Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

sugarrush skrev 2010-08-19 11:26:53 följande:
    Åh jag vet precis hur det känns. Men plusset kommer snart, I promise! Du kommer att få bebis i slutet av maj istället, det blir ju superhärligt!

Men jag är så nervös att skriva in mig, tänk om det kommer mer blod? Tänk om det blir ett tidigt MF? Fast, hormonerna har ju ökat iofs, så man kanske inte ska noja...
    BF är 30 april, men jag väntar till helgen med att skriva in mig på listan...
    Wow, är det sant?? Måste varit en nidis i såna fall!? Prova med en CB digital kanske så att du slipper spekulera.
  • Pancakes
    FruW skrev 2010-08-19 13:43:30 följande:
    Här har nu äntligen tanten kommit igång efter att ha tassat runt med bruna flytningar sen i måndags,,, mensvärk o blod kom igång rejält, så det var bara att säga tack o hej på jobbet o åka hem till soffan.. men skönt att det kom igång iaf, fick upp hoppet där under några dagar, trots fet-minus på testerna.. Nu vill jag bara att det snart ska va över igen så vi kan få testa nästa äl..
    Trist med mensen men tycker du tar det jättebra ändå och är duktig som kan se framåt. Jag brukar tycka som du -  att det är lika bra att det sätter igång ordentligt så att det snart är över och man kan gå vidare och så brukar jag gå hem till soffan, kolla på film, ta en alvedon och tycka lite synd om mig själv ett par timmar. Sen går man vidare!

Hos mig lever hoppet fortfarande. Men tycker den här tiden är lite jobbig ändå. Så svårt att låta bli att grubbla, få upp förväntningar och känna efter om man har symtom. Det som borde vara en spännande och rolig förväntan är mer tortyr tycker jag. Kan jag få svaret så jag kangå vidare liksom känner jag.
  • Pancakes
    Alicia 72 skrev 2010-08-19 13:55:16 följande:
    Hej Pancakes!
    Tack för pepp - kloka ord i denna tråd!

Angående åldersskillnad så känns det när man tänker efter mer som en "samhällsfråga", hur det "SKA" vara. Och så blir man påverkad av det.
    Personligen har jag faktiskt aldrig sett barn med liten åldersskillnad som gör annat än slåss och gnäller och skvallrar på varandra. Så man borde kanske inte känna denna stress, utan i stället se fördelarna med längre emellan barnen. Som att den äldsta har lättare att förstå att det kommer ett syskon, får vara med och längta, kan kommuniceras med och därmed minska svartsjuka. Kan få känna sig stor genom att få vara med och hjälpa till med lättare bebissysslor.
    Tack!

32 är ingen ålder på en häst! Jag var själv 35 när jag fick mitt första och är ganska glad att jag hann resa, plugga och göra lite karriär. Och bara "vara" några år med sambon. Sen blir det inte så mkt sånt de första åren
    Men visst är det stressande när folk lägger sig i. Speciellt om man redan har ett barn, då tar folk förgivet att man kan få fler så då är det tydligen helt fritt fram att klampa på och påpeka att det minsann börjar bli dags för oss att skaffa syskon. Som om bara ETT barn vore helt åt skogen??
    Tack själv för dina kloka ord! Det gör mig jättegott att höra känner jag. Det har blivit så mycket fokus på barnverkstaden att jag glömt bort att vara glad och tacksam över att jag hunnit resa jättemycket, bott utomlands, skaffat mig bra jobb, lägenhet och hunnit lära känna min man i 8 år.

Angående att ni vill ha tätt mellan syskonen så tror jag att det är en trend det där. Plötsligt ska alla ha så otroligt tätt mellan dem av någon anledning. Jag har nära vänner som bara har ett år mellan sina killar och de är helt galna och slåss och är extremt intensiva att umgås med. Men anledningen till att de skaffade så tätt emellan är  att "de har så mycket glädje av varandra".... Jag har som sagt fem år mellan mig och min bror och det har aldrig varit nån konkurrens och han har alltid tagit hand om mig på ett gulligt sätt. Även idag har vi en tajt relation och umgås alla fyra ofta då hans fru är lika gammal som mig.

Med andra ord, stressa inte upp dig över detta! Det finns för- och nackdelar med allt och det tjänar ingenting till att g och gräma sig över att det inte blev som man tänkt.
  • Pancakes

Mimmie, du finns med på listan både i augusti och september?!

• Pancakes

Väldigt bra och givande diskussion som pågår just nu verkligen! Vilka kloka tjejer här inne alltså!
    Slutsatsen är väl att vi alla borde skita i påtryckningar från omvärlden helt enkelt! För mig är det helt obegripligt att folk har så mycket åsikter och lägger sig i andras "barnverkstad". Vi har en jobbfest nästa vecka och jag jag orkar nästan inte gå på den. Är så trött på alla frågor (ingen vet nåt om mitt mf eller att vi försöker få barn och jag vill inte berätta det heller). Om en vecka kommer jag antingen precis ha fått mens och vara lite ledsen och besviken över det och då blir det ännu jobbigare med frågorna,  eller så kommer jag vara gravid och bli tvungen att sitta och ljuga om varför jag inte dricker... Sjukanmäla mig kanske?

• Pancakes
    MCT79 skrev 2010-08-19 18:44:58 följande:
    Hörrni nu börjars det.... molvärk.... en vecka före bim... lite mer. WHYYYY? Varje månad samma sak... första månaden hoppades jag att det var ett gravtecken men det var det ju inte.... BLÄÄÄÄÄ!!
    Samma här! Helt omöjligt att veta om man inbillar sig eller om man bara är lite trög i magen eller nåt. Man blir ju tokig på detta! Precis som du skriver så har jag trott mig känna saker innan men icke! Den månaden jag plussade förra gången kände jag absolut ingenting. Nu känner jag också den där molvärken + trötthet + att jag var inne i stan igår och tyckte det luktade fan över allt (vilket det kanske gjorde också...), stod och trängdes med folk på tunnelbanan och tyckte verkligen det luktade kräks men det var ingen som hade kräkts vad jag kunde se.
  • Pancakes
    Nästa vecka är det många BIM att följa med spänning!!! MCT79, du och jag har flest försök på nacken nu, hoppas så att det är vår tur nu! Ni andra också så klart :)

BIM AUGUSTI 
    22 aug - Sugarrush (2:a försöket efter MF juni-10)
    23 aug- Muffe80 (2:a försöket efter MA juni-10)
    25 aug - Pancakes (4:e försöket, MA början på april-2010)
    27 aug - MCT79 (5:e försöket efter X i jan -10)
    26- 30 aug - Mallanis (2 försöket efter MF i maj, MA i Nov 09) 

BIM SEPTEMBER
    1 sept - Pixan ( 4 försöket efter mf april även mf feb)
    4 sept - maria204 (1 fösöket efter 2 MA, det senaste i juni)
    7 sept - Pilgrimmen ( 2 försöket efter mf i juli )
    15 sept - Atti (3:e försöket efter MA i juni-10)
    15 sept - Knuts76 ( försökt sen -05)
    17 sept - Mimmi80 (4:e försöket efter MF)

VI SOM VÄNTAT PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Lillamy3 (3e efter mf i maj. Denna gång utan pergo... Förvantar inte äl alls.)
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni
    Alicia72 - mf 30 juli vecka 7+2. Väntar på att kroppen ska sätta igång med mens/äl igen.

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Tejj

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

Frikadellen
    Linda840406 

GRAVIDA 
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 26/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi
    Sofy BF 23/4 2011
    Havsklippan 26/4 2011
  • Pancakes

Sugarrush, har du testat nåt idag?

• Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-08-20 10:06:45 följande:

Testade fet-neg imorse och är så deppad så jag snart bryter ihop. Tre dagar kvar till bim men känns som mensen kommer snart...
    ska bort hela helgen och har noll lust till detta

Varför gick det inte lika bra denna gång? Plus att samma minut som jag låg och väntade på grav.testet så messade en kompis ochsa att on var gravid.... gissa om jag blev ledsen

Vännen, vad jobbigt för dig!! Finns inget man kan säga men jag VET hur det känns. Jag tycker alla är gravida omkring mig och sitter och fnissar över hur otroligt fertila de är osv.

Men du, tre dagar innan BIM behöver inte betyda nåt. Läste imorse i instruktionerna på CB-testen och där står det att det är 99% chans att det visar rätt på BIM-dagen och sen är det mindre och mindre dagarna innan. Tror det var 53 % chans bara tre dagar innan.
  • Pancakes

Intressant läsning MCT79 och Alica! Jag var lite sugen på att testa på måndag eller nåt men väntar nog till onsdag (BIM). Jag har också haft som policy att vänta nån dag efter BIM med att testa men när jag hade sen mens förra månaden fick jag verkligen upp förhoppningarna och blev glad varje gång jag var på toa och mensen inte kom. Helt i onödan och jag blev så grymt besviken när mensen kom två dagar senare. Hade kännts bättre att testa direkt när mensen inte kom och inte bli så besviken.

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3