Inlägg från: LillaMy3 |Visa alla inlägg
  • LillaMy3

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Mallanis. Grattis!!!

Hoppas man blir meddragen i stimmet här nu... Inbillar mig just nu lite alla möjliga symptom, så innställd på mens. Brukar inte vara bra att inbilla sig. Men egentligen känner jag väldigt lite... Kanske lite molvärk och ömma bröst, men det har jag ju alltid innan mens, tror jag...

Skall teste i slutet av vecka tänkte jag om inte mensen kommer senast fredag.

Usch vad jag inte gillar att vänta. Skönt att det är fler i samma sits här. Eller inte egentligen (alla borde ju vara gravida eller redan ha små bebisar!!). Men ändå.

Kram till er alla!!

• LillaMy3
    FruW skrev 2010-09-27 18:31:17 följande:
    MALLANIS - GRATTIS!!!! Underbart att höra, såå glad för er skull! Smitta gärna oss andra i tråden med grav-baciller Flört

ÄL är här, fullt utslag på testerna idag, men brunröda vattniga flytningar, fick ta till trosskydd! Konstigt tycker jag!! Knappt ngra äl-flytningar den här gången heller, men kanske försvann när läkaren sprutade in koksaltlösning i livmodern i fredags... Tyst Så jag antar att den här månaden är körd för oss, men lycka till ni andra!
    Men tror du inte bara att det kanske blöder lite efter den rundan? Spolade du äggledarna? För då kan det blöda lite efteråt. Jag blödde innan äl denna gång. Och vattninga flytningar skall var minst lika bra som sega har jag hört!!

Hoppas det inte betyder att det är kört, utan tvärt om. Typ att du är superfertil eller så
  • LillaMy3

Bara friserer mig lite på BIM-listan. Innser att beskrivningen av när jag hade äl belv lite kryptisk.

Hua nu är det snart min BIM på tur... Bara en innan. Med Två Små. Hur går det för dig? Håller tummarna!!

BIM SEPTEMBER
    27 - 28 sept - Med två små (ett MA, ett mf i augusti 2010, första försöket efter det)

BIM OKTOBER

1 okt.-Lillamy3 (4e efter mf i maj. fortfarande utan pergo. .)
    2 oktober- Pixan (  5 försöket efter mf april även mf feb)
    4 okt - MCT79 - (1:a försöket efter Mf aug-10, X jan-10)
    6 okt- Mamaobabba - (3:e fösöket sen MA i juni-10, försökt plussa sen nov -08)
    9 okt - Atti (4:e försöket efter ma juni-10, om vi försöker)
    11 okt - Mimmi80 (5:e försöket efter MF) ÄL 26 sept?
    11 okt - Pilgrimmen (4e försöket efter mf juli-10 och 1a efter mf sep-10)
    11 okt - Knuts76 (försökt sen -05)
    14 okt - SoMa72 (6:e försöket efter MF i apr -10)

VI SOM VÄNTAR PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Melitta (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni
    Alicia72 - mf 30 juli vecka 7+2. Väntar på att kroppen ska sätta igång med mens/äl igen.
    Jania mf 13 Augusti. Väntar också på att cykeln ska dra igång.
    annaj84 - mf 13/9 hoppas på äl i slutet av sep

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Tejj

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

GRAVIDA 
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 28/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi BF?
    Sofy BF 26/4 2011
    Havsklippan BF 26/4 2011
    Muffe 80 BF 1/5 2011
    Pancakes BF 1/6-2011
    Mallanis BF 3/6 - 2011

• LillaMy3

Jag skulle inte leta symptom... Men är dålig på att inte göra det. Fick ju lite molvärk ut mot äggstockarna/i magen precis innan helge. Har haft det lite till och från men nu mest från igen. Inga speciellt ömma bröst heller.

BIM på fredag. Skall försöka att inte testa innan dess.

Blir lite deppig när jag känner efter hela tiden, men samtidigt försöker att inte hoppas. Tolkar ju både frånvaro och närvaro av symptom som tecken

Nej nu skall jag distrahere mig med ett avsnitt av House!

• LillaMy3
    Pancakes skrev 2010-09-29 08:15:57 följande:
    Jag har också alltid försökt känna efter och inbillat mig en massa från och till. Men sanningen är att det inte är så stor skillnad de två gånger jag plussat jämfört med de gånger jag varit skengravid. Känner varken mer eller mindre innan BIM. Så avsaknad av symtom behöver inte betyda nåt
    Vi får se fram åt helgen vad som händer Men det är frustrerande att inte veta.... Men skall vara tapper och inte slösa massa test i onödan utan se vad som händer nu på fredag.
  • LillaMy3
    Pancakes skrev 2010-09-29 09:21:40 följande:
    Åh, jag vet hur det känns....man vill bara veta NU! Ja, testa på fredag. Förhoppningsvis kan ni fira och skåla i alkoholfritt på fredag kväll Flört
    Om mensen inte kommer så skall jag försöka hålla mig till på söndag... Jobbar fredag kväll och lördag. Känns liksom bättre att testa när vi är lediga bägge två.

Just därför kommer säkert  mensen på fredag. Men hoppas den inte gör det!! Känner mig smått fixerad vid bebisverkastad, BIM, äl och allt där emella
  • LillaMy3
    MCT79 skrev 2010-09-29 13:42:22 följande:
    Ömma tuttar...! Ganska mycket... uuuusch nu börjar jag hoppas! Mindre ilningar och dragningar i äggstockarna dock... jaja... snart lördag. =)
    Ska nog tjuvtesta fredag...kanske...maaaybe... hahhaha!
    Kanske du hinner testa före mig då! Spännande. Jag hade också lite lätta dragningar i äggstocksregionen en vecka efter äl, men det är nästan borta nu. Inte så värst ömma bröst heller. Men det kan jag inte minnas att jag hade med sonen heller förvisso. Känner inte att mensen är på g heller. Känner väldigt lite helt enkelt... Mensen skall (inte) komma på fredag. Men eftersom jag jobbar lördagen också så tänkte jag avvakt med test tills jag är ledig (om inget sker på fredag)

Skall hålla tummarna för dig!!! Massor!!!
  • LillaMy3
    FruW skrev 2010-09-29 21:11:14 följande:
    Vad spännande tjejer!! Jag håller tummarna för att era BIM passerar utan att tanten kommer på besök!! =)

Här verkar det blöda lite mindre nu än igår, hoppas det snart slutar!! Hur kul är det att få en extra "mensvecka" mitt i månaden?! Skrikandes Funderar dessutom på om jag kan ha fått svamp, så myset ligger definitivt på is nu, så har gett upp barnförhoppningarna denna månaden, kan lika gärna flytta ner mig en månad till på bim-listan.. Rynkar på näsan
    Så trist att kroppen inte helt är med på noterna
  • LillaMy3

Verkar som det inte blir något här denna månad... Kände precis som innan mensen skall komma och några små droppar blod, så jag tror det är kört denna månad.

Men visst, skall kanske inte ge upp helt ännu... Men tror nog jag gör det.

• LillaMy3
    MCT79 skrev 2010-10-01 08:13:08 följande:
    Inte ge upp nu hörrni! Min äl kom på dag 21-22 (utslaget på stickorna) efter mf! Å det var verkligen så att på dag 20 var det knappt nån reaktion för att på dag 21 vara starkare än kontrollstrecket!!  Håller mina tummar för er!!

Jag tjuvtestade i morse.... tokvitt, ebenholtz, vitare än snö... såklart! Men inte utan att jag blev besviken ändå!  Gah!

Ordentligt ömma bröst nu bara. Måååndag... sååå långt borta...
    Men har du inte BIM förän på måndag så hoppas jag bara du var lite tidigt ute med att testa idag!! Håller tummarna för dig!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3