• MCT79

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Together90 skrev 2011-10-04 17:18:28 följande:
     Ja asså hon såg att det fanns saker kvar, till och med jag såg det, svarta små saker överallt .. hon sa att det där kommer ordna sig själv och så sa hon du ska ju ändå hit om 2 veckor då kan dem kolla så allt har kommit ut :S

När jag frågade henne efter något som kunde få ut det så ville hon inte ge mig någon medicin för att hjälpa det ut utan tyckte kroppen skulle sköta det själv :(
    Fick lämna två rör blod ialla fall hon skulle ta några hormonprover sa hon..

Hon sa även kör med kondom hädanefter ialla fall minst 3 månader typ.. ja väldigt speciell...inte nöjd med besöket ..:(

Jag tror faktiskt hon nochalerade mig mycket pga av min ålder också, när hon såg hur ung jag var så typ blev hon super chockad typ.. osv

Blöder du än? Visst det ÄR bättre för kroppen att sköta det själv men det är ju inte direkt vad man vill höra... jag fick ju höra samma sak under mitt utomkveds... vilket jag är jätteglad för i efterhand...men.... då ville jag slå alla på käften...
    Väntar tvillingar! 19+1 idag!
  • MCT79
    Together90 skrev 2011-10-05 08:15:31 följande:
    Oki varför är du glad för det idag ? Gynna det dig något ? Kram
    Nu var det ju lite annorlunda för mig iom att grav satt i äggledaren den gången men jag fick ju behålla äggledaren eftersom kroppen fick städa själv.
    Alternativet hade varit att operera bort äggledaren eller ge cellgifter. Hade man givit cellgifter är tydligen risken för ärrbildning större än om man låter bli.
    Jag hade möjligheten att få välja (eller de valde åt mig). Just då tycket jag det var vansinne eftersom det tog så lång tid. Men nu är jag glad för jag verkar ha två fungerade äggledare..
    Väntar tvillingar! 19+1 idag!
  • MCT79

Havsklippan, dåååligt... jag hoppas de hör av sig tidigt idag! Om det är lugnande för dig kan jag berätta att mitt utomkveds gav mig svaga plus bara och sen blödde jag ljusrosa i ett antal veckor... aldrig klumpar eller så... och jag hade ont i sidan hela tiden...

Väntar tvillingar! 20+1 idag!
  • MCT79
    Dag och natt skrev 2011-10-12 17:51:22 följande:
    MCT, när du hade ditt X, hur började det då? Kom det smygande och bara på ena sidan? Hur lång tid tog det för läkarna att ställa diagnosen?
    Jag hade redan från plus ett obehag på höger sida... tror det var en tisdag om jag minns rätt... på lördagen började jag med blodblandade flytningar... väldigt väldigt sparsamt och mer rosa än rött... sökte på lördag kväll men de kunde inte se något i livmodern...."för tidigt".
    På torsdagen sökte jag igen... samma visa.... inget serum HCG togs någon av gångerna. Gravtestet på gynakuten var negativt trots positivt hemma på morgonen. Jag blev tillsags att ta ett nytt test en vcka senare och då skulle det hemma vara negativt också.
    Väntade en vecka och tog ett test. Starkare än nån gång innan! Sökte igen och man gjorde VUL... såg inget men denna gången fick jag lämna HCG-prover... sen fick jag komma varannan dag ett par dar och mitt hcg var lågt.... runt 130 hela tiden... lite upp och lite ner.
    Det pratades om skrapninge som "diagnostik"...dvs hade man fått nått utbyte så hade man kunnat säga att det satt iaf i livmodern. Men man valde att vänta...

Den 21 februari fick jag jätteont på jobbet och mina kollegor tvingade mig till gynakuten igen.. En AT-läkare gjorde undersökningen och var den som reagerade på en skugga i höger äggledare och då fanns också blod i buken.. så förmodligen var det då jag blödde ut... jag hade vad de kallar en "tubarabort".. så min äggledare sprack aldrig.... *tur* Jag fick aldrig cellgifter eller blev opererat.. låg inne för observation ett dygn bara.

Sen följde en jävligt lång vår med hcg-kontroller varje/varannan vecka för att se att det sjönk... tror  hcg sjönk under 5 först  i början av maj.....
  • MCT79

Jag hade alltså inga "riktiga smärtor" förrän 21 februari.... (plus 19 januari).....hade mer ett obehag.. inte helt olikt det jag haft nu när det dragit i ligament och så.

• MCT79
    Together90 skrev 2011-10-15 13:39:36 följande:
    Hej tjejer

Jag lever har bara inte haft lust att skriva något men jag har haft koll på er :) 

Jag har en vecka kvar ungefär tills utredningen den 21 oktober så det är ju skönt, snart snart 
    Jag har haft massa strul med blödningen osv osv men nu i tisdags slutade jag blöda helt. 
    Så nu inväntar jag vi mens för läkaren jag träffade i måndags såg tre stora ägg, två på ena sidan och en på andra sidan som var på G.. så förhoppningsivs kommer mensen om någon vecka + någon dag eller så..

Men men .. japp gravtestet är nu typ helt negativt samma med ägglossningstesten så det är ju bra. 
    Käkar folsyra och andra vitaminer varje dag men har avaktat med albylen då jag inte vet när min ägglossning har varit osv.. 

Kram                   
    Det låter ju som du är på banan igen gumman! Vad skönt!
    Har tänkt på dig och undrat hur det gick med blödningen och så. Skönt kroppen rensade upp själv!

Kram!
    Väntar tvillingar! 20+4 idag!
  • MCT79
    Dag och natt skrev 2011-10-17 20:55:35 följande:
    Åh grattis plutten! Hoppas det blir starkare

Tabbs: Inget nytt här, lite känningar i tjejmagen men det gör inte speciellt ont. Har dock börjat bli rädd för allt som kan hända om det plötsligt blir akut!
    Blöder du fortfarande?
    Väntar tvillingar! 20+6 idag!
  • MCT79

Jag tycker det ser en aning starkare ut! Håller tummarna för att det stannar denna gången!

Väntar tvillingar! 21+0 idag!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3