Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

sofy skrev 2010-08-19 14:22:48 följande:
    Mimmi80; Fan va trist :( Men bara ge sig på't igen! Snart kommer de! :D

Jag testade nyss me CB digital o fick GRAVID 2-3 (!!!) HAPPY! HCG ökar ;)
    Underbart Sofy! Det går framåt!
  • sugarrush
    Pancakes skrev 2010-08-19 14:48:29 följande:
    Väldigt bra och givande diskussion som pågår just nu verkligen! Vilka kloka tjejer här inne alltså!
    Slutsatsen är väl att vi alla borde skita i påtryckningar från omvärlden helt enkelt! För mig är det helt obegripligt att folk har så mycket åsikter och lägger sig i andras "barnverkstad". Vi har en jobbfest nästa vecka och jag jag orkar nästan inte gå på den. Är så trött på alla frågor (ingen vet nåt om mitt mf eller att vi försöker få barn och jag vill inte berätta det heller). Om en vecka kommer jag antingen precis ha fått mens och vara lite ledsen och besviken över det och då blir det ännu jobbigare med frågorna,  eller så kommer jag vara gravid och bli tvungen att sitta och ljuga om varför jag inte dricker... Sjukanmäla mig kanske?
    Jag hoppade över vår jobbfest i juni då jag var nygravid förra gången. Skyllde på att jag skulle få besök av min familj som bor långt bort. Ingen ställde fler frågor så jag kom lätt undan
    Jag skulle nog sjukanmält mig i ditt läge. Eller, du kan ju vänta och se hur du känner det nästa vecka.
  • sugarrush

Hur länge ska det komma bruna flytningar egentligen? Det kommer fortfarande....

• sugarrush

Tack Odd, jag hoppas bara det inte är ett tidigt mf. Man är ju så rädd att få uppleva det igen....

• sugarrush
    FruW skrev 2010-08-19 17:08:28 följande:

Pancakes (och ni andra med såklart) jag tycker du ska gå om du har LUST, men inte annars! Om någon frågar om det inte är dags för er att "skaffa barn snart" så säg bara ett (lite) tydligt Neeej... då fattar nog vederbörande att det inte är läge att fortsätta fråga.. Om du vill alltså..

Jag var inne en sväng på en gammal arbetsplats i går (en klädbutik) tillsammans med sambon, stötte då på min förra chef.. som frågar - lite käckt; Inga barn på väg snart? Samtidigt som hon gör den där gesten över magen ni vet.. Och jag, som precis har mensen på ingång, ville INTE ha den frågan just då, av just henne.. Sa nog ett tydligare och lite mer snäsigt nej än vad jag brukar, men det såg ut på henne som om hon iaf inte vågade fråga mer.. Annars är det många som fortsätter "tjata" som att tänk på att du börjar bli äldre (japp, har precis fyllt 30 - jag är JÄTTEgammal!!), ni som har hus nu o allt, har varit tillsammans så länge, vill inte sambon ha barn mm mm!! I de lägena vill jag bara skrika: Vi vet inte om vi kan få barn alls, fattar du det (kärringj´´´vel!!!)

Ursäkta språket, men oj vad upprörd jag blev nu när jag skrev det här känner jag, mkt inneboende ilska där, haha!

Hur som Pancakes, du gör ju såklart det som känns bäst för dig, MEN om du VILL gå, gör det, missa inte partyt "bara på grund av det här" (hoppas du förstår mig rätt nu), det finns många sätt att hantera de där frågorna, hitta det som känns bäst för dig.. Kanske bolla tillbaka frågan till vederbörande - t ex varför frågar du det? eller nej, ska du ?

Kram till er alla!

Extra kram till Sugarrush - vila vännen om det känns bättre, jag tror på att det kommer gå bra för dig!

Vet precis hur jäkligt det där kan kännas. Med mitt ex försökte jag få barn i ett år utan resultat. Vi plussade aldrig och jag var så ledsen. En dag skulle jag på ett släktbröllop (utan sambon, han var sjuk) och hade gjort mig fin. När jag står där, efter vigseln, kommer min kusin fram (som jag inte träffat på 3 år) och säger "hej, jag måste bara fråga, är du gravid?" jag svarade att nej, det är jag inte. hon frågade igen "är du säker". Jag svarade lite snäsigt "ja, det är väl klart att jag är säker, jag står ju här med ett glas vin i handen. Tycker du att jag är tjock eller?" Hon sade att nej, jag van inte tjock inte, men det borde ju vara DAGS, min systers barn börjar ju bli större nu och det är MIN TUR att skaffa barn faktiskt.
    Jag höll nästan på att nita den jäveln. Jag var ju superdeppig över att aldrig bli gravid, och så kommer den lilla idioten och påminner en, och provocerar, när man är på fest.

Folk har INTE med sånt att göra. De som säger så har aldrig upplevt motgångar själv, de tror väl att man kan bli med barn på beställning. Så otroligt naivt av din gamla chef!
  • sugarrush

Äsch, jag har massvis med kusiner runt om i landet, och just hon är ingen jag träffar mer än på stora släktkalas typ vart tredje år. jag pratade inte med henne mer på hela kvällen. Har inte träffat henne sedan dess.

• sugarrush
    Alicia 72 skrev 2010-08-19 21:21:24 följande:
    Sugarrush; har du ont på något sätt i kombination med de bruna flytningarna? FÖr var för sig, ont och blod, är de oftast ofarliga. Det är när de kombineras som det ofta varslar om ett kommande missfall.

Har läst tillbaka lite och sett att en del har sk spottings några dagar före mens. Har fått lära mig att det ofta tyder på nedsatt ägglossning. Har själv spottings någon dag innan mens ibland och har googlat en del på det. Kan vara värt att kolla upp!

Alicia
    Nej jag har inte ont. Jag kände lite mensvärk igår, men inte så farligt mycket. Idag har jag bara känt av den där lite "stickande" känslan i livmodern. Nu på kvällen har det knappt kommit några spottings, förhoppningsvis slutar det imorgon. Avtar det så ska jag försöka att sluta noja. Ska testa igen imorrn, förhoppningsvis blir testen ännu starkare då, det hade ju verkat positivt.

Nedsatt ägglossning, det hade jag ingen aning om att det hade med spottings att göra. Jag brukar alltid ha lite spottings dagarna innan mens så det kanske man har då...intressant!
  • sugarrush

Jag är också inne på att sätta igång snabbt, om det går, med nr 2. För man vet ju inte hur lång tid man har på sig. Tänk om man känner för att få fyra-fem knoddar, då gäller det att ligga i och skynda på ju.

Fast jag tror i ärlighetens namn att det blir tre här, om vi kan och om vi hinner. Kanske blir det fler år mellan barnen om det inte tar sig så snabbt, men det gör faktiskt ingenting.

• sugarrush

Jajamen! Jag var sååååå nervös innan. Trodde de bruna flytningarna (som INTE slutat droppa) pajat allt. Men det blev faktiskt liiiite starkare streck idag!
    Nu ska jag ringa BM och fråga om de bruna flytningarna!
    Håller tummarna för er alla! Kram!

• sugarrush

Nu har jag ringt BM, hon trodde inte det var ngn fara. Och så bokade hon in mig på inskrivning i slutet på september... Sjukt... Jag som knappt tror att jag kommer behålla graviditeten över helgen. Det känns så absurt och overkligt det
    här, med de bruna flytningarna.
    Om jag klarar helgen vågar jag nog skriva in mig på listan som gravid. Vill liksom inte ta ut något i förskott...!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3