• MCT79

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

FruW skrev 2011-08-26 12:38:35 följande:
    Åh va fina ni är, tack!!

Dock har det börjat komma små små bruna flytningar, så tror att även jag får sålla mig till er som gör nya försök i september..,
    oj vad jag hoppas du har fel...
    Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • MCT79
    FruW skrev 2011-08-27 07:13:22 följande:
    Nej jag har inte det, funderar dock på att göra det men vet inte riktigt om jag "orkar"...

Kom lite rött blod när jag va på toa i natt, så... :/
    Men fasen... det ska ju komma ett PLUUUUUUUUS..... jag håller tummarna...än...  it ain´t over until it´s over...
  • MCT79
    Nikki GBG skrev 2011-08-27 08:21:17 följande:
    har bim idag eller i morgon. inget utslag på testlagrets gravtest och tappen e bomb-försluten, spetsig och väldigt låg, alltså inga tecken på att mensen e på g inom de närmaste heller.
    blev dock förvånad då jag tog ett testlagrets ägglossningstest och det visade så här starkt!?? igår var ägglossningstestet bara ett svagt svagt skuggstreck.
    läst att ägglossningstest även ger utslag på graviditet, kanske tidigare än gravtestet så vad tror ni!??
    för det kan väl inte ge utslag på mens-hormoner!!!? tempen är fortfarande hög oxå..

Måste tyvärr meddela att jag HAR fått starkare utslag på ältest inför mens... när jag fått utslag på ältest som berott på HCG har det varit lika starkt eller starkare än kontrollstrecket.. :(
  • MCT79
    Nikki GBG skrev 2011-08-27 10:21:27 följande:
    oki fast i kombination med att tappen är som vid graviditet och inte mens så finns det hopp (lågt placerad, mjuk, helt sluten) plus att tempen e hög (37,3)
    Det låter hoppfullt!
  • MCT79
    FruW skrev 2011-08-27 08:03:11 följande:
    Jo tyvärr! Testade nu, inte ens det svagaste streck :(

Måste vara salvan som min kropp reagerar på... Ska smörja till i morgon, då är bim, testa en gång till sen slutar jag med salvan. Nästa månad är det dubbeldos pergo som gäller!
    Missade det här inlägget i morse.... fasen också mimmi... jag håller fortfarande tummarna för att mensen håller sig borta och ett plus kommer...
    Men progesteronet måste ju ha gjort någon nytta om mellanblödningarna upphörde?
  • MCT79
    FruW skrev 2011-08-27 21:49:29 följande:
    Ingen fara vännen! :)

Jo krämen har absolut gjort nytta! Men nu är kärringen här iaf..

Hur mår du MCT?
    jävla skit kärring...

jo jag mår okej... mindre bra idag men jag tog nog ut mig i morse när jag grävde upp rosor så jag får skylla mig själv...
  • MCT79
    Lofot skrev 2011-08-30 18:10:23 följande:
    Upp och ner går lilla humöret.  Från att vilja ligga i och hålla på som kanin ena månaden så har jag verkligen ingen lust andra... Ibland känns det inte ens värt att försöka när man bara blir besviken. Men nånstans där inne så gör man det likt förbannat. Jag står där med ett ältest i handen vareviga morgon, även fast jag om kvällarna nästan dissar maken när det kommer till myset... 

Är trött på det här nu.   
    Jag vet hur det är... kan tyvärr inte komma med några kloka ord... kanske ta en paus en månad eller två? Fast det vill man ju inte heller...
  • MCT79
    JoWiAn skrev 2011-08-31 18:08:49 följande:
    Jag vet inte alls var jag befinner mig. Läkaren sa den 8/8 att mensen var på väg. Idag är det 31 och fortfarande ingen mens. Testade i fredags... Inget plus... :-/
    Men fy fan vad drygt..... :((
    Lofot skrev 2011-08-30 18:51:18 följande:
    Ja, det är väldigt lätt hänt att allt bara kretsar kring barnagörandet. Kommer på mig själv ibland att stanna upp och njuta av vad maken och jag har. Men ibland är det svårt för det vore ju, helt otroligt fantastiskt, att få göra någonting som är en blandning av honom och mig. Det största. Det finaste. Det vackraste och mest underbara i världen.

Ta en paus, javisst. Ibland funderar jag på det. Men han skulle aldrig gå med på det, och jag skulle nog egentligen inte må bättre.

Svårt. :)   
    Ett par månader tänkte jag tvärtom.. istället för att tänka på det största vackraste finaste så tänkte jag på allt vi kunde göra då (och nu) utan att behöva tänka på någon anann än oss själva... sova länge, köpa det vi vill, sticka iväg spontant på en resa, resa till platser som är klart osmidiga med barn osv...

Det är ju bara ett sätt att lura sig själv.. men det fungerade...ett tag... haha!
    Väntar tvillingar! 14+3 idag!
  • MCT79
    plutten02 skrev 2011-08-31 20:06:51 följande:
    Misstänker ÄL i söndags så det var 14 dagar sen MF/mens kom... Vet inte vad jag ska tro det var för det var så tidigt...

Hade sex i torsdags... Så jag tror inte det var någon chans denna månaden
    Du vet att äl kan flytta sig... den enda tiden som "ska" vara i stort lika varje månad är tiden från ägglossningen till nästa mens. Så om man har oregelbunder menscykel så är det oftast tiden från mens fram till ögglossningen som varierar!

Äl kan vara knepigt att hålla reda på... ältester var ju bra så man kan ju stressa och ge den här "måste" känslan...
  • MCT79
    Dag och natt skrev 2011-08-31 20:19:20 följande:
    Samma här... Förutom att jag inte kör med äl-tester... Jag har en riktig riktig deppdag sen igår. När tårarna väl kommer så kommer de i floder, så jag har varit hemma idag. Jag trodde jag var redo för FL igen men jag märker att jag inte är det... Vill så gärna vara här och följa er alla men jag mår inte bra av det. Ska ta kontakt med min kurator igen för det känns som min kropp håller på att gå i tusen bitar. 
    Stor kram till er alla och jag hoppas att vi alla når våra drömmar en dag! <3

(Ps, du kommer säkert se ljuvlig ut i din klänning mimmi!! {#emotions_dlg.flower})
    Tusen tusen kramar till dig Havsklippan... ge kropp och själ den tid den behöver... jag hoppas såå ni får ett nytt frö snart...  Hjärta
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3