för länge. Det kommer att gå bra för dig, 5 månader efter mf är inte ovanligt att kroppen fortfarande inte är i balans. Du ska se att det löser sig inom ngn månad.

Myra, så sant det du skriver. Det tar på en att få missfall / göra abort. Min särbo tyckte att det var så enkelt att göra abort, för han ville inte detta barn. När jag klagade på illamående, medan det fortfarande var ett frö i magen, sa han bara " men det går ju att åtgärda" VAddå åtgärda? Ja med abort., tyckte han.
    Det har tagit jävligt hårt på mig att han inte ville ha bebisen, även om jag vet att det inte var planerat och att han inte önskade några fler barn. . Men för mg som längtat så många år och  är 45 så var detta verkligen WOW last chance!
    Jag e deppig som fan fortfarande och det e bara en vecka efter cyteotec
  • marytose
    FruW skrev 2010-08-29 18:19:08 följande:
    Myra - usch vad jobbigt med din mamma!! Ville bara "bekräfta" det du skriver - min systers sambos mamma hade också sina "problem" under många år.. Sambon var väldigt orolig och stressad på grund av detta... tyvärr gick mamman bort tidigare i år, otroligt jobbigt för familjen så klart.. Men - syrrans sambo har blivit mycket lugnare sedan dess, tror att hans oro för att mamman ska råka illa ut har släppt, det värsta har ju redan hänt..

Stor kram till dig!!
    Myra, förstår att din mamma haft ett jobbigt liv. Att ens mamma dör är ändå hemskt, även om hon har det bättre nu. Min mamma va 75 och hade haft kol länge och levde inget värdigt liv på slutet, tyckte hon själv. Men det var ändå en chock att hon dog och att se henne död. Får svårt att andas när jag tänker på det ibland....
    Hon är med dig ändå, Myra! !
  • marytose

Myra, ja han fick panik när han fick veta jag väntade barn. Men han var ju inte den som skyddade sig heller, så lite får ju han ta på sig ansvar också. Jag vet inte hur det är nu... mellan oss... det har blivit ett litet glapp...

• marytose

En fråga till er i denna tråd (då ju alla fått missfall - ledsen för er/oss alla):
    Ska man ha kramper/sammandragningar och kraftiga blödningar/blodklumpar en vecka efter cytotec?

Hörde av en tjej att på hennes sjukhus fick man inte gå mer än en vecka med mycket blödningar, pga infektionsrisk, då fick man skrapas.
    Alltså jag har blött mängder nu och e sååå less på det.

• marytose

Jag hade 1 % chans att bli gravid. När jag totalt och innerligt accepterat att det inte blir mer barn, så blev jag gravid! Men.... det är inte bara psykiskt... utan tur också, och massa bra sex såklart!

• marytose

Ingen som ha erfarenhet av hur mycket man ska blöda efter cytotec?

• marytose

Det där med slappna av eller inte... när jag inseminerades med min son var jag inte ett dugg avslappnad. Tänkte på det dygnet runt. Hade jättefokus. Fäst nu lilla ägg/spermie! Bli gravid bli gravid. Tog taxi hem från Sophiahemmet efter ingreppet,, lade mig i sängen, mös själv... med choklad och benen i högläge. På kvällen när mannen kom hem, fick jag en extra skjuts med spermier i mig. Här skulle det bli bebis - efter varit manisk och besatt i två år. Det tog sig! Sonen blev till!
    i o f s fick jag progesteron efteråt, men det är inget man vet ska hjälpa till min svårighet att bli med barn.
    Så man kan bli med barn så också

• marytose

Hittade denna info på en annan tråd, det var utklippp från hemsida barnmorska.net:
    För gravida kvinnor ger epidemiologiska studier vid handen att anemi, förmodat främst pga. järnbrist är förknippad med ökad risk för låg födselvikt, missfall och perinatal barndödlighet.
    Så kolla era järnvärden tjejer!

• marytose

Pancakes - jag tog cytotec förra måndagen, alltså 11 dagar sedan nu. Det kom klumpar fram till i förrgår och jag blöder mcyket än.... Läser om dig som hade alla klumpar samma dag, sedan var det klart. Förlåt att jag påminner dig om missfallet.... Men jag har ringt hUDDINGE  cóch dom säger att det är normalt med sammandragningar upp till två veckor efter...
    Tycker det är så jobbigt bara att gå med binda och blöda igenom så länge.
    Hoppas du plussar nästa månad. Ät järnmedicin och rosenrot nu fram till nästan ÄL!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3