• MCT79

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Dag och natt skrev 2011-08-23 17:45:15 följande:
    Hej alla fina ni! Har saknat er. {#emotions_dlg.flower}

Hoppas ni har haft en härlig sommar och att ni mår bra. Jag har haft det jättebra, varit ute och rest och gått på möhippa (som jag ordnade för min syster) och bröllop. Druckit vin, ätit gott, bara försökt tänka bort graviditeter och barn så gott jag kunnat. Slutat stressa, slutat testa. Tapetserat, målat, skött om mina tomater och andra plantor. Där har det växt så det har knakat. Det har varit terapi för mig att få pyssla med mina blommor och plantor.
    Jag började jobba för en vecka sen, så nu är vardagen tillbaka. Och nu verkar det som att det äntligen kan ha tagit sig igen för oss...  Om det bara vill stanna kvar... Jag hoppas på positiva tester till helgen...! Håll tummarna för oss.

Mimmi, vad roligt att ni äntligen kommit in i kön! Hoppas det har tagit sig innan det ändå.
    Och MCT väntar också tvillingar, det är ju helt otroligt att både du och leaeva gör det, stort grattis!! Vad är du i för vecka nu? 

Kram på er!!
    Oh vad härligt det låter, håller tummarna stenhårt inför helgen!

Ja två här.... är i v 14 nu... =)
    Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • MCT79
    Dag och natt skrev 2011-08-23 18:57:05 följande:
    Vad roligt MCT! Har du några UL-bilder på de små? Ska kika in på din sida
    Har ett par från KUB igår som jag inte har lagt upp, fixar det senare! =)
  • MCT79

Åhh jag håller tummarna för er alla...stenhårt... kommer bli svårt att få något annat gjort framöver med så många bim på ingång....

Havsklippan nu har jag lagt upp bilder från igår... www.familjeliv.se/Hem/mct79/galleri.php Tvilling två är lik sin mamma (hävdar sambon) och var inte alls sugen på att vara med på bild... bilden är lite snett bakifrån och huvudet till höger... man ser en nästipp. =)

• MCT79
    Dag och natt skrev 2011-08-23 20:59:36 följande:
    Men puttenuttarna då, så himla fina och välskapta! Fantastiska bilder MCT, jag blir så glad och rörd för din skull! Att det äntligen går som det ska. Har ni plats för båda eller måste ni flytta och byta bil innan det är dags? Skrattande

Lisa, det är verkligen så, känner igen mig till punkt och pricka. Det är jättebra att du gör något som du tycker om och där tankarna kan få vila en stund. Man behöver det, inte stressa och känna att man tycker om livet som det är, om än utan barn. Annars blir man så fruktansvärt ledsen. Men jag kommer kontakta gynekolog om det inte tar sig den här gången heller, för att få en första hjälp. Min mens har ju inte heller varit som den ska. Den varierar i hur lång cykeln är, på vilken dag ÄL sker, och hur många dagar det blir mellan ÄL och mens hela tiden, varenda cykel, så jag vet ju aldrig exakt när jag har BIM. Hopplöst.

Jag testar redan på fredag så du får kika in då haha (På lördag kl 6 sover jag nog som en stock, hoppas jag!!) :D
    Tack gumman! Jag hoppas såååå du får ett fett plus på fredag och det går braaaaa! Bilen är stor nog och huset också med lite kompromisser. ;)  Men fler än två barn får inte plats so this is it!
  • MCT79
    Dag och natt skrev 2011-08-23 21:04:05 följande:
    Hihi låter som en utmaning! 
    Menar du att ni inte kommer försöka få fler barn efter det här? Det går ju alltid att skaffa större hus.  
    Vi har båda alltid sagt att vi vill ha två barn.... men vi får se... livet är som det är.. =)
  • MCT79
    Dag och natt skrev 2011-08-23 21:11:22 följande:
    MCT, visst är det så! Man kan ju säga två omgångar av barn också kanske...
    Nej sånt där får man ju känna efter hur det känns senare. Nu ska vi bara se till att de här småttingarna klarar sig till stora vida världen till att börja med!
    Precis.. en sak i taget. =)
  • MCT79
    Maho81 skrev 2011-08-24 20:43:08 följande:
    Mensen kom idag på bim-1 så nästa månad blir det ältester, progestronsalva, rosenrot och ligga varje, varannan dag ;)
    Det låter hårt! Hihi! Beklagar mensen, men kör hårt!!
  • MCT79

Nej inga fler kärringar nu!! Det är dags för lite plus nu!

*blåser massa hcg på er alla!!!*

• MCT79
    FruW skrev 2011-08-26 11:01:22 följande:
    Åhhhh, nu får jag ju upp hoppet!!! Vet inte om jag vågar testa i helgen, sambon är ju borta så har ingen att söka tröst hos...
    Före bim hade jag inte ont i brösten utan mer på djupet och i armhålan! Jag håller stenhårt här!

Vore bra om du kunde testa före söndag för i morgon behöver jag tummarna! hihi! ;)
  • MCT79
    LisaVäntar skrev 2011-08-26 12:22:55 följande:
    Tummar för Mimmi!!!

Varför behöver du tummar mct??
    Jag ska pyssla lite, fixa i trädgården... så jobbigt när man har tummen i handflatan! ;)
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3