Inlägg från: Dag och natt |Visa alla inlägg
  • Dag och natt

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Testomaner, tänkte testa sätta in bilden från igår morse, som jag sa så gick det inte så bra att fånga det på bild och det är superdupersvagt. Men ni är ju som jag, galna testomaner som gillar att spekulera
    Så här kommer en bild som vi kan gotta oss i och alla ivriga försök till att försöka se ett plus där i skuggan nånstans hohoho. Vad bra att bilden blev så suddig dessutom! Drömmer

Jag vet, ganska patetiskt va? Hahaha Skrattande
    Mina bröst har iaf börjat spänna mycket mer idag så det ska bli kul att ta ett nytt test imorgon och se vad det ger.
    Trevlig kväll på er  
    ♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • Dag och natt

Tack Sugarrush, det är inte mycket tydligare idag men "live" kan jag se ett liiiitet starkare streck. Jag måste ha plussat väldigt tidigt nu, så här svagt var det inte på BIM-2 förra gången. Det kan vara så att min lutealfas har blivit ytterligare längre med den här cykeln, det har ju varit olika senaste månaderna.

Däremot har jag ganska mycket symtom som dock gör mig säker.Skrattande Full aktivitet i tjejmagen, tröttheten och brösten har börjat spänna som sjutton!
  • Dag och natt

Haha tack Rosen1, jag börjar själv bli mer övertygad nu... Men min sambo ser fortfarande ingenting, idag sa han att "det är som att leta efter Jesus i kaffekoppen..." Skrattande

• Dag och natt
    Lofot skrev 2011-05-29 08:39:25 följande:
    Haha, äh! Lyssna inte på han. Det var samma sak när jag var gravid sistens, då visade jag min make som fick ur sig ett..." eh...jaha?" Men visst var det ett streck alltid och det blev ju starkare.
    Heja heja nu! Håller alla tummar jag har!{#emotions_dlg.flower}
    Haha tack, känns skönt att veta att man inte är ensam om att se strecket. Glad

Jag kan inte tänka mig att det kan ha en negativ inverkan på spermierna att äta zink även fast de redan är bra. Jag funderade själv på att köpa såna till sambon men det verkade ju inte behövas ändå. Men jag har ingen aning, kanske nån annan som vet säkert. 
  • Dag och natt

Räknade precis ut bf-datum, 7 februari - samma dag som vår första graviditet (som slutade i mf i vecka 6+1) var beräknad... Är inte det otroligt? Det är ju inte ristat i sten att det är just den dagen eftersom min cykel har varit olika lång efter förlossningen men ändå... Hoppas verkligen att det vill gå vägen och inte slutar som den eller den andra gången med Wilma.

• Dag och natt
    Lofot skrev 2011-05-29 09:46:26 följande:
    Verkligen otroligt! Du ska se att det kommer gå så bra så den här gången!
    *Kramar om glädjehårt!!* Solig
  • Dag och natt
    sugarrush skrev 2011-05-29 16:10:14 följande:
    Jajemen Havsklippan, visste väl det! GRATTIS! Superfint blått streck du har fått till!
    Snyggt jobbat, gravida kvinna!
    Haha tack sötis, jag kommer in i er tråd när jag passerat BIM... Glad
    Javisst skrev 2011-05-29 17:22:21 följande:
    Jag är nog lite dålig på att läsa av svaga test Havsklippan, jag ser inget men håller tummarna för att det blir starkare! Dina symptom är ju helt klart positiva!!
    Vad söt du är, hihi, som min sambo som inte heller ser nåt streck, det är som att leta efter Jesus i kaffekoppen... Hahaha Skrattande Ja jag är jättetrött och börjar dessutom känna lite i fogarna eftersom jag burit en del idag. Jag hoppas att allt bara kan gå bra den här gången.
    MissT skrev 2011-05-29 20:16:12 följande:

Havsklippan - jag ser också ett streck på det senaste testet Vad härligt!

Stort grattis! Håller tummarna för att strecket snart är ännu starkare och för att det ska gå vägen denna gång.

Tack! Imorgon bitti testar jag med mitt sista vanliga CB och jämför, och sen på tisdag tar jag det digitala tänkte jag. Men gravid är jag, min sambo sa att jag är "på den högre häktningsgraden sannolika skäl misstänkt för att vara gravid" trots att han inte sett nåt streck, bara sett mina symtom. Tungan ute
    MCT79 skrev 2011-05-29 20:18:27 följande:
    Härligt Havsklippan! Nu jäklar!

Jag har en fråga till alla Pergotime veteraner här inne...  jag har tagit två dagar bara.... har rejält ont över äggstockerna emellanåt... hade  ni det också?
    Och du kommer snart efter... ! Jag ska smeta ned en massa hormoner på skärmen så ni får det allihopa. Flört
  • Dag och natt
    meh84: Många har blödningar under graviditet utan att det betyder något! Det behöver inte vara mf! Om du är orolig tycker jag givetvis att du ska åka in. Om du inte blöder mer kanske det bara var nån liten blödning. Enda gången jag blödde under min första graviditet var ju tyvärr mf, då hade jag inte ens ont men störtblödde under nån timme för att sen avta. Vi åkte ju direkt in till akuten som såg att det var på väg ut. Men Sofy i andra tråden vet jag har haft flera blödningar under sin graviditet och hon har ju sin fina pojk nu. 

Ego: Jag blir allt lite fundersam, jag får fortfarande inget positivt test på CB digital och hade inga fler vanliga tester så jag kunde jämföra. BIM idag men ingen mens och fortfarande alla symtom kvar och dessutom sjukt ont i huvudet varför jag stannat hemma idag. Ringde och bokade tider hos min bm igår. Tänk om jag inte är gravid, bara inbillat mig allt? Känns konstigt, jag vet ju att de andra testerna varit svaga men det var ju flera tester som visade svagt, alla kan väl inte vara spökstreck, eller?
  • Dag och natt
    pixerpie skrev 2011-05-31 10:02:52 följande:
    Havsklippan, är du inte väldigt tidig i graviditeten, jag tror inte du inbillar dig symptomen eftersom du också fått streck på testen!! Jag har aldrig använt cd digital men det ska väl vara "ganska mycket" hormoner för att det ska ge utslag...

Jag tror jag haft tre spökstreck på olika tester och cykler nu i vår, det är frustrerande... Eller är det så att det varit börjat på något som sedan ramlat ut... Men då har jag inte fått de flera dagar i rad, utan neg, svagt pos och neg igen... Hoppas du har ett knytte i magen, och att det blir starkare test til helgen, tro på dina symptom så länge.

KRAM!!
    Jo jag är ju väldigt tidig fortfarande, min cykel har ju varit olika långa senaste månaderna, men ungefär idag har jag BIM. Ja jag får nog fortsätta testa mig fram och se om strecken alls finns kvar eller inte. 
    Läste nu att huvudvärk iaf är ett graviditetssymtom pga progesteronet och den höga ökningen som är precis i början av graviditeter. Tack söta du för pepp!!
    SoMa72 skrev 2011-05-31 10:07:02 följande:
    Jag tror det kommer på CB digital om några dagar, gumman!

Kram
    Nu får ni det att kännas lite bättre igen... Får se om jag sätter mig på en buss sen in till apoteket.  
    Kram
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3