Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
Jag testade nyss me CB digital o fick GRAVID 2-3 (!!!) HAPPY! HCG ökar ;)
Hur länge ska det komma bruna flytningar egentligen? Det kommer fortfarande....
Tack Odd, jag hoppas bara det inte är ett tidigt mf. Man är ju så rädd att få uppleva det igen....
Pancakes (och ni andra med såklart) jag tycker du ska gå om du har LUST, men inte annars! Om någon frågar om det inte är dags för er att "skaffa barn snart" så säg bara ett (lite) tydligt Neeej... då fattar nog vederbörande att det inte är läge att fortsätta fråga.. Om du vill alltså..
Jag var inne en sväng på en gammal arbetsplats i går (en klädbutik) tillsammans med sambon, stötte då på min förra chef.. som frågar - lite käckt; Inga barn på väg snart? Samtidigt som hon gör den där gesten över magen ni vet.. Och jag, som precis har mensen på ingång, ville INTE ha den frågan just då, av just henne.. Sa nog ett tydligare och lite mer snäsigt nej än vad jag brukar, men det såg ut på henne som om hon iaf inte vågade fråga mer.. Annars är det många som fortsätter "tjata" som att tänk på att du börjar bli äldre (japp, har precis fyllt 30 - jag är JÄTTEgammal!!), ni som har hus nu o allt, har varit tillsammans så länge, vill inte sambon ha barn mm mm!! I de lägena vill jag bara skrika: Vi vet inte om vi kan få barn alls, fattar du det (kärringj´´´vel!!!)
Ursäkta språket, men oj vad upprörd jag blev nu när jag skrev det här känner jag, mkt inneboende ilska där, haha!
Hur som Pancakes, du gör ju såklart det som känns bäst för dig, MEN om du VILL gå, gör det, missa inte partyt "bara på grund av det här" (hoppas du förstår mig rätt nu), det finns många sätt att hantera de där frågorna, hitta det som känns bäst för dig.. Kanske bolla tillbaka frågan till vederbörande - t ex varför frågar du det? eller nej, ska du ?
Kram till er alla!
Extra kram till Sugarrush - vila vännen om det känns bättre, jag tror på att det kommer gå bra för dig!
Äsch, jag har massvis med kusiner runt om i landet, och just hon är ingen jag träffar mer än på stora släktkalas typ vart tredje år. jag pratade inte med henne mer på hela kvällen. Har inte träffat henne sedan dess.
Jag är också inne på att sätta igång snabbt, om det går, med nr 2. För man vet ju inte hur lång tid man har på sig. Tänk om man känner för att få fyra-fem knoddar, då gäller det att ligga i och skynda på ju.
Fast jag tror i ärlighetens namn att det blir tre här, om vi kan och om vi hinner. Kanske blir det fler år mellan barnen om det inte tar sig så snabbt, men det gör faktiskt ingenting.
Jajamen! Jag var sååååå nervös innan. Trodde de bruna flytningarna (som INTE slutat droppa) pajat allt. Men det blev faktiskt liiiite starkare streck idag!
Nu ska jag ringa BM och fråga om de bruna flytningarna!
Håller tummarna för er alla! Kram!
Nu har jag ringt BM, hon trodde inte det var ngn fara. Och så bokade hon in mig på inskrivning i slutet på september... Sjukt... Jag som knappt tror att jag kommer behålla graviditeten över helgen. Det känns så absurt och overkligt det
här, med de bruna flytningarna.
Om jag klarar helgen vågar jag nog skriva in mig på listan som gravid. Vill liksom inte ta ut något i förskott...!