Dag och natt skrev 2011-10-12 17:51:22 följande:
MCT, när du hade ditt X, hur började det då? Kom det smygande och bara på ena sidan? Hur lång tid tog det för läkarna att ställa diagnosen?
Jag hade redan från plus ett obehag på höger sida... tror det var en tisdag om jag minns rätt... på lördagen började jag med blodblandade flytningar... väldigt väldigt sparsamt och mer rosa än rött... sökte på lördag kväll men de kunde inte se något i livmodern...."för tidigt".
På torsdagen sökte jag igen... samma visa.... inget serum HCG togs någon av gångerna. Gravtestet på gynakuten var negativt trots positivt hemma på morgonen. Jag blev tillsags att ta ett nytt test en vcka senare och då skulle det hemma vara negativt också.
Väntade en vecka och tog ett test. Starkare än nån gång innan! Sökte igen och man gjorde VUL... såg inget men denna gången fick jag lämna HCG-prover... sen fick jag komma varannan dag ett par dar och mitt hcg var lågt.... runt 130 hela tiden... lite upp och lite ner.
Det pratades om skrapninge som "diagnostik"...dvs hade man fått nått utbyte så hade man kunnat säga att det satt iaf i livmodern. Men man valde att vänta...
Den 21 februari fick jag jätteont på jobbet och mina kollegor tvingade mig till gynakuten igen.. En AT-läkare gjorde undersökningen och var den som reagerade på en skugga i höger äggledare och då fanns också blod i buken.. så förmodligen var det då jag blödde ut... jag hade vad de kallar en "tubarabort".. så min äggledare sprack aldrig.... *tur* Jag fick aldrig cellgifter eller blev opererat.. låg inne för observation ett dygn bara.
Sen följde en jävligt lång vår med hcg-kontroller varje/varannan vecka för att se att det sjönk... tror hcg sjönk under 5 först i början av maj.....