Inlägg från: Längtan efter liten |Visa alla inlägg
  • Längtan efter liten

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Pancakes skrev 2010-06-01 14:35:50 följande:
    Även på jobbet är det lätt att man springer och kollar :) Men förstår att det är värre att vara hemma och tiden går långsamt.

Tränade på lunchen och det kändes som mensen kom men det var nog bara svett, haha. Om mensen ska komma vill jag att den gör det NU så man slipper gå runt och undra hela veckan.
    ha ha ha " det var nog bara svett"
    egentligen hade det varrit sjukt roligt att samla alla kansiga citat vi säger här på fl :) man säger en hel del roligt må du tro.
    Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten

panncake: ja man önskar ju att det vore så lätt att bara vifta bort alla tankar och så vips så är man gravid.. men det är ju så saaablarns svårt.. men det är värt ett försök. jag kommer med våra resultat i slutet på juni.. ca 23-24. :)

• Längtan efter liten

ha ha ha gamla tanter lägger inte ägg.. det var roligt, och sant :D ja guud ja. undrar om jag ska försöka snappa upp lite citat

• Längtan efter liten
    FruW skrev 2010-06-01 14:38:27 följande:
    Längtan - du har så rätt! Det är ju MED kärleken jag vill ha barn, inte UTAN den.. Tyckte det var värst efter ett par månader i verkstaden, de senaste månaderna har vi kunnat slappna av mer både jag o sambon.. Vi båda vill det här så mkt, och försöker hjälpas åt att jobba Men visst vore det toppen att inte behöva tänka så mkt, utan bara slappna av, njuta av livet o varandra, o vips så har man barnet i magen {#lang_emotions_wink} Men jag har hört talas om extreme baby-makeing, det ska tydligen ta tid för att bli bra.. {#lang_emotions_wink}
    ha ha extreme baby making :) ha ha,, ja men visst är det så att det tar tid att göra den perfekta babyn ;) vi kör på det.
    vi har också kunnat slappna av lite iaf.. eller jag ska jag säga.. min sambo har alltid varit lugn, men jag är inte lika hysterisk längre som jag kunde vara för 1 år sen...
    nu känner jag bara panik över att det blir ett sånt glapp mellan dottern och syskonet.
  • Längtan efter liten
    FruW skrev 2010-06-01 14:59:07 följande:
    Längtan - gör det, jag skulle garanterat köpa boken iaf! Sen finns det ju trådar här på FL som handlar om lustiga saker folk har varit med om under sin förlossning.. Brukar finnas mkt skoj där!

Har tänkt på att man blir så otroligt medveten om sin kropp och dess funktioner när man försöker bli gravid,,, stenkoll varje dag på hur man ligger till i cykeln, äl-tester, äl-känningar, flytningars färg, mängd, konsistens, tuttarnas ömmande eller inte, illamående, gaser mm.. har iaf aldrig tidigare haft dessa tankar, o inte delat med mig av dom till sambon eller er andra här på fl heller.. folk utanför sekten "graviditet önskas tack" skulle tro man var knäpp om de visste! O det kanske jag är.. {#lang_emotions_wink} kan nästan kännas så iaf!
    man är ju inte knäpp, men man känner sig som det ibland faktiskt...
    men man är ju inte mer än människa...
  • Längtan efter liten
    MCT79 skrev 2010-06-01 21:10:02 följande:
    Ptja.. blöder inget idag.. kom typ 1/2 tsk eller så igår...  ?... idag lite brunt bara. Vi får väl se.
    Har lite mensvärk, förra månaden hade jag överjävligt ont kvällen innan mensen kom. Time will tell.. sugen på att testa i morgon igen....hmm...

Hoppas din mens håller sig borta!!
    hoppas det är bebis
  • Längtan efter liten
    MCT79 skrev 2010-06-01 21:13:49 följande:
    Känner igen det ni skriver om sexet... att det är lätt att tappa passionen i det... trist. Just nu har jag svårt att hitta lust alls....  särskilt runt äl... kan jag månne undermedvetet vara lite rädd sen förra gången??

Tejj ha det så underbart på kreta! Du ska se att semester, värme, sol och bad och massa intryck kommer göra att dina tankar skingras och kroppen hoppar igång igen!
    visst är det värdelöst, men man får nästan tvinga sig att inet ha det bara för bebis skull..
  • Längtan efter liten
    Tejj skrev 2010-06-02 12:40:37 följande:
    Hej alla!!

Lite uppdatering från mig...

Var hos läkaren idag... gjorde vanlig undersökning o UL.... Allt såg jätte fint o normalt ut =)
    Fick utskrivet piller som jag ska äta under några månader... ett gulkroppshormon... ska äta 1 piller/dag i 10 dagar... 1-2 dgr senare kommer någon mensliknande sak... ska låta det gå 16 dagar från första mensdagen, innan jag börjar knapra nya piller i 10 dgr till... o så ska det fortsätta under 3månader.... detta för att få en regelbunden mens, vilket detta hormon ska hjälpa till med... det kan tyvärr vara så att jag inte har/har ytterst lite sån här hormon i kroppen o därför inte har regelbunden mens... o har jag inte blivit gravid efter 3mån, så ska det startas en utredning....

Men ni vet ju alla hur det är, när man väl sitter där så kommer man inte på några frågor, de kommer ju sen när man sätter sig i bilen på väg till jobbet...... bla. kan de inte ta nå blod/urinprov o se om jag har detta hormon i kroppen eller ej?! Har jag det o jag äter dessa piller i 3mån o det inte ger någe som helst resultat... då är jag ju på ruta 0 igen.... ännu mer väntan för min del....
    o OM jag skulle bli gravid under dessa 3mån, då ska jag väl sluta äta dessa piller, eftersom det är ett horomon som framkallar mens.... eller???

Måste ringa o kolla detta, drar ju till Kreta imorrn, så bra o veta innan... men gör i efm/imorrn bitti....

Får helt enkelt hoppas på att det är detta som fattas i min kropp för att allt ska funka.... Har iaf ätit första pillret redan, så hoppas på ÄL efter kreta veckan.. ska fortsätta med ÄL stickorna så jag har lite koll...

En liten uppdatering om mig... tack för att ni bryr er o efterfrågar, betyder mkt för mig =)

Nu ska vi ha sommarfest på jobbet resten av dagen, sen bär det av till sthlm för o invänta semestern =) Kollar nog in i kväll igen en snabbis!!!

Kram på er alla!!!
    skönt att du har fått piller som förhoppninghsvis ska ställa din cykel tillrätta.. tycker också att du bör sluta med piollerna när du blir gravid. men det är nog bäst att kolla med läkarna.. vad är det för piller du ska äta?

vis ka till kreta i september, så du för avslöja precis allt om stället, jag har aldrig varit där :) vart i kreta ska ni=) ni kommer få sååå underbart..
  • Längtan efter liten

pancake o Mimmi: tråkigt med mensen :( men tiden går fort, snart är det nytt äl :D

• Längtan efter liten
    Tejj skrev 2010-06-02 22:31:30 följande:
    Hej igen, sista kollen på FL innan kreta imorrn bitti =)
    Pillrena jag äter heter Provera o är ett gulkroppshormon som ska stabilisera mensen varje månad... göra den regelbunden alltså.... så hoppas på en liten snabb ÄL nu på resan så vi får till det ;) haha... men tror att det dröjer iaf minst till nästa månad innan det kanske blir nå sånt underverk!!!

Ska till sydöstra sidan av Kreta, Makragiolos lr nåt heter det... vanligaste är ju Chania på västra sidan, men vi ska inte vara som alla andra utan skilja oss från mängden... haha...
    Hör av mig nästa vecka om hur det har varit!!!

Nu väntar sängen, kl 07.15 imorrn bitti bär det av till Arlanda =)

Nattikramis till er alla
    provera gjorde mig gravid :) ha så mysigt,..
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3